Litigii menu Arbitraj | Contencios constituţional | Contencios administrativ | Contravenţii
Executare silită | Mediere | Penal | Procedură civilă
Drept civil menu Familie | Drept internaţional privat
Drept internaţional public | Dreptul Uniunii Europene
Business menu Achizitii publice | Afaceri transfrontaliere | Asigurări | Banking | Concurenţă | Construcţii | Drept comercial | Energie | Fiscalitate
Fuziuni&Achiziţii | Health&Pharma | Infrastructură | Insolvenţă | Internet | Mediu | Piaţa de capital | Proprietate intelectuală | Relaţii de muncă | Societăţi
Drept civil
Dezbateri | Cărţi | Profesionişti

Procedura de înregistrare a contractelor de fiducie şi a contractelor de locaţiune

10 ianuarie 2013 |
4.082 citiri
Print Friendly
 
Probleme dificile de drept civil 2015

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 16 din data de 9 ianuarie 2013 a fost publicat Ordinul  presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1985/2012 privind aprobarea Procedurii de inregistrare a contractelor de fiducie, a Procedurii de inregistrare a contractelor de locatiune, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.

 Actul normativ aproba:
– Procedura de inregistrare a contractelor de fiducie;
– Procedura de inregistrare a contractelor de locatiune;
– Formularul „Declaratie de inregistrare a contractelor de fiducie”;
– Forumlarul „Declaratie de inregistrare a contractelor de locatiune”.

Procedura de inregistrare a contractelor de fiducie

In conformitate cu prevederile Codului civil, contribuabilii care detin calitatea de fiduciar au obligatia de a inregistra contractele de fiducie si modificarile acestora la organul fiscal competent.

In acest sens, fiduciarul depune, in termen de 30 de zile de la data incheierii contractului de fiducie, la organul fiscal competent „Declaratia de inregistrare a contractelor de fiducie, insotita de contractul de fiducie, in original si copie.

Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui evidenta fiscala sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe contribuabilii care detin calitatea de fiduciar.

Declaratia se depune direct la organul fiscal sau prin posta, cu confirmare de primire, insotita de o copie legalizata de pe contractul de fiducie.

Modificarea si incetarea contractului de fiducie se inregistreaza, de asemenea, de fiduciar, la organul fiscal competent, in termen de 30 de zile de la data producerii, prin depunerea declaratiei, avand bifata casuta „Modificare“ sau „Incetare“, dupa caz, din formular, insotita de documentele justificative.

Organul fiscal competent organizeaza evidenta contractelor de fiducie intr-un Registru al contractelor de fiducie, care se conduce informatizat.

Procedura de inregistrare a contractelor de locatiune

1. Inregistrarea contractelor de locatiune de catre locatori, altii decat persoanele fizice

In conformitate cu prevederile art. 1798 din NCC, locatorii pot inregistra la organele fiscale competente din subordinea ANAF contractele de locatiune pe care le incheie in calitate de locator atat cu persoane fizice, cat si cu persoane juridice. Contractele de locatiune inregistrate la organele fiscale, precum si cele incheiate in forma autentica constituie titluri executorii pentru plata chiriei la termenele si in modalitatile stabilite in contract sau, in lipsa acestora, prin lege.

Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui evidenta locatorul este inregistrat ca platitor de impozite si taxe.

Pentru inregistrarea contractului de locatiune, locatorul depune „Declaratia de inregistrare a contractelor de locatiune“, insotita de contractul de locatiune, in original si copie.

In cazul in care locatorul depune declaratia prin posta, cu confirmare de primire, aceasta va fi insotita de o copie legalizata de pe contractul de locatiune.

Organul fiscal competent organizeaza evidenta contractelor de locatiune intr-un Registru al contractelor de locatiune, care se conduce informatizat.

2. Inregistrarea contractelor de locatiune de catre locatorul persoana fizica

In conformitate cu prevederile Codului Fiscal, persoanele fizice care au calitatea de locator si obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal si venituri din arendare au obligatia inregistrarii contractului intre parti.

Organul fiscal competent este:
– organul fiscal in a carui raza teritoriala persoana fizica isi are domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuieste efectiv, daca aceasta este diferita de domiciliu – in cazul persoanelor fizice rezidente;
– organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla bunul supus impunerii – in cazul persoanelor fizice nerezidente.

Contribuabilii care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal si venituri din arendare si opteaza pentru determinarea venitului net, in sistem real, depun la organul fiscal competent contractul de locatiune, in original si copie, in termen de 15 zile de la incheierea acestuia, odata cu Declaratia privind venitul estimat/norma de venit (formular 220).

In cazul in care locatorul depune declaratia prin posta, cu confirmare de primire, aceasta va fi insotita de o copie legalizata de pe contractul de locatiune.

Organul fiscal competent organizeaza evidenta contractelor de locatiune intr-un Registru al contractelor de locatiune, care se conduce informatizat.

Pentru contribuabilii care obtin venituri din arendare pentru care impunerea este finala sunt aplicabile corespunzator prevederile referitoare la inregistrarea contractelor de locatiune de catre locatori, altii decat persoanele fizice.


Cuvinte cheie: , ,
JURIDICECursuri
12-16 august: Managementul riscului și guvernanța corporativă    12-16 august: Expert legislația muncii    12-16 august: Recuperare debite    12-16 august: Funcționar administrativ    12-16 august: Expert accesare fonduri structurale și de coeziune europene    19-23 august: Managementul și gestiunea problemelor de mediu    19-23 august: Control intern și control financiar preventiv    19-23 august: Expert prevenire și combatere a corupției    19-23 august: Managementul comunicării, relațiilor publice și situațiilor de criză    19-23 august: Managementul gestiunii și arhivării documentelor    28 august - 13 septembrie: Pregătire pentru admitere Notariat    4-6 septembrie: Raţionament logic pentru examenele de admitere în Magistratură    8-22 septembrie: Inspector resurse umane. REVISAL    18-20 septembrie: Interviu pentru admitere în Magistratură, Barou şi Notariat    21 septembrie - 5 octombrie: Inspector securitate și sănătate în muncă    21 septembrie - 27 noiembrie: Limba engleză pentru avocați     21 septembrie - 27 noiembrie: Limba engleză pentru magistrați     2 octombrie - 15 noiembrie: Admitere Magistratură și INM    16 octombrie: States and state entities in international arbitration    5-8 noiembrie: Protecția penală a drepturilor și libertăților fundamentale



Lasă un răspuns

Return to Top ▲Return to Top ▲
Proiecte JURIDICE.ro
UNBR
Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania
Consiliul Superior al Magistraturii
Ministerul Public
Directia Nationala Anticoruptie
Baroul Ilfov
ARDAE
Centrul de Studii de Drept European
Camera de Comerti si Industrie a Romaniei
Uniunea Colegiilor  Consilierilor Juridici
Curtea de Arbitraj Comercial si Maritim Constanta
Consiliul de Mediere
Uniunea Nationala a Expertilor in Legislatia Muncii
Universitatea Lucian Blaga- Sibiu - Facultatea de Drept Simion Barnutiu
Universitatea Alexandru Ioan Cuza - Facultatea de Drept
Universitatea Romano-Americana
Universitatea de Vest - Facultatea de Stiinte Juridice si Administrative
ELSA Cluj
ELSA Timisoara
ELSA Romania
UN YOUTH ROMANIA
ELSA Oradea
Liga Studentilor Romani din Strainatate
Asociatia Studentilor in Drept
ELSA Bucuresti
GRIMBERG
LEX ACADEMY
EURO BEST TEAM
LUPU & PARTNERS
CRYSTAL DENTAL CLINIC
RENTROP & STRATON
isoLEX
EXPERT AKTIV GROUP
ESET
Wolters Kluwer Romania
CLUB T
POPOVICI NITU & ASOCIATII
SAVESCU & ASOCIATII
POPESCU LAW GROUP
SORA & ASOCIATII
STANCULESCU GABUREAC
BONDOC & ASOCIATII
PIPEREA & ASOCIATII
DLA Piper
OGLINDA & PARTNERS
CMS Romania
ROS & ASOCIATII
LUPSA & ASSOCIATES
CATUNA & ASOCIATII
EY Law
ONV LAW
RADULESCU MUSOI
LEAUA & ASOCIATII
BEJ TAREAN CALIN
DOBRINESCU DOBREV
VILAU & ASOCIATII
MARES DANILESCU MARES
DUNCEA STEFANESCU & ASOCIATII
VASILIU MICLEA
LIVESCU & ASOCIATII
IONESCU SAVA
SINESCU NAZAT

Dezbateri juridice