Wolters Kluwer
Lege 9
Secţiune dezvoltată cu susţinerea Wolters Kluwer România [www.wolterskluwer.ro]

Atribuţiile Cancelariei Primului-Ministru

8 februarie 2013 |
2.025 citiri
Print Friendly
 

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 82 din data de 7 februarie 2013 a fost publicata Decizia Prim-ministrului nr. 105/2013 privind stabilirea atributiilor Cancelariei Primului-Ministru.

 Cancelaria Primului-Ministru functioneaza in cadrul aparatului de lucru al Guvernului, ca structura fara personalitate juridica, in subordinea directa a prim-ministrului.

Cancelaria Primului-Ministru este condusa de seful cancelariei, cu rang de ministru, numit si eliberat din functie prin decizie a prim-ministrului. In cadrul Cancelariei Primului-Ministru isi desfasoara activitatea unul sau mai multi secretari de stat si consilieri de stat.

Cancelaria Primului-Ministru indeplineste urmatoarele atributii principale:
-in domeniul strategiilor guvernamentale, asigura asistenta necesara prim-ministrului, precum si ministerelor, departamentelor si altor institutii guvernamentale, in urmatoarele domenii: accesul la informatiile de interes public si transparenta institutionala; comunicarea publica guvernamentala, interna si externa; evaluarea starii sociale a populatiei; evaluarea oportunitatii sociale si a impactului strategiilor guvernamentale;
- in domeniul comunicarii si in cel al relatiilor cu presa, asigura si coordoneaza producerea integrata si unitara a mesajului public guvernamental si coordoneaza raspandirea informatiilor publice prin toate mijloacele de comunicare;
- asigura administrarea si dezvoltarea sistemului informatic pentru sedintele Guvernului;
- conduce procesul de transformare si inovare al serviciilor online furnizate de catre Guvernul Romaniei;
- monitorizeaza implementarea programelor finantate din fonduri europene (fonduri structurale in special), fonduri externe rambursabile si fonduri guvernamentale, urmarind inclusiv corelarea acestora cu necesitatile regiunilor de dezvoltare;
- asigura coordonarea legaturii Guvernului cu autoritatile administratiei publice centrale cu privire la situatiile de urgenta si evenimentele deosebite care trebuie cunoscute la nivel guvernamental;
- asigura realizarea activitatilor referitoare la relatiile internationale, inalti reprezentanti si protocol etc.


Cuvinte cheie: ,
UJMAG

Dezbateri juridice. Legile nu sunt ceea ce par a fi

JURIDICE
Mai suspensivă decât condiția suspensivă: condiția rezolutorie    Accesul la Justiția Achizițiilor Publice, un pariu de 100.000 euro    Pierdut instanță de executare. Găsitorului recompensă    Renunțarea la moștenire – prezumată (art. 1112 NCC), considerată (art. 1113 NCC) și, din când în când, autentică (art. 1120 NCC)    Latura civilă a acțiunii în contencios administrativ, sau De ce își permite autoritatea să comită abuzuri...    Insolvența se întoarce: Codul insolvenței    Acordul de recunoaștere a vinovăției    Cum să (nu) concediem un salariat    Mai rară decât fiducia: logodna    Eternul risc al achiziției imobiliare: calitatea de proprietar a vânzătorului    Lama rece a procedurii civile: nulitatea necondiționată    CCR vs. ICCJ. Legea penală mai favorabilă    Avocații în Noile Coduri Penale    Clauzele abuzive, un teren pe care consumatorii câștigă (înca prea puțin?) teren    Arbitrajul. Un nou început    Mai gravă decât civilul, mai rapidă decât penalul: răspunderea disciplinară    Anticamera judecății penale: Camera Preliminară    Legea nr. 17/2014: birocratizarea vânzării terenurilor agricole din extravilan    Judecătorul față în față cu avocatul: cenzurarea onorariului avocațial    Spălarea banilor. Trecut, prezent și viitor    Cât de judiciară (mai) este rezoluţiunea?    Ipoteca, o garanție... reală?    Achizițiile publice. Suspiciuni, inerții, blocaje    O problemă insolubilă: Insolvența    Evacuarea de drept comun, evacuată de Noile Coduri?    Încuviințarea executării silite, o instituție pe cale de dispariție?    Aplicarea în timp a noilor coduri penale

Dumneavoastră ce părere aveți?

Return to Top ▲Return to Top ▲