Publicare anunt
Ştiri
UNBR. Barouri UNNPR. Notariat MJ. CSM. Instanţe PICCJ. DIICOT. DNA. Parchete Universitaria Internaţional Anunţuri

CSM, 26 iunie 2007

5 iulie 2007 |
2.001 citiri
Print Friendly
Noile Coduri Penale Olanesti

Sedinta Plenului

Inainte de inceperea sedintei, doamna profesoara Irina Zlatescu a adus in discutie o chetiune prealabila, data fiind temperaturile ridicate, ref. asigurarea cantitatii necesare de apa, reducerea programului, crearea unei incaperi de prim-ajutor.

1. Nota Direciei resurse umane i organizare privind candidaturile depuse pentru promovarea pe postul vacant de judecator, la Sectia civila din cadrul Inaltei Curti de Casatie si Justitie.

Au fost examinati:

BALASA Gabriel
Anton Pandrea: “O scurta prezentare a dumneavoastra, va rog.”
Balasa Gabriel: “Sunt judecator la Tribunalul Dambovita. Am functionat si ca personal auxiliar la Judecatoria Targoviste (grefier). Am luat doctorarul in 2000. Am fost acceptat sa predau la Facultatea de Stiinte juridice a Universitatii Valahia, cadru universitar. Am scris in calitate de coautor mai multe carti, am publicat articole. Cam atat.”
Anton Pandrea: “Ati avut de solutionat o cauza dificila si aveti informatii (din presa, alte medii) despre o parte. Cum apreciati din punct de vedere subiectiv?”
Balasa Gabriel: “Nu tin seama. Nu am avut o astfel de situatie. As astepta sa ascult toate argumentele partilor si la sfarsit sa trag concluzia. Asa, pareri, pe parcursul solutionarii dosarului pot sa-mi fac.”
Anton Pandrea: “In sectia in care functionati ca judecator, exista o anumita practica insa dumneavoastra aveti un alt punct de vedere. Ce faceti, va raliati punctului de vedere al sectiei sau il sustineti pe al dumneavoastra?”
Balasa Gabriel: “Pe cazuri concrete, depinde. As incerca sa discut si cu ceilalti colegi si sa-mi spun si eu argumentele. Nu trebuie mers cu incapatanarea, cu ghilimelele de rigoare, pana acolo sa spui ca tu ai dreptate. Trebuie discutat.”
Anton Pandrea: “In materia restituirii imobilelor, stiti ca sunt solutii diferite. Ati dat solutii si in favoarea proprietarilor si a chiriasilor?”
Balasa Gabriel: “Nu am intrat. Cel mai corect ar fi sa-ti pastrezi punctul de vedere si sa fii consecvent si sa nu dai solutii cand pentru o partea cand pentru alta.”
Anton Pandrea: “Vreo decizie CEDO?”
Balasa Gabriel: “Cauza Paduraru.”
Anton Pandrea: “Inalta Curte de Casatie si Justitie a pronuntat o decizie in interesul legii cu privire la O 9/2000 referitor la art. 969 Cod civil, respectiv la clauza penala. Ce probleme au aparut in practica referitor la clauza penala?”
Balasa Gabriel: “Banuiesc ca este vorba de clauza penala cu privire la imprumut. A solutionat in sensul ca clauza e nula cata vreme se percepe dobanda…”
Anton Pandrea: “Sunteti pe aproape.”
Balasa Gabriel: “Nu-mi amintesc aceasta decizie, ci de cea de anulare a clauzei penale incheiate de o banca care a si fost desfiintata..”
Anton Pandrea: “Decizia este din 2005.”

DAVID Maria
Anton Pandrea: “Despre gandirea independenta?”
David Maria: “Este vorba de capacitatea de a identifica date ce stau la baza unei ipoteze, capacitatea de a separa notiunile.”
Anton Pandrea: “Sunteti presedinta de complet si un avocat vorbeste mult, altul putin. Partea care este asistata de avocatul care vorbeste mai putin cere cuvantul sa raspunda si ea. Ce faceti?”
David Maria: “Daca din concluziile puse de avocatii partilor rezulta ca avocatul partii adverse nu a dezvoltat suficient subiectul, trebuie dat cuvantul in replica. Ceea ce se urmareste este aflarea adevarului.”
Anton Pandrea: “O decizie CEDO alta decat Brumarescu, Paduraru?”
David Maria: “Art. 41 a fost vizat la cauza Paduraru. Mai pot fi exemplificate Petre Cristian si mai e un nume. Sunt mai multe decizii, inclusiv o decizie a Curtii de Apel Pitesti a ajuns la CEDO, statul fiind condamnat pentru tergiversarea cazului (care priveste un om cu handicap de gradul 2).”
Anton Pandrea: “Cum vedeti judecatorul din punct de vedere al stilului?”
David Maria: “Modul ideal de a conduce o sedinta de judecata este cu respctarea principiilor stabilite in Codul Deontologic. Vorbim de autocontrol, de tact, de a face tot posibilul sa se afle adevarul, de calmul de care trebuie sa dea dovada un judecator. Sunt si parti “procesomane” care creeaza o situatie conflictuala.”
Anton Pandrea: “Ati avut vreo situatie cand ati evacuat o persoana din sala?”
David Maria: “Nu. De asa natura am facut incat nu am reactionat astfel. Dinainte trebuie sa iei masuri pentru a nu se ajunge la asa situatii.”
Anton Pandrea: “Deciziile Inaltei Curti le-ati urmarit?”
David Maria: “Da.”
Anton Pandrea: “Inalta Curte de Casatie si Justitie a pronuntat o decizie in interesul legii cu privire la O 9/2000 referitor la art. 969 Cod civil, respectiv la clauza penala. Ce probleme au aparut in practica referitor la clauza penala?”
David Maria: “Parca nu se aplica cauza penala, se tine cont de intelegerea partilor.”
Anton Pandrea: “S-a pus problema in contractele de imprumut.”
David Maria: “E vorba de acordul partilor. Nu se pot cumula cele doua tipuri de dobanda. Nu-mi amintesc considerentele ci doar dispozitivul.”

MOGLAN Raluca
Anton Pandrea: “O scurta prezentare a dumneavoastra, va rog.”
Moglan Raluca: “Am terminat Facultatea in 1993, am fost judecator stagiar la Judecatoria sectorului 4, am terminat stagiatura aici. Am continuat la Judecatoria sectorului 4 pana in 1997. Am fost detasata la INM. Am promovat la Tribunalul Bucuresti in 1998. Din 2000 am promovat la Curtea de Apel Bucuresti, unde functionez si in prezent, la sectia civila. Am mai avut colaborari la INM.”
Lidia Barbulescu: “Considerati ca experienta este necesara?”
Moglan Raluca: “Este foarte importanta. Nu este suficient sa cunosti practica, este foarte important sa intelegi si cred ca experienta isi spune cuvantul in pronuntarea unei decizii. Fiecare judecator s-a aflat la limita in darea unei hotarari.”
Lidia Barbulescu: “Sunteti la limita de 14 ani.”
Moglan Raluca: “Daca nu ar fi fost prietenii mei care sa ma incurajeze, poate ca nu faceam aceasta cerere. Daca in urma cu cativa ani nici nu ma gandeam sa fac aceasta cerere, am avut aceasta indrazneala sa vin in fata dumneavoastra.”
Anton Pandrea: “Ce calitati trebuie sa aiba un judecator care se afla pe scaunul de presedinte de complet din punctul de vedere al autocontrolului?”
Moglan Raluca: “Cea mai puternica trasatura – a echilibrului, a calmului. Important este sa ai puterea sa asculti pe toata lumea. Nu este la scoala. Trebuie sa gasesti cuvintele potrivite pentru depasirea situatiilor.”
Anton Pandrea: “Ati citit ghidul?”
Moglan Raluca: “Nu.”
Anton Pandrea: “Vine un avocat care sustine cauza tare si alaturi o batranica care nici nu mai stie cum o cheama. Cat conteaza?”
Moglan Raluca: “Am avut astfel de situatii in care s-a prezentat un avocat care isi declina calitatea public, spunand ca legea care are tangenta in cauza a fost inititiativa sa si spera ca interpretarea lui este cea mai buna. Nu conteaza nici in plus nici in minus. Trebuie sa limitezi acele situatii care ar avea un impact asupra salii de judecata.”
Anton Pandrea: “I-ati sugera batranei cum sa-si faca apararea?”
Moglan Raluca: “Dar suntem obligati. Nu trebuie sa-i sugerez, trebuie sa-i aratam care este procedura (administrarea probelor, de exemplu), reprezinta, zic eu, o indrumare (in limitele legii).”
Anton Pandrea: “Cu privire la natura contractelor de credit bancar inainte de intrarea in vigoare a Legii 58/1998?”
Moglan Raluca: “Contractele de credit bancar incheiate inainte de intrarea in vigoare a legii bancare, Legea 58/1998, au caracter de titlu executoriu. Inainte de aceasta lege nu exista o reglementare expresa. S-a urmarit prin aceasta interpretare sa se asigure executarea cu celeritate.”
Dan Lupascu: “Tine de comercial.”
Anton Pandrea: “Raspunsul este corect.”

POPESCU Adriana
Anton Pandrea: “Despre autonctrol, compartamentul judecatorului in sala de judecata.”
Popescu Adriana: “In primul rand, judecatorul respecta drepturile procedurale ale partilor. Trebuie sa dea dovada de tact, sa asculte partile. Nu este permis unui judecator sa aiba o atitudine subiectiva.”
Anton Pandrea: “Gandirea critica?”
Popescu Adriana: “Consider ca orice hotarare presupune o activitate de analiza si ulterior de elaborare, iar cunostintele profesionale sunt cele care primeaza si sunt prioritare.”
Anton Pandrea: “Sa ne imaginam un scenariu: aveti rude care au dosare cu imobile nationalizate. Pe rol sunt procese de revendicare. Spre cine ati inclina balanta?”
Popescu Adriana: “Nu are nici o relevanta. Judecatorul trebuie sa fie impartial. Nici o alta apreciere subiectiva nu trebuie sa afecteze gandirea judecatorului. Spetele, in sine, sunt complexe.”
Anton Pandrea: “Cum s-a pronuntat instanta suprema in materia art. 1, 2, 3 din OUG 9/2000 privind clauza penala?”
Popescu Adriana: “Ne-am confruntat cu spete in care partile prevad clauze penale. Sunt excesive pentru una din parti, sunt eludate dispozitiile privind dobanda. Clauza penala reprezinta o garantie a executarii contractului.”
Anton Pandrea: “Ce problema s-a rezolvat?”
Popescu Adriana: “Clauza penala nu poate coexista cu clauza prin care partile prevad si dobanda legala.”
Anton Pandrea: “Cu privire la natura contractelor de credit bancar inainte de intrarea in vigoare a Legii 58/1998?”
Popescu Adriana: “Sunt titluri executorii.”

POPOIAG Elena Carmen
Anton Pandrea: “Despre autocontrol.”
Popoiag Elena Carmen: “Trebuie sa fie un bun ascultator, un bun comunicator. Este o conditie sinequanon alaturi de impartialitate pentru a fi judecator la Inalta Curte de Casatie si Justitie.”
Anton Pandrea: “Ati avut situatii in care ati fost supusa unei presiuni?”
Popoiag Elena Carmen: “Personal nu, dar colegii mei da. Situatia creata la inceputul anului de cererea adresata Curtii de la Luxemburg. Am intampinat o oarecare raceala din partea colegilor.”
Anton Pandrea: “Cum ati proceda cand un avocat celebru pledeaza in fata unei parti neasistate?”
Popoiag Elena Carmen: “Este vorba despre decizia CEDO, art. 6, principiul egalitatii de arme. Trebuie respectat principiul contradictorialitatii.”
Lidia Barbulescu: “In ce masura este aplicabil rolul activ al judecatorului in recurs?”
Popoiag Elena Carmen: “Nu se pot administra decat inscrisuri. Poate ca m-as referi la principiul echitabilitatii administrarii probelor. Art. 18 din TUE, Directiva 2004 privind circulatia peroanelor in strainatate. O persoana a fost retrimisa din Belgia. Cauza Jipa, este pe rol, are numarul 33. Este o cerere pe care am adresat-o. Ma-m temut ca nu o sa fie primita. Am luat de pe site-ul CSM-ului. Cauza este suspendata. S-a initiat o procedura de colaborare cu ei. Am cerut sa fie solutionata cauza in 5 zile. La nivelul instantelor este o practica neunitara. In continuare, aplic dreptul comunitar.”
Dan Lupascu: “Ati constatat o contradictie intre legislatia noastra si cea comunitara, atunci de ce ati mai sesizat Curtea?”
Popoiag Elena Carmen: “Nu am constatat, am cerut interpretarea normei comunitare.”
Anton Pandrea: “Ati facut vreodata opinie separata?”
Popoiag Elena Carmen: “Da, la judecatorie.”
Lidia Barbulescu: “Nu considerati ca ar trebui sa respectati ierarhia instantelor, sa ajungeti si la curtea de apel?”
Popoiag Elena Carmen: “Am grad de judecator de curte de apel. La Tribunal am judecat foarte multe recursuri.”

PUSCASIU Eugenia
Anton Pandrea: “Situatii ivite in practica dumneavoastra in care ati asigurat situatii de aparare echitabila.”
Puscasiu Eugenia: “Au fost situatii de acest gen. Mi s-a prezentat o parte in recurs care avea avocat si cealalta care avea o varsta inaintata. In virtutea rolului activ, am dispus efectuarea unei adrese catre barou in vederea asigurarii unui avocat, asigurand astfel o egalitate de arme in fata instantei.”
Anton Pandrea: “La suprem nu aveti o viata prea usoara. Sunteti dispusa la acest efort?”
Puscasiu Eugenia: “Au fost sedinte si cu 35 de recursuri. Pe luna intram cu 3 complete de recurs si unul de apel. Cred ca mi-ar face placere. Daca o profesie o faci din pasiune, nimic nu ti se pare greu.”
Anton Pandrea: “Sunteti dispusa sa ramaneti in pronuntari pana noaptea?”
Puscasiu Eugenia: “Da.”
Anton Pandrea: “O decize CEDO in afara de Brumarescu, Paduraru?”
Puscasiu Eugenia: “Tot un fel de revolutie a fost si cauza Raicu, acesta cumparand iar apoi anulandu-i-se contractul de vanzare cumparare. Consider ca a fost o problema de revendicare si acolo.”
Anton Pandrea: “Somatia de plata poate fi investita cu formula executorie si in ce conditii?”
Puscasiu Eugenia: “Tine mai mult de comercial, dar stiu ca se poate. Personal nu m-am confruntat. In profesia noastra, exista o continua pregatire.”
Anton Pandrea: “In cazul unei sume imprumutate, clauza penala poate contine si dobanda legala si cea contractuala?”
Puscasiu Eugenia: “Clauza penala reprezinta o garantie pentru executarea obligatiei.”

SIRBU Georgeta
Anton Pandrea: “Despre integritatea judecatorului.”
Sirbu Georgeta: “Sa ai aplecare spre adevar, sa fii preocupat de etica. Echitate.”
Anton Pandrea: “Atat? Doamna Radulescu a facut o pagina despre integritatea judecatorului.”
Sirbu Georgeta: “Netoleranta miniciunii, a neadevarului, sa dai dovada de comportament adecvat, corespunzator.”
Anton Pandrea: “Presedintele de sectie sau de curte de apel poate avea vreo influenta?”
Sirbu Georgeta: “Evident ca da. Sa studiezi problema respectiva tocmai pentru a nu avea nici o influenta.”
Anton Pandrea: “Stilul personal de condus sedinta.”
Sirbu Georgeta: “Sunt om calm, ponderat, pot sa conduc sedinta cu adevarat, incerc sa ma fac inteleasa cu persoanele care nu au pregatire juridica. Incerc sa ma fac inteleasa. Nu-ti spun ce sa faci cu recursul, dar iti explica situatia de fapt.”
Anton Pandrea: “Doua grupuri de o anumita etnie au un dosar si produc o anumita atmosfera (20-30 de cate o parte). Ce faceti?”
Sirbu Georgeta: “Este clar ca sunt impartiala. As impune solemnitatea fara sa fac referire la dosar.”
Anton Pandrea: “Ei continua, intervin peste dumneavoastra.”
Sirbu Georgeta: “Putem dispune amendarea unei parti.”
Anton Pandrea: “Pana la aplicarea amenzii?”
Sirbu Georgeta: “Se poate inlatura persoana respectiva.”
Anton Pandrea: “O decizie CEDO?”
Sirbu Georgeta: “Sunt mai multe. Cauza Lucaci.”

TUCA Alina Iuliana
Anton Pandrea: “Despre gandirea independenta, critica.”
Tuca Alina Iuliana: “A judecatorului?”
Anton Pandrea: “Normal, si a procurorului.”
Tuca Alina Iuliana: “O gandire critica este una dintre cerintele pe care o persoana care se angajeaza trebuie sa o respecte.”
Anton Pandrea: “Aveti vreun exemplu cand v-ati schimbat opinia?”
Tuca Alina Iuliana: “Inainte de a avea o opinie, am cautat sa fundamentez. Cred ca nicicand nu este prea mult pentru o reimprospatare.”
Anton Pandrea: “Autocontrolul presedintelui de complet.”
Tuca Alina Iuliana: “Sunt o persoana calma. Cred ca nu este magistrat care sa nu fi avut probleme cu cei din sala de judecata. Am respectat art. 121 Cod procedura civila. Am recurs cand lucurrile au luat o anumita amploare, nefacand aplicarea art. 108, am chemat persoana in fata si cand ea a respins ce i-am spus, am amendat-o.”
Anton Pandrea: “Ati revenit asupra amenzii?”
Tuca Alina Iuliana: “Nu.”
Anton Pandrea: “Somatia de plata poate fi investita cu formula executorie?”
Tuca Alina Iuliana: “Va spun sincer ca nu stiu, nu am fost investita cu o asemenea cerere.”
Anton Pandrea: “Contractul de credit bancar incheiat inainte de intrarea in vigoare a Legii 58/1998 are caracter de titlu executoriu?”
Tuca Alina Iuliana: “Da.”
Anton Pandrea: “Ati vorbit cu colegii?”
Tuca Alina Iuliana: “Da. Insa va rog sa ma intrebati, sa ma verificati.”
Lidia Barbulescu: “In ce masura credeti ca experienta este necesara pentru a judeca?”
Tuca Alina Iuliana: “Va referiti la vechimea pe care o am. Experienta se acumuleaza. Cred ca intensitatea activitatii intr-un timp mai scurt acopera pe cea dobandita intr-un timp mai indelungat. In valoare absoluta vechimea mea estre apta pentru a candida. Am avut norocul de o generatie in care s-au pus bazele.”
Anton Pandrea: “Cu privire la art. 302 indice 1 Cod procedura civila referitor la lipsa semnaturii pe cererea de recurs, cum a solutionat supremul?”
Tuca Alina Iuliana: “Nu-mi amintesc articolul din codul de procedura civila referitor la cererea de chemare in judecata. Poate fi suplinita in recurs pana la prima zi de recurs.”

TAPURIN Tania
Anton Pandrea: “O prezentare scurta a dumneavoastra.”
Tapurin Tania: “Sunt judecator din 1977, la Judecatoria Craiova, Tribunalul Dolj si in prezent la Curtea de Apel Craiova. La tribunal, am fost judecator 5 ani la sectia contencios administrativ, am fost judecator delegat pe langa Camera de Comert. Am participat la redactarea culegerilor de jurisprudenta. Am predat la Facultatea de Drept din cadrul Universitatii Titulescu, drept procesual civil. Am participat la diverse seminarii.”
Anton Pandrea: “Despre gandirea critica, independenta.”
Tapurin Tania: “Independenta judecatorului impune evitarea oricarei presiuni din partea persoanelor fizice sau juridice. Independenta judecatorului presupune ca acesta sa fie liber de orice influenta, ingerinta, idei preconcepute.”
Anton Pandrea: “Ati fost pusa in situatia in care ca la doctor vine cineva cu flori….”
Tapurin Tania: “Exclus. Personal mi s-a intamplat. Dupa pronuntare a venit una din parti cu un buchet de flori pe coridor. Am refuzat-o politicos. Nu are importanta ce iei si cat iei. Asa am invatat sa fiu judecator.”
Anton Pandrea: “Despre autocontrol.”
Tapurin Tania: “Autocontrolul reprezinta calitatea esentiala, garantia impartialitatii judecatorului, respectarea egalitatii de tratament, capacitatea judecatorului de a asculta partile, de a diseca fiecare argument. Fara sa dobandeasca si sa perfectioneze aceasta calitate, este important sa rezisti.”
Anton Pandrea: “Cu privire la autoritatea tutelara, institutirea curatelei conform art. 44 Cod procedura civila, cum s-a pronuntat supremul?”
Tapurin Tania: “In cazuirle de curatela speciala instituita in cazurile de urgenta (lipsire de capacitate de exercitiu, interese contradictorii intre curator si persoana aflata sub curatela) are compententa instanta sesizata cu solutionarea cauzei respective.”
Lidia Barbulescu: “Intre independenta judecatorului si pregatirea sa profesioanala exista vreo legatura?”
Tapurin Tania: “Este foarte greu sa raspund. Sunt notiuni care se presupun una pe cealalata, nu este determinanta, dar este esentiala.”
Lidia Barbulescu: “Pe lipsa de pregatire, exista o vulnerabilitate.”
Anton Pandrea: “”Cu privire la art. 302 indice 1 Cod procedura civila referitor la lipsa semnaturii pe cererea de recurs, cum a solutionat supremul?”
Tapurin Tania: “Cererea de recurs trebuie sa cuprinda semnatura. Supremul s-a pronuntat in sensul ca lipsa acesteia atragea nulitatea relativa. Se aplica art. 133, pe tot cursul judecatii. Daca se prezinta in instanta, este obligat sa se semneze, daca nu, va fi citat cu aceasta mentiune.”

Vot pozitiv pentru Moglan Raluca.
Vot negativ pentru ceilalalti candidati.

2. Plenul a hotarat amanarea analizarii propunerii de numire a doamnei Carmen Doinita Balasoiu, judecator la Tribunalul Bucuresti, in functia de procuror Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, la Parchetul de pe langa Curtea de Apel Bucuresti si la Parchetul de pe langa Tribunalul Bucuresti, urmand a constitui punct pe ordinea de zi a urmatoarei sedinte a Plenului.

Liviu Dascalecu: “Ar trebui sa fie si doamna Procuror General…”

3. Plenul si-a insusit punctul de vedere al Directiei legislatie, documentare si contencios referitor la necesitatea infiintarii Serviciului intern de prevenire si protectie la nivelul Tribunalului Bucuresti, conform Legii nr. 319/2006 privind securitatea si sanatatea in munca, cu observatiile formulate de Grupul de lucru nr. 1 “Legislatie” (Tribunalul Bucuresti nu este tinut de obligatia prevazuta de art. 19 alin. 1 si art. 24 alin. 1 din Legea nr. 319/2006 – care instituie obligatia pentru angajatorii care au peste 150 de lucratori sa organizeze un serviciu intern de prevenire si protectie – intrucat nu are calitatea de angajator decat pentru 9 grefieri arhivari, restul personalului auxiliar de specialitate fiind angajat de Curtea de Apel Bucuresti).

4. Plenul a aprobat propunerile directiei de resort privind dosarele profesionale ale judecatorilor si procurorilor.

Angela Harastasanu: “Nota n-a fost la mapa…”
Anton Pandrea: “Sa treaca pe la grupul de lucru.”
Dan Chiujdea: “Este o chestiune de coperti si de numerotare.”

5. Cu privire la Nota Directiei resurse umane si organizare nr. 6830/DRUO/2007, privind modul de solutionare legala a unor situatii intalnite in practica in legatura cu pensionarea judecatorilor si procurorilor, Plenul a hotarat:

  • mentinerea in functie a judecatorilor si procurorilor care beneficiaza de decizii de pensionare si cumuleaza pensia de serviciu cu indemnizatia, in urma reincadrarii in functia de judecator/procuror ulterior pensionarii, in conditiile Legii nr. 92/1992
  • mentinerea in functie a judecatorilor si procurorilor care cumuleaza pensia militara de serviciu, obtinuta anterior numirii in functia de judecator sau procuror, cu indemnizatia cuvenita pentru exercitarea acestei functii
  • eliberarea din functie a judecatorilor si procurorilor care au obtinut decizii de pensionare si care au procedat la punerea in plata a acestora, continuandu-si activitatea fara a opera o reincadrare in functie, cumuland, astfel, drepturile de pensie cu indemnizatia pentru activitatea desfasurata
  • mentinerea in functie a judecatorilor si procurorilor care au obtinut decizii de pensionare, dar nu au procedat la punerea in plata a acestora, continuandu-si, astfel, activitatea fara a fi operat o reincadrare in functie ( punerea in plata a deciziilor de pensionare a fost suspendata la cererea titularilor pana la momentul incetarii efective a activitatii)
  • respingerea propunerii de mentinere in functie a judecatorilor sau procurorilor care implinesc varsta de 68 de ani, dar nu formuleaza cereri de eliberare din functie, prin pensionare, dorind sa-si continue activitatea.

    6. Nota Directiei afaceri europene, relatii internationale si programe privind grupurile de lucru ale Retelei Europene a Consiliilor Judiciare, pentru perioada 2007-2008.

    Plenul a apreciat ca se impune participarea la toate grupurile de lucru ale Retelei europene a consiliilor judiciare pentru perioada 2007-2008, desemnand, astfel, membrii Consiliului Superior al Magistraturii care urmeaza sa participe la intrunirile Retelei europene a consiliilor judiciare. Astfel:

  • Grupul 1 “Incredere reciproca”: Bogdan Licu, Ana Labus
  • Grupul 2 “Raspunderea judecatorilor”: Angela Harastasanu, Florica Bejinaru
  • Grupul 3 “E-Justitie”: Dan Chiujdea
  • Grupul 4 “Managementul calitatii”: Alexandrina Radulescu
  • Grupul 5 “Increderea publica in justitie”: Liviu Dascalescu, Lidia Barbulescu, Irina
  • Zlatescu

  • Grupul 6 “Justitia penala”: Cristian Deliorga, Gratiana Isac.

    7. Plenul a hotarat amanarea discutarii proiectului de O.U.G. pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul justitie.

    8. Plenul a aprobat Normele procedurale interne pentru cumpararea sau inchirierea de imobile prin orice mijloace financiare, cu observatiile formulate de Grupul de lucru nr. 1 “Legislatie”.

    9. Plenul a aprobat organizarea, la Bucuresti, a concursului de admitere la Institutul National al Magistraturii in perioada 30 august – 18 septembrie 2007 pentru ocuparea a 240 de locuri, din care 100 locuri de judecator si 140 de locuri de procuror, calendarul, taxa de inscriere, tematica, bibliografia si modelul de formular tipizat, conform propunerilor Institutului National al Magistraturii, Directiei resurse umane si organizare, propuneri insusite si de Grupul de lucru nr. 3 “Recrutare, promovare si formare profesionala”.

    10. Plenul a hotarat respingerea solicitarii auditorilor de justitie, promotia 2007, grupa de judecatori si procurori de indisponibilizare de noi posturi.

    11. Plenul a aprobat organizarea, la Bucuresti, a concursului de admitere la Scoala Nationala de Grefieri la data de 16 septembrie 2007 pentru ocuparea a 100 de locuri cu studii superioare juridice, din care 60 de locuri de grefier la instantele judecatoresti si 40 de locuri de grefier la unitatile de parchet, calendarul, tematica, bibliografia si taxa de concurs, conform propunerilor Scolii Nationale de Grefieri si Directiei resurse umane si organizare.

    12. Plenul, avand in vedere stadiul ocuparii posturilor vacante de judecator si procuror in raport cu toate procedurile de recrutare prevazute de lege, a dispus ca directia de resort din cadrul aparatului propriu sa analizeze necesitatea unor modificari legislative, sub aspectul modalitatii de recrutare a judecatorilor si procurorilor.

    Sedinta Sectiei pentru judecatorii

    13. Sectia a constatat indeplinite conditiile prevazute de lege pentru promovarea in functia de judecator la Inalta Curte de Casatie si Justitie – Sectia civila si de proprietate intelectuala de catre urmatorii candidati:

  • BALASA Gabriel
  • DAVID Maria
  • MOGLAN Raluca
  • POPESCU Adriana
  • POPOIAG Elena Carmen
  • PUSCASIU Eugenia
  • SIRBU Georgeta
  • TUCA Alina Iuliana
  • TAPURIN Tania.

    Sectia a luat act de cererea de renuntare pentru promovarea la Inalta Curte de Casatie si Justitie formulata de: CONSTANTIN Georgeta si SUSANU Rodica.

    Au fost examinati:

  • BALASA Gabriel
    Anton Pandrea: “Indepliniti toate conditiile…”
    Balasa Gabriel: “Vreau sa va spun si eu ceva. Avand in vedere ca suntem in sectia pentru judecatori si ca pentru mine, care am participat la alegerea judecatorilor in CSM, a fost o speranta ca acest CSM se va ocupa intr-adevar de cariera profesionala a judecatorilor. Ceea ce vreau eu sa va spun vine in primul rand de la punctul meu de vedere subiectiv referitor la corectitudinea legilor (317, 303). Mie mi se pare ca aceste legi nu functioneaza asa cum trebuie. As vrea sa fac o paranteza. Este just si corect ca sectia pentru judecatori sa hotarasca asupra acestei promovari si nu Plenul. Sectia se multumeste mai mult cu elementele calificative care constata indeplinirea conditiilor. Cine nu indeplineste aceste conditii nu poate sa depuna o cerere la Inalta Curte de Casatie si Justitie. Din redactarea art. 52 rezulta ca trebuie indeplinite cumulativ conditiile cu obligatia Inaltei Curti de a le analiza si cu siguranta ca le analizeaza. Art. 18 din Regulament completeaza ceea ce spune legea: “dispune promovarea judecatorilor si procurorilor in functii de executie.” Este clar ca promovarea la Inalta Curte de Casatie si Justitie este intr-o sectiune separata. La fel de adevarat este ca atunci cand examinam raportul consultativ al Inaltei Curti de Casatie si Justitie, cred ca sectia trebuie sa aiba un cuvant hotarator asupra promovarii la Inalta Curte.”
    Anton Pandrea: “Toate aceste legi au fust supuse dezbaterii magistratilor si nu mi-aduc aminte sa fi facut obiectiuni. Se pare insa ca aveti dreptate. Este un punct de vedere care are mare sustinere.”
    Balasa Gabriel: “As avea o mare rugaminte. Daca considerati ca nu sunt persoana potrivita sa-mi dati un vot negativ in sectie. Nu spun asta ca sa atac. Nu vad de ce sectia pentru procurori se ocupa de promovarea Procurorului General, iar sectia pentru judecatori sa nu faca acelasi lucru. Este o problema de identitate.”
    Anton Pandrea: “Este si dorinta noastra ca Procurorul General sa fie numit de CSM. Cu privire la indeplinirea conditiilor de forma, Inalta Curte nu poate sa nu inainteze raportul. Nu este lipsit de relevanta de ce se analizeaza acest raport.”
    Balasa Gabriel: “Acestea sunt exceptii. As mai avea o intrebare retorica. Cum se face ca sectia pentru judecatori sa numeasca presedintii de sectie la Inalta Curte de Casatie si Justitie si sa nu aiba posibilitatea de a promova judecatorii la Inalta Curte. Un presedinte de sectie are o importanta mai mare decat un simplu judecator. Am considerat ca legile nu trebuie abordate intr-un regim inflexibil. Insasi increderea in justitie isi are originea intr-o pretentie de corectitudine care nu inseamna dreptate.”
    Anton Pandrea: “Poate o sa avem o discutie in particular.”
    Balasa Gabriel: “Daca o lege este proasta de ce sa nu spunem ca este proasta. Ce ne opreste sa spunem. Parerea mea este ca legea trebuie raportata la o morala pozitiva. Nu conteaza cum e legea facuta, dar cineva, daca nu judecatorul, trebuie sa aiba inderazneala si curajul sa spuna ca legile nu sunt juste. Judecatorul este singura persoana care poate sa spuna ca legea asta nu e buna. Nu putem sa le abrogam.”
    Nicolae Popa: “Aici intram pe un teren care poate sa ne duca la un liman de fericire pentru unii sau de deznadejde pentru altii. Avem probeleme cu recursul in interesul legii. Multi spun ca prea mari libertati ati dat instantei supreme pentru a obliga pe judecatori sa respecte deciziile. In revistele Dreptul, Dreptul penal se scrie nu legati judecatorii. Dar acel judecatori poate sa fie liber. Nu putem sa lasam la libertatea subiectiva a fiecarui judecator…”
    Balasa Gabriel: “Imi dati voie. La fel cum se spune in justitia americana ca decat sa fie condamnat un nevinovat mai bine sa scape cativa vinovati, mai bine sa avem judecatori care sa interpreteze legea…”
    Dan Lupascu: “Sa-l invitam sa participe la Legislatie cand discutam modificarile legilor.”
    Anton Pandrea: “Ar fi uitla prezenta dumneavoastra.”
    Dan Lupascu: “Aici discutia poate merge si mai departe: inclusiv presedintele si vicepresedintii Inaltei Curti. Constitutia nu diferentiaza.”
    Balasa Gabriel: “Este chestiunea de a reda autoritatii judecatoresti puterea prevazuta de Constitutie.”

  • DAVID Maria
    Anton Pandrea: “Indepliniti conditiile. Vreti sa faceti vreun comentariu cu privire la legile de organizare?”
    David Maria: “Nu.”

  • MOGLAN Raluca
    Anton Pandrea: “Indepliniti conditiile. O sa ne revedem in Plen.”

  • POPESCU Adriana
    Anton Pandrea: “Indepliniti toate conditiile. Vreun comentariu referitor la Legea 303?”
    Popescu Adriana: “Nu. Nu am obiectiuni.”

  • POPOIAG Elena Carmen
    Anton Pandrea: “Indepliniti conditiile. O sa ne revedem in Plen.”

  • PUSCASIU Eugenia
    Anton Pandrea: “Indepliniti conditiile. O sa ne revedem in Plen.”

  • TUCA Alina Iuliana
    Anton Pandrea: “Indepliniti toate conditiile. Vreun comentariu referitor la Legea 303?”
    Tuca Alina Iuliana: “Nu.”

  • TAPURIN Tania.
    Anton Pandrea: “Indepliniti conditiile. O sa ne revedem in Plen.”

    14. Numire in functie de conducere (cu unanimitate de voturi):

  • MITREA Adina, Presedinte al Sectiei civile a Judecatoriei Sectorului 3 Bucuresti
  • PLESA Laura Elena, Presedinte al Sectiei a-V-a civila a Tribunalului Bucuresti
  • DIKO Daniela Mihaela, Presedinte al Sectiei a-VIII-a pentru cauze privind conflicte de munca si asigurari sociale a Tribunalului Bucuresti

    Au fost prezente:

  • MITREA Adina: “Pe scurt, deocamdata, nu se pune problema vreunei schimbari intrucat sectia s-a infiintat recent. Trebuie sa vedem daca programarea functioneaza. Incarcatura este foarte mare (70 de dosare).”
  • PLESA Laura Elena: “Important este sa asiguram functionarea normala si o oarecare liniste in munca pe care o desfasoara judecatorii. Schema este de 18, insa suntem 14. Am inteles ca o sa ne mai vina un om. Pe mine ma intereseaza ca colegii mei sa se simta ca sunt judecatori intr-o tara a Uniunii Europene. Daca vorbim de practica, se intelege ca o opinie majoritara este o opinie majoritara.”
  • DIKO Daniela Mihaela: “Imi propun sa organizez cat mai bine sectia, sa respect personalul auxiliar.”

    15. Delegare in functi de conducere (cu unanimitate):

  • ALEXE George, Presedinte al Judecatoriei Ploiesti
  • ICONARU Lucia, Presedinte al Sectiei civile a Tribunalului Valcea

    Au fost prezenti:

  • ALEXE George: “Ne propunem sa incercam sa facem fata cat mai bine activitatii, suntem 15 din 37 (din care 4 stagiari).”
    Anton Pandrea: “Da, ne-am deplasat la dumneavoastra…”
    Dan Lupascu: “Ii incurajam sa reziste.”

  • ICONARU Lucia: “Sa continuam ceea ce am inceput ne propunem. Problema noastra este legata de unificarea practicii in ceea ce priveste evaluarea sau nu in bani a nulitatilor/rezilierilor de contracte. Avem intalniri trimestriale la curtea de apel. Problema mea este ca sunt cam demult presedinta de sectie…”

    16. Prelungire delegare in functie de conducere (cu unanimitate):

  • BOITOS Ioan, Presedinte al Judecatoriei Tarnaveni
  • BIRAU Vasile, Presedinte al Judecatoriei Beius
  • UDULI Ion, Presedinte al Judecatoriei Moldova Noua
  • DANILA Victor, Presedinte al Judecatoriei Murgeni
  • ROSET Constantin, Presedinte al Judecatoriei Podu Turcului
  • AVERESCU Marilena, Vicepresedinte al Judecatoriei Roman
  • GRIGA Daniela, Presedinte al Judecatoriei Targu Lapus.

    17. Detasare

  • APOSTOL Carmela, Judecator la Judecatoria Oradea, la Consiliul Superior al Magistraturii (vot pozitiv)
  • PRILOGAN Claudia – Florina, Judecator la Judecatoria Zalau, la Consiliul Superior al Magistraturii (vot negativ)
  • BULANCEA Diana Magdalena, Judecator cu grad de tribunal la Judecatoria Iasi, la Tribunalul Iasi (vot negativ)
  • MILITARU Mariana Otilia, Judecator la Judecatoria Petrosani, la Consiliul Superior al Magistraturii (vot negativ)
    A fost prezenta:

  • APOSTOL Carmela: “Sunt convinsa ca o sa pot face fata. Am fost 6 ani avocat. Am atitudine.”

    18. Transfer

  • CERNAT Doinita, Judecator cu grad de tribunal – Presedinte, cu delegatie, al Judecatoriei Alexandria, de la Judecatoria Alexandria, la Tribunalul Teleorman (retragere cerere)
  • ANDREI Axente-Irinel, Judecator cu grad de tribunal la Judecatoria Cluj-Napoca, de la Judecatoria Cluj-Napoca, la Tribunalul Comercial Cluj (avize favorabile, vot pozitiv)
    IONESCU Ramona, de la Judecatoria Bacau, la Judecatoria Adjud (avize favorabile, vot pozitiv)

  • BARBIERU Marcel Grigore, de la Judecatoria Adjud, la Judecatoria Bacau (avize favorabile, vot pozitiv)
  • NEDA Raluca Olimpia, de la Judecatoria Arad, la Judecatoria Timisoara (avize favorabile, vot pozitiv)
  • SUCIU Raluca Alina Virginia, de la Judecatoria Sectorului 1 Bucuresti, la Judecatoria Timisoara (avize nefavorabile, vot negativ)
  • RADUINEA Sofia, de la Judecatoria Bals, la Judecatoria Timisoara (avize nefavorabile, vot negativ)
    DIMITRIU Adriana Laura, de la Judecatoria Oradea, la Judecatoria Timisoara (avize nefavorabile, vot negativ)

  • GREMA Adela, de la Judecatoria Sighetu Marmatiei, la Judecatoria Timisoara, Judecatoria Lugoj, Judecatoria Deta (avize nefavorabile, vot negativ)
  • ASLAU Anca, de la Judecatoria Moldova Noua, la Judecatoria Timisoara, Judecatoria Deta, Judecatoria Sannicolau Mare, Judecatoria Lipova, Judecatoria Gurahont (vot pozitiv la Judecatoria Sannicolau Mare)
  • MIHALAS Calin Ciprian, de la Judecatoria Oradea, la Judecatoria Lipova (avize favorabile, vot pozitiv)
  • UNGUR Danut Cornel, de la Judecatoria Chisineu-Cris, la Judecatoria Lipova (vot negativ)

    19. Sectia a aprobat suplimentarea in cadrul Sectiei comerciale a Curtii de Apel Alba Iulia a numarului completelor specializate pentru solutionarea cauzelor de insolventa cu un complet si functionarea completului specializat pentru solutionarea cauzelor de insolventa, infiintat anterior intrarii in vigoare a Legii nr. 247/2005.

    20. Sectia a hotarat respingerea propunerilor colegiilor de conducere ale Judecatoriilor Rosiori de Vede, Turnu Magurele, Videle, Zimnicea de infiintare de complete specializate pentru solutionarea litigiilor de munca, precum si de infiintare a doua complete specializate pentru solutionarea cererilor de autorizare a asociatiilor si fundatiilor la Judecatoria Rosiori de Vede.

    21. Sectia a hotarat eliberarea din functia de vicepresedinte al Curtii de Apel Bucuresti a domnului judecator Dragomir Ilie Iulian, ca urmare a promovarii la Inalta Curte de Casatie si Justitie, incepand cu data de 01.07.2007.

    Sedinta Sectiei pentru procurori:

    22. Numire in functie de conducere la Directia de Ivestigare a infractiunilor de criminalitate organizata si terorism

  • MATEI Daniela, Procuror sef al Biroului de combatere a infractiunilor informatice – structura centrala

    23. Detasare:

  • MARIS Maria, Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism – Biroul Teritorial Mures, la Scoala Nationala de Grefieri (vot negativ)
  • PETRESCU Petronela, Procuror la Parchetul de pe langa Judecatoria Galati, la Consiliul Superior al Magistraturii (vot negativ)
  • SAICIUC Alic, Procuror la Parchetul de pe langa Curtea de Apel Bucuresti, la Consiliul Superior al Magistraturii (vot negativ)
  • DOINA Tataru, Procuror la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, la Ministerul Apararii Nationale (vot pozitiv)

    24. Transfer:

  • SURDU Elena, de la Parchetul de pe langa Judecatoria Campeni, la Parchetul de pe langa Judecatoria Craiova, Parchetul de pe langa Judecatoria Sectorului 1 Bucuresti, Parchetul de pe langa Judecatoria Sectorului 4 Bucuresti, Parchetul de pe langa Judecatoria Sectorului 5 Bucuresti, Parchetul de pe langa Judecatoria Brasov, Parchetul de pe langa Judecatoria Sibiu, Parchetul de pe langa Judecatoria Pitesti, Parchetul de pe langa Judecatoria Ramnicu Valcea, Parchetul de pe langa Judecatoria Alba Iulia, Parchetul de pe langa Judecatoria Campulung, Parchetul de pe langa Judecatoria Targu Carbunesti (vot negativ)
  • APOSTOLICEANU Diana, de la Parchetul de pe langa Judecatoria Giurgiu, la Parchetul de pe langa Judecatoria Sectorului 1 Bucuresti, Parchetul de pe langa Judecatoria Sectorului 2 Bucuresti, Parchetul de pe langa Judecatoria Sectorului 3 Bucuresti, Parchetul de pe langa Judecatoria Sectorului 4 Bucuresti, Parchetul de pe langa Judecatoria Sectorului 5 Bucuresti, Parchetul de pe langa Judecatoria Sectorului 6 Bucuresti (vot pozitiv la Parchetul de pe langa Judecatoria Sectorului 5 Bucuresti)
  • ROTARU Nicolata, de la Parchetul de pe langa Judecatoria Bacau, la Parchetul de pe langa Judecatoria Sectorului 1 Bucuresti, Parchetul de pe langa Judecatoria Sectorului 4 Bucuresti, Parchetul de pe langa Judecatoria Sectorului 5 Bucuresti, Parchetul de pe langa Judecatoria Lehliu – Gara (vot negativ)
  • SAVU Ramona, de la Parchetul de pe langa Judecatoria Intorsura Buzaului, la Parchetul de pe langa Judecatoria Brasov (vot pozitiv)

    25. Sectia a hotarat amanarea analizarii Raportului privind identificarea dosarelor mai vechi de 1 an de la sesizare si, respectiv, mai vechi de 6 luni de la inceperea urmaririi penale, aflate in curs de instrumentare la procuror sau la organele de cercetare penala, acest Raport urmand a constitui punct pe ordinea de zi a urmatoarei sedinte.

    26. Sectia pentru a luat act de continutul procesului-verbal al intalnirii domnului procuror Liviu Dascalescu, membru cu activitate permanenta al Consiliului Superior al Magistraturii, cu procurorii generali ai parchetelor de pe langa curtile de apel, intalnire ce a avut loc in Bucuresti, la data de 30 martie 2007.

    27. Eliberare din functia de conducere, prin demisie

  • GILCA Ionel, Prim – procuror al Parchetului de pe langa Judecatoria Faurei.

    * in exclusivitate pentru STIRI.JURIDICE, Alina Matei

    Probleme dificile de drept fiscal 2014

  • Tags: , ,

    Dumneavoastră ce părere aveți?

    Return to Top ▲Return to Top ▲
    Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania
    Consiliul Superior al Magistraturii
    Ministerul Public

    © 2004-2014 | coordonator: Andrei Săvescu | suport: Societatea de Ştiinţe Juridice | platforma: WP | layout: Juressa | tehnic: Fokus Digital Services

    Pagina a fost încărcată de browserul dumneavoastră in 0,174 secunde.