Lege 9
JURIDICE
Dezbateri
Între respectul legalității și presiunea șefului: consilierul juridic | irela Dragu, Lucian Florescu, Florin Roșu. Moderator: Andrei Săvescu | Luni, 25 mai, ora 20:00, CCIR Business Center, et. 4, Amfiteatrul Al. I. Cuza

Normele metodologice de aplicare a Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010

20 decembrie 2010 | Juridice.ro
5.248 citiri
Print Friendly
 
JURIDICEDezbateri juridice | Free@JURIDICE.ro
Club* membrii Clubului au acces la transcrierea dezbaterilor (peste 2.000 de pagini, pana acum)

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 833 din data de 13 decembrie  2010 a fost publicata Hotararea Guvernului nr. 1239/2010 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010, precum si pentru aprobarea unor masuri privind reorganizarea Unitatii centrale pentru coordonarea parteneriatului public-privat din cadrul Ministerului Finantelor Public.

Ordinul aproba Normele metodologice de aplicare a Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010.

In scopul aplicarii prevederilor Legii nr. 178/2010, actul normativ prevede ca unitatea centrala pentru coordonarea parteneriatului public-privat din cadrul Ministerului Finantelor Publice se reorganizeaza la nivel de directie generala in subordinea Secretariatului General al Guvernului.

Unitatea centrala pentru coordonarea parteneriatului public-privat (UCCPPP)  asigura indrumarea si monitorizarea partenerilor publici si a investitorilor privati interesati in activitatea de organizare si derulare a unui proiect de parteneriat public-privat.

Normele definesc  parteneriatul public-privat ca un mecanism economic de asociere a 2 parteneri, autoritatea publica si investitorul privat, in vederea realizarii, prin proiectul de parteneriat public-privat, a unui bun public sau a unui serviciu public, asa cum sunt definite de Legea parteneriatului public-privat nr. 178/2010. Parteneriatul public-privat se realizeaza in mod obligatoriu prin intermediul unui subiect de drept distinct – compania de proiect.

Proiectul de parteneriat public-privat este creat pentru proiectarea, finantarea, constructia, reabilitarea, modernizarea, operarea, intretinerea, dezvoltarea si transferarea oricarui bun sau serviciu public, realizat in intregime cu resurse financiare private, pe baza unui tip de contract de parteneriat public-privat, realizat conform prevederilor Legii nr. 178/2010.

Tipurile de lucrari publice ce pot face obiectul contractului de parteneriat public-privat sunt:
– lucrari publice de interes local – initiate de catre consiliile comunale, orasenesti, municipale si consiliile subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor sau asociatiile de dezvoltare intercomunitara;
– lucrari publice de interes judetean – initiate de catre consiliile judetene;
– lucrari publice de interes national – initiate de catre Guvernul Romaniei, ministere si alti partenerii publici, asttfelcum sunt definiti de legea nr. 178/2010.

Parteneriatul public-privat se poate realiza prin diverse tipuri de contracte, in functie de nivelul de implicare a investitorului privat si anume:
– proiectare-constructie-operare-transfer (PCOT);
– constructie-operare-dezvoltare-transfer (CODT);
– constructie-operare-transfer (COT);
– dezvoltare-intretinere-operare-transfer (DIOT);
– reabilitare-operare-transfer (ROT).

In cadrul acestor contracte, de regula, investitorul privat are o cota de participare majoritara la compania de proiect.
Partenerul public aduce ca aport la capitalul social al companiei de proiect, in conditiile legii, bunuri aflate in proprietatea privata a statului sau a unitatilor administrative-teritoriale.

Normele cuprind precizari detaliate referitoare la:
– atributiile principale ale partenerilor publici in cadrul unui proiect de parteneriat public-privat;
– tipurile de contracte de parteneriat-public privat;
– forma si continutul studiilor de prefezabilitate si fundamentare;
– forma si continutul documentului atasat si a anuntului de intentie;
– comisiile de evaluare a scrisorilor de intentie si de negociere a ofertelor finale a investitorilor privati interesati;
– modul de calcul a costurilor de proiect si a costului comparativ de referinta;
– forma si continutul acordului de proiect;
– criteriile de stabilire a duratei de derulare a contractului de parteneriat public-privat;
– modalitatea de organizare si functionare a companiei de proiect;
– forma si continutul contractului de proiect de parteneriat public-privat.

Potrivit prevederilor Legii nr. 178/2010, partenerul public este obligat sa publice in Sistemul electronic de achizitii publice (SEAP) si, in cazul in care valoarea proiectului depaseste 5 milioane euro, in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene anuntul de intentie a unui proiect de parteneriat public-privat, iar SEAP pune la dispozitia partenerului public, prin asigurarea unui nou flux de informatii specializat, suportul tehnic necesar asigurarii transparentei procedurii complete de stabilire a partenerului privat, incluzand anuntul de intentie, etapa de selectie, etapa de negociere si atribuirea contractului de parteneriat public-privat.

In anexele la norme sunt prezentate:
– lista documentatiei principale care sta la baza proiectului de
parteneriat public-privat si competentele de aprobare a acesteia;
– matricea de repartitie a riscurilor de proiect;
– modelul acordului de proiect cadru.


Cuvinte cheie: , , ,
JURIDICECursuri
2-15 iunie: Curs Inspector Salarii    2-17 iunie: Curs Manager Sistem de Mediu    4-7 iunie: Practica actualizării și monitorizării sistemului de control intern/managerial în instituțiile publice    8-9 iunie: Formare secretari notariali    4-7 iunie: Managementul comunicării, relaţiilor publice şi situaţiilor de criză    4-7 iunie: Funcționar administrativ    4-7 iunie: Expert achiziţii publice    4-7 iunie: Tehnician proiectant urbanism și amenajarea teritoriului    10-14 iunie: Managementul şi gestiunea informaţiilor, inclusiv cele clasificate    10-14 iunie: Managementul performanței instituțiilor publice    10-14 iunie: Managementul gestiunii și arhivării documentelor    10-14 iunie: Expert prevenire și combatere a corupției    10-14 iunie: Managementul resurselor umane    9 iunie - 7 iulie: Curs Expert Accesare Fonduri Structurale    17-21 iunie: Recuperarea debitelor. Procedură accelerată sau obstrucţionată de noile Coduri?    12-14 iunie: Cursul Intensiv de Raţionament Logic pentru Examenele de Admitere în Magistratură    17-21 iunie: Managementul gestiunii și administrării patrimoniului public și privat al statului    17-21 iunie: Evaluator proiecte    17-21 iunie: Curs inspector salarii    17-21 iunie: Expert relații externe    26 iunie - 9 august: Curs Intensiv Admitere Magistratură și INM    iulie: Cursul Intensiv de Pregătire pentru Examenul de Admitere în Barou    iulie: Cursul Probă Interviu pentru Examenele de Admitere în Magistratură, Barou şi Notariat    iulie: Cursul Complet de Pregătire pentru Examenul de Magistratură şi INM    iulie: Cursul Intensiv de Pregătire pentru Examenul de Admitere în Notariat    20 iulie - 3 august: Curs Auditor de Calitate


JURIDICECărţi juridice

Lasă un răspuns

Return to Top ▲Return to Top ▲
UNBR
Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania
Ministerul Public
Consiliul Superior al Magistraturii
Directia Nationala Anticoruptie
Uniunea Colegiilor  Consilierilor Juridici
Centrul de Excelenta Academica
Curtea de Arbitraj Comercial si Maritim Constanta
Consiliul de Mediere
ARDAE
Baroul Ilfov
Uniunea Nationala a Expertilor in Legislatia Muncii
Centrul de Studii de Drept European
Centrul de Strategii Aplicate
Camera de Comerti si Industrie a Romaniei
Universitatea Lucian Blaga- Sibiu - Facultatea de Drept Simion Barnutiu
Universitatea de Vest - Facultatea de Stiinte Juridice si Administrative
Universitatea Romano-Americana
Universitatea Alexandru Ioan Cuza - Facultatea de Drept
ELSA Romania
ELSA Bucuresti
ELSA Timisoara
ELSA Cluj
ELSA Oradea
Liga Studentilor Romani din Strainatate
Asociatia Studentilor in Drept
UN YOUTH ROMANIA
GRIMBERG
isoLEX
Wolters Kluwer Romania
GRIMBERG
CLUB T
ESET
isoLEX
GRIMBERG
SAVESCU & ASOCIATII
BONDOC & ASOCIATII
PIPEREA & ASOCIATII
SORA & ASOCIATII
KINSTELLAR
DLA Piper
STANCULESCU GABUREAC
SAVESCU & ASOCIATII
SERBAN & ASOCIATII
POPESCU LAW GROUP
RADULESCU MUSOI
CATUNA & ASOCIATII
OGLINDA NEMES VOICU
FRUNZA & ASOCIATII
CRISTINA GHICA
VILAU & ASOCIATII
DOBRINESCU DOBREV
IONESCU SAVA
DUNCEA STEFANESCU & ASOCIATII
SINESCU NAZAT
VASILIU MICLEA
CMS Romania
LEAUA & ASOCIATII
DRAGOMIR & ASOCIATII

Dezbateri juridice