Fiscalitate
www.drept-fiscal.ro
Cărţi de specialitate | Avocaţi cu experienţă

O noua procedura de eliberare a certificatului de atestare fiscala

8 iunie 2011 | Juridice.ro
10.519 citiri
Print Friendly
 

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 396 din data de 6 iunie 2011 a fost publicat Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2014/2011 pentru modificarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora.

Actul normativ instituie o noua procedura de eliberare a certificatului de atestare fiscala, valabila atat pentru persoanele fizice cat si pentru persoanele juridice.

Certificatul de atestare fiscala se elibereaza de catre organul fiscal competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de contribuabili, in urmatoarele situatii:
- la solicitarea contribuabililor;
- la solicitarea altor autoritati publice, in cazurile si in conditiile prevazute de reglementarile legale in vigoare;
- din oficiu, in situatia in care se schimba competenta de administrare a creantelor fiscale, ca urmare a schimbarii domiciliului fiscal sau a altor situatii prevazute de lege.

Solicitantii depun cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscala la organul fiscal competent. Cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala se depune la registratura organului fiscal competent sau se comunica prin posta cu confirmare de primire ori poate fi transmisa si prin mijloace de transmitere la distanta.

In cazul persoanelor fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, cererea se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal conform Codului de procedura fiscala. In cerere, contribuabilul mentioneaza si sediul activitatii sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala, dupa caz. In scopul eliberarii certificatului de atestare fiscala, organele fiscale competente colaboreaza in vederea stabilirii situatiei fiscale reale. In acest scop, organele fiscale in a caror raza teritoriala se afla sediul activitatii/locul de desfasurare a activitatii principale comunica organului fiscal competent pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala informatiile solicitate cel mai tarziu in ziua urmatoare primirii solicitarii.

In vederea eliberarii certificatului de atestare fiscala, organul fiscal competent verifica: dosarul fiscal al contribuabilului; fisa pentru evidenta analitica pe platitori a contribuabilului; existenta sumelor de restituit/rambursat pentru care nu au fost emise decizii de restituire/rambursare pana la data depunerii cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscala; existenta deciziilor de rambursare sau, dupa caz, a documentatiei aprobate pentru solutionarea cererii de restituire pentru care nu au fost emise si inregistrate in evidenta fiscala note de compensare/restituire.

Certificatul de atestare fiscala se intocmeste in doua exemplare originale, din care un exemplar se comunica solicitantului, iar un exemplar se pastreaza la organul fiscal emitent.

Prin exceptie de la prevederile de mai sus, in situatia in care contribuabilul doreste sa obtina mai multe exemplare ale certificatului de atestare fiscala, in cererea sa mentioneaza numarul de exemplare solicitate. In acest caz, taxa extrajudiciara de timbru se plateste o singura data, indiferent de numarul de exemplare solicitate.

In anexele la actul normativ sunt prezentate modelele urmatoarelor formulare:
- Certificat de atestare fiscala, cod M.F.P. – A.N.A.F. 14.13.21.99;
- Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala», cod M.F.P. – A.N.A.F. 14.13.25.99.

Ordinul intra in vigoare la data de 1 a lunii urmatoare publicarii.


Cuvinte cheie: , , ,
UJMAG Tabarca

Dezbateri juridice. Legile nu sunt ceea ce par a fi

JURIDICE
Mai suspensivă decât condiția suspensivă: condiția rezolutorie    Accesul la Justiția Achizițiilor Publice, un pariu de 100.000 euro    Pierdut instanță de executare. Găsitorului recompensă    Renunțarea la moștenire – prezumată (art. 1112 NCC), considerată (art. 1113 NCC) și, din când în când, autentică (art. 1120 NCC)    Latura civilă a acțiunii în contencios administrativ, sau De ce își permite autoritatea să comită abuzuri...    Insolvența se întoarce: Codul insolvenței    Acordul de recunoaștere a vinovăției    Cum să (nu) concediem un salariat    Mai rară decât fiducia: logodna    Eternul risc al achiziției imobiliare: calitatea de proprietar a vânzătorului    Lama rece a procedurii civile: nulitatea necondiționată    CCR vs. ICCJ. Legea penală mai favorabilă    Avocații în Noile Coduri Penale    Clauzele abuzive, un teren pe care consumatorii câștigă (înca prea puțin?) teren    Arbitrajul. Un nou început    Mai gravă decât civilul, mai rapidă decât penalul: răspunderea disciplinară    Anticamera judecății penale: Camera Preliminară    Legea nr. 17/2014: birocratizarea vânzării terenurilor agricole din extravilan    Judecătorul față în față cu avocatul: cenzurarea onorariului avocațial    Spălarea banilor. Trecut, prezent și viitor    Cât de judiciară (mai) este rezoluţiunea?    Ipoteca, o garanție... reală?    Achizițiile publice. Suspiciuni, inerții, blocaje    O problemă insolubilă: Insolvența    Evacuarea de drept comun, evacuată de Noile Coduri?    Încuviințarea executării silite, o instituție pe cale de dispariție?    Aplicarea în timp a noilor coduri penale

Dumneavoastră ce părere aveți?

Return to Top ▲Return to Top ▲