RNSJ: Revista de Note şi Studii JURIDICE
Condiţii de publicare Despre revistă
ESSENTIALSSTUDIIOpiniiInterviuriZamshePastila de arbitrajRevista revistelor juridiceNoutăţi legislative interesante
Speţe alese menu CEDOCJUECCRÎCCJ-DCDÎCCJ-RILÎCCJ-obişnuiteCurţi de ApelTribunaleJudecătorii
 
Note legislaţie (Noutăţi legislative interesante)
JOUEMOF
Evenimente juridice
JURIDICE

CLUB
JURIDICE
Mihai COSTACHE [Avocat]    Andrei PAP [Redactor]    Cătălin GHERZAN [Avocat]    Mihaela MAZILU-BABEL [Redactor]    Sorin FILDAN [Consilier juridic]    Ioan Mihai TĂNASE [Avocat]    Paul Augustin PUȘCAȘ [Avocat]    Dr. Răzvan VIORESCU [Avocat]

Metodologia de organizare si functionare a invatamantului profesional de 2 ani

8 februarie 2012 | Corina CIOROABĂ, Juridice.ro
1.112 citiri
Print Friendly
 

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 96 din data de 7 februarie 2012 a  fost publicat Ordinul ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 3168/2012 privind organizarea si functionarea invatamantului profesional cu durata de 2 ani.

Actul normativ aproba:
– Metodologia de organizare si functionare a invatamantului profesional de 2 ani;
– Calendarul pentru selectia si inscrierea elevilor in invatamantul profesional de 2 ani;
– Calendarul pentru selectia si inscrierea elevilor in invatamantul profesional de 2 ani, pentru anul scolar 2012-2013.

Invatamantul profesional este organizat dupa clasa a IX-a, ca invatamant cu frecventa, parte a invatamantului liceal, filiera tehnologica.

Absolvirea celor 2 ani de invatamant profesional echivaleaza cu dobandirea competentelor invatamantului obligatoriu si se finalizeaza cu examen de certificare a calificarii profesionale.

Cifra de scolarizare se stabileste numai pentru calificari inscrise in Nomenclatorul calificarilor profesionale pentru care se asigura pregatirea prin invatamantul preuniversitar, precum si durata de scolarizare.

Cifra de scolarizare pentru invatamantul profesional se stabileste anual, pe baza nevoilor pietei muncii si a tendintelor de dezvoltare, conform documentelor de planificare, respectiv Planul regional de actiune pentru invatamant (PRAI) la nivel regional si Planul local de actiune pentru invatamant (PLAI) la nivel local, precum si pe baza solicitarilor operatorilor economici.


Cuvinte cheie: ,

Lasă un răspuns

Return to Top ▲Return to Top ▲
Dezbateri juridice