Arii de practică
Litigii menu ArbitrajContencios constituţionalContencios administrativContravenţiiDrept penalExecutare silităMediereProcedură civilă
Business menu Achizitii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiDrept comercialEnergieFiscalitate
Fuziuni & AchiziţiiHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăJocuri de norocPiaţa de capitalProprietate intelectualăProtecţia mediului
Relaţii de muncăSocietăţi ⁞⁞ Drept civil menu FamilieDrept internaţional privatDreptul Uniunii EuropeneDrept internaţional publicInternet
 
Contencios administrativ
DezbateriCărţiProfesionişti
LEAUA & ASOCIATII

CLUB
JURIDICE
Mihai COSTACHE [Avocat]    Andrei PAP [Redactor]    Cătălin GHERZAN [Avocat]    Mihaela MAZILU-BABEL [Redactor]    Sorin FILDAN [Consilier juridic]    Ioan Mihai TĂNASE [Avocat]    Paul Augustin PUȘCAȘ [Avocat]    Dr. Răzvan VIORESCU [Avocat]

Atribuţiile Cancelariei Primului-Ministru

8 februarie 2013 | JURIDICE.ro
2.839 citiri
Print Friendly
 

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 82 din data de 7 februarie 2013 a fost publicata Decizia Prim-ministrului nr. 105/2013 privind stabilirea atributiilor Cancelariei Primului-Ministru.

 Cancelaria Primului-Ministru functioneaza in cadrul aparatului de lucru al Guvernului, ca structura fara personalitate juridica, in subordinea directa a prim-ministrului.

Cancelaria Primului-Ministru este condusa de seful cancelariei, cu rang de ministru, numit si eliberat din functie prin decizie a prim-ministrului. In cadrul Cancelariei Primului-Ministru isi desfasoara activitatea unul sau mai multi secretari de stat si consilieri de stat.

Cancelaria Primului-Ministru indeplineste urmatoarele atributii principale:
-in domeniul strategiilor guvernamentale, asigura asistenta necesara prim-ministrului, precum si ministerelor, departamentelor si altor institutii guvernamentale, in urmatoarele domenii: accesul la informatiile de interes public si transparenta institutionala; comunicarea publica guvernamentala, interna si externa; evaluarea starii sociale a populatiei; evaluarea oportunitatii sociale si a impactului strategiilor guvernamentale;
– in domeniul comunicarii si in cel al relatiilor cu presa, asigura si coordoneaza producerea integrata si unitara a mesajului public guvernamental si coordoneaza raspandirea informatiilor publice prin toate mijloacele de comunicare;
– asigura administrarea si dezvoltarea sistemului informatic pentru sedintele Guvernului;
– conduce procesul de transformare si inovare al serviciilor online furnizate de catre Guvernul Romaniei;
– monitorizeaza implementarea programelor finantate din fonduri europene (fonduri structurale in special), fonduri externe rambursabile si fonduri guvernamentale, urmarind inclusiv corelarea acestora cu necesitatile regiunilor de dezvoltare;
– asigura coordonarea legaturii Guvernului cu autoritatile administratiei publice centrale cu privire la situatiile de urgenta si evenimentele deosebite care trebuie cunoscute la nivel guvernamental;
– asigura realizarea activitatilor referitoare la relatiile internationale, inalti reprezentanti si protocol etc.


Cuvinte cheie: ,

Lasă un răspuns

Return to Top ▲Return to Top ▲
Dezbateri juridice