Litigii menu Arbitraj | Contencios constituţional | Contencios administrativ | Contravenţii
Executare silită | Mediere | Penal | Procedură civilă
Drept civil menu Familie | Drept internaţional privat
Drept internaţional public | Dreptul Uniunii Europene
Business menu Achizitii publice | Afaceri transfrontaliere | Asigurări | Banking | Concurenţă | Construcţii | Drept comercial | Energie | Fiscalitate
Fuziuni&Achiziţii | Health&Pharma | Infrastructură | Insolvenţă | Internet | Mediu | Piaţa de capital | Proprietate intelectuală | Relaţii de muncă | Societăţi
Fiscalitate
Dezbateri | Cărţi | Profesionişti
Catalog JURIDICE.ro: PROFESIONIŞTI
 

O noua procedura de eliberare a certificatului de atestare fiscala

8 iunie 2011 | Corina CIOROABĂ, Juridice.ro
10.760 citiri
Print Friendly
 
Probleme dificile de drept comercial

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 396 din data de 6 iunie 2011 a fost publicat Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2014/2011 pentru modificarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora.

Actul normativ instituie o noua procedura de eliberare a certificatului de atestare fiscala, valabila atat pentru persoanele fizice cat si pentru persoanele juridice.

Certificatul de atestare fiscala se elibereaza de catre organul fiscal competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de contribuabili, in urmatoarele situatii:
– la solicitarea contribuabililor;
– la solicitarea altor autoritati publice, in cazurile si in conditiile prevazute de reglementarile legale in vigoare;
– din oficiu, in situatia in care se schimba competenta de administrare a creantelor fiscale, ca urmare a schimbarii domiciliului fiscal sau a altor situatii prevazute de lege.

Solicitantii depun cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscala la organul fiscal competent. Cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala se depune la registratura organului fiscal competent sau se comunica prin posta cu confirmare de primire ori poate fi transmisa si prin mijloace de transmitere la distanta.

In cazul persoanelor fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, cererea se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal conform Codului de procedura fiscala. In cerere, contribuabilul mentioneaza si sediul activitatii sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala, dupa caz. In scopul eliberarii certificatului de atestare fiscala, organele fiscale competente colaboreaza in vederea stabilirii situatiei fiscale reale. In acest scop, organele fiscale in a caror raza teritoriala se afla sediul activitatii/locul de desfasurare a activitatii principale comunica organului fiscal competent pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala informatiile solicitate cel mai tarziu in ziua urmatoare primirii solicitarii.

In vederea eliberarii certificatului de atestare fiscala, organul fiscal competent verifica: dosarul fiscal al contribuabilului; fisa pentru evidenta analitica pe platitori a contribuabilului; existenta sumelor de restituit/rambursat pentru care nu au fost emise decizii de restituire/rambursare pana la data depunerii cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscala; existenta deciziilor de rambursare sau, dupa caz, a documentatiei aprobate pentru solutionarea cererii de restituire pentru care nu au fost emise si inregistrate in evidenta fiscala note de compensare/restituire.

Certificatul de atestare fiscala se intocmeste in doua exemplare originale, din care un exemplar se comunica solicitantului, iar un exemplar se pastreaza la organul fiscal emitent.

Prin exceptie de la prevederile de mai sus, in situatia in care contribuabilul doreste sa obtina mai multe exemplare ale certificatului de atestare fiscala, in cererea sa mentioneaza numarul de exemplare solicitate. In acest caz, taxa extrajudiciara de timbru se plateste o singura data, indiferent de numarul de exemplare solicitate.

In anexele la actul normativ sunt prezentate modelele urmatoarelor formulare:
– Certificat de atestare fiscala, cod M.F.P. – A.N.A.F. 14.13.21.99;
– Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala», cod M.F.P. – A.N.A.F. 14.13.25.99.

Ordinul intra in vigoare la data de 1 a lunii urmatoare publicarii.


Cuvinte cheie: , , ,
JURIDICECursuri
5-15 septembrie: Expert accesare fonduri structurale    8-22 septembrie: Expert accesare fonduri structurale    8-22 septembrie: Inspector resurse umane. REVISAL    10-13 septembrie: Contractul: încheiere, modificare, încetare și efecte, în conformitate cu prevederile noului Cod civil    10-13 septembrie: Expert legislația muncii    10-13 septembrie: Auditul intern în sectorul public    10-13 septembrie: Expert accesare fonduri structurale și de coeziune europene    10-13 septembrie: Managementul performanței instituțiilor publice    16 septembrie: Seminar gratuit admitere Magistratură și INM 2016    17-19 septembrie: Managementul proiectelor    17-20 septembrie: Control intern și control financiar preventiv    17-20 septembrie: Managementul și gestiunea deșeurilor    17-20 septembrie: Managementul riscului și guvernanța corporativă    18-20 septembrie: Interviu pentru admitere în Magistratură, Barou şi Notariat    21 septembrie - 5 octombrie: Inspector securitate și sănătate în muncă    21 septembrie - 27 noiembrie: Limba engleză pentru avocați    21 septembrie - 27 noiembrie: Limba engleză pentru magistrați    24-27 septembrie: Managementul gestiunii și arhivării documentelor    24-27 septembrie: Managementul resurselor umane. Legislație și politici manageriale aplicate. REVISAL    24-27 septembrie: Managementul și gestiunea informațiilor, inclusiv cele clasificate    24-27 septembrie: Purtător de cuvânt    2-23 octombrie: Pregătire pentru examenul de admitere la Şcoala Naţională de Grefieri    24-27 septembrie: Practica actualizării și monitorizării sistemului de control intern / managerial în instituțiile publice    2 octombrie - 15 noiembrie: Admitere Magistratură și INM    25-28 octombrie: Drepturile omului și migrație (ed. 2)    13-14 noiembrie: Instituţii juridice contemporane în contextul integrării României în Uniunea Europeană (ed. 9)     noiembrie: Pregătire pentru examenul de admitere în Barou 2016    noiembrie: Pregătire pentru examenul de Magistratură și INM 2016


JURIDICE
Catalog profesionişti [for life]

Lasă un răspuns

Return to Top ▲Return to Top ▲
Proiecte JURIDICE.ro
UNBR
Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania
Ministerul Public
Directia Nationala Anticoruptie
Consiliul Superior al Magistraturii
Centrul de Studii de Drept European
ARDAE
Curtea de Arbitraj Comercial si Maritim Constanta
Camera de Comerti si Industrie a Romaniei
Consiliul de Mediere
Uniunea Nationala a Expertilor in Legislatia Muncii
Uniunea Colegiilor  Consilierilor Juridici
Baroul Ilfov
Universitatea de Vest - Facultatea de Stiinte Juridice si Administrative
Universitatea Romano-Americana
Universitatea Lucian Blaga- Sibiu - Facultatea de Drept Simion Barnutiu
Universitatea Alexandru Ioan Cuza - Facultatea de Drept
Asociatia Studentilor in Drept
ABC JURIDIC
UN YOUTH ROMANIA
ELSA Romania
ELSA Cluj
ELSA Oradea
ELSA Timisoara
ELSA Bucuresti
Liga Studentilor Romani din Strainatate
isoLEX
EXPERT AKTIV GROUP
RENTROP & STRATON
GRIMBERG
CRYSTAL DENTAL CLINIC
LUPU & PARTNERS
LEX ACADEMY
EURO BEST TEAM
ESET
Wolters Kluwer Romania
CLUB T
POPOVICI NITU & ASOCIATII
SAVESCU & ASOCIATII
OGLINDA & PARTNERS
SORA & ASOCIATII
PIPEREA & ASOCIATII
BONDOC & ASOCIATII
POPESCU LAW GROUP
DLA Piper
STANCULESCU GABUREAC
CMS Romania
ROS & ASOCIATII
EY Law
RADULESCU MUSOI
ONV LAW
CATUNA & ASOCIATII
LUPSA & ASSOCIATES
BEJ TAREAN CALIN
LEAUA & ASOCIATII
VASILIU MICLEA
DOBRINESCU DOBREV
IONESCU SAVA
SINESCU NAZAT
VILAU & ASOCIATII
LIVESCU & ASOCIATII
MARES DANILESCU MARES
DUNCEA STEFANESCU & ASOCIATII

Dezbateri juridice