Litigii menu Arbitraj | Contencios constituţional | Contencios administrativ | Contravenţii
Executare silită | Mediere | Penal | Procedură civilă
Drept civil menu Familie | Drept internaţional privat
Drept internaţional public | Dreptul Uniunii Europene
Business menu Achizitii publice | Afaceri transfrontaliere | Asigurări | Banking | Concurenţă | Construcţii | Energie | Fiscalitate | Fuziuni & Achiziţii
Health & Pharma | Infrastructură | Insolvenţă | Internet | Mediu | Piaţa de capital | Proprietate intelectuală | Relaţii de muncă | Societăţi
Internet
Cărţi de specialitate | Profesionişti cu experienţă
JURIDICE
Dezbateri
Medierea penală eficientă | Invitați: Ana Bălan, Dorin Ilie, Mihai Mareș, Antoniu Obancia, Rodica Aida Popa. Moderator: Andrei Săvescu | Luni, 29 iunie 2015, ora 20:00 | CCIR Business Center, Amfiteatrul Albastru

CJUE. Cauza C‑274/07. Decizie ref. legislația europeană privind sistemul unic ”112”

13 februarie 2014 |
608 citiri
Print Friendly
 
JURIDICEDezbateri juridice | Free@JURIDICE.ro
Club* membrii Clubului au acces la transcrierea dezbaterilor (peste 2.000 de pagini, pana acum)

Curtea de Justiției a Uniunii Europene a dat publicității vineri, 8 februarie 2014, hotărârea în cauza C‑274/07 în care a fost analizată legislația europeană privind sistemul unic ”112”.

Prin cererea introductivă, Comisia Comunităților Europene solicită Curții să constate că, întrucât nu s‑a asigurat ca în practică, în măsura posibilităților tehnice, informațiile privind localizarea apelantului să fie puse la dispoziția autorităților care intervin în cazuri de urgență, pentru toate apelurile la numărul de apel de urgență unic european „112” atunci când sunt folosite rețelele de telefonie publică, Republica Lituania nu și‑a îndeplinit obligațiile care îi revin în temeiul articolului 26 alineatul (3) din Directiva 2002/22/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 7 martie 2002 privind serviciul universal și drepturile utilizatorilor cu privire la rețelele și serviciile electronice de comunicații (Directiva privind serviciul universal) (JO L 108, p. 51, Ediție specială, 13/vol. 35, p. 213).

Redăm în continuare punctele de interes din hotărâre:

12. ”Prin scrisoarea de punere în întârziere din 10 aprilie 2006, Comisia a făcut cunoscută Republicii Lituania îngrijorarea sa privind aplicarea incorectă a articolului 26 alineatul (3) din Directiva privind serviciul universal. Această îngrijorare era datorată împrejurării că, atunci când apelurile de urgență adresate numărului de apel de urgență unic european „112” sunt efectuate de la un telefon mobil, informațiile referitoare la localizarea apelantului nu sunt furnizate serviciilor de urgență.”

38. ”Trebuie amintit că, potrivit articolului 26 alineatul (3) din Directiva privind serviciul universal, statele membre au obligația de a se asigura că întreprinderile care operează rețele de telefonie publică pun la dispoziția autorităților care intervin în cazuri de urgență informații privind localizarea apelantului, în măsura posibilităților tehnice, pentru toate apelurile la numărul de apel de urgență unic european „112”.”

40. ” Din modul de redactare și din acest obiectiv al dispoziției respective rezultă că se impune statelor membre, sub condiția posibilităților tehnice, o obligație de rezultat, care nu se limitează la crearea unui cadru regulamentar adecvat, ci solicită ca informațiile privind localizarea tuturor apelanților la numărul „112” să fie transmise efectiv serviciilor de urgență.”

46. ”Or, astfel cum a subliniat Comisia în mod întemeiat, neachiziționarea sau neadaptarea instalațiilor necesare nu poate fi considerată o lipsă a posibilităților tehnice în sensul articolului 26 alineatul (3) din Directiva privind serviciul universal.”

51. ”Deși statele membre sunt libere, așadar, să aleagă metoda care să fie utilizată de operatorii rețelelor publice de telefonie pentru transmiterea informațiilor privind localizarea apelanților la numărul „112”, acestea sunt totuși ținute de o obligație de rezultat clară și precisă enunțată la articolul 26 alineatul (3) din Directiva privind serviciul universal care le impune să asigure că aceste informații sunt efectiv puse la dispoziția serviciilor de urgență.”

53. ”În această privință, trebuie să se constate că, contrar susținerilor Republicii Lituania, Recomandarea 2003/558 nu acordă un termen suplimentar statelor membre care au optat pentru metoda „push”. Nu numai că Comisia nu ar avea competența de a prelungi în mod valabil termenul obligatoriu stabilit statelor membre pentru a se conforma articolului 26 alineatul (3) din Directiva privind serviciul universal, dar rezultă în plus din modul de redactare a punctului 4 din această recomandare că aceasta nu urmărește în niciun fel să scutească statele membre de respectarea acestui termen. Într‑adevăr, deși punctul 4 menționează posibilitatea de a prevedea aplicarea metodei „push” numai după o perioadă intermediară, acesta prevede în același timp că, în această perioadă, informațiile privind localizarea apelantului trebuie cel puțin să fie furnizate la cererea serviciilor de urgență, și anume potrivit metodei „pull”.”

Decizia Curții:

1) Întrucât nu s‑a asigurat ca în practică, în măsura posibilităților tehnice, informațiile privind localizarea apelantului să fie puse la dispoziția autorităților care intervin în cazuri de urgență pentru toate apelurile la numărul de apel de urgență unic european „112” atunci când sunt folosite rețelele de telefonie publică, Republica Lituania nu și‑a îndeplinit obligațiile care îi revin în temeiul articolului 26 alineatul (3) din Directiva 2002/22/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 7 martie 2002 privind serviciile universale și drepturile utilizatorilor cu privire la rețelele și serviciile electronice de comunicații (Directiva privind serviciul universal).
2) Obligă Republica Lituania la plata cheltuielilor de judecată.


Cuvinte cheie: , , ,
JURIDICECursuri
22-26 iulie: Managementul resurselor umane. Legislație și politici manageriale aplicate. Revisal    4-17 iulie: Curs inspector resurse umane – REVISAL    8-12 iulie: Expert legislația muncii    8-12 iulie: Auditul public intern în sistemul sanitar și serviciile sociale    8-12 iulie: Funcționar administrativ     8-12 iulie: Control intern și control financiar preventiv    8-12 iulie: Managementul mediului    13-27 iulie: Inspector securitate și sănătate în muncă    15-19 iulie: Managementul gestiunii și arhivării documentelor    15-19 iulie: Expert prevenire și combatere a corupției    15-19 iulie: Practica actualizării și monitorizării sistemului de control intern/managerial în instituțiile publice    15-19 iulie: Managementul proiectelor    15-19 iulie: Evaluator de competențe profesionale    17-30 iulie: Inspector securitate și sănătate în muncă    18-28 iulie: Manager proiect fonduri structurale    22-26 iulie: Managementul și gestiunea informațiilor, inclusiv cele clasificate    22-26 iulie: Reconfigurarea prin noile coduri a procesului civil    22-26 iulie: Managementul gestiunii și administrării patrimoniului public și privat al statului    22-26 iulie: Expert relații externe    20 iulie - 3 august: Curs Auditor de Calitate    3-17 august: Curs manager de resurse umane


JURIDICECatalog profesionişti

Lasă un răspuns

Return to Top ▲Return to Top ▲
UNBR
Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania
Ministerul Public
Consiliul Superior al Magistraturii
Directia Nationala Anticoruptie
Camera de Comerti si Industrie a Romaniei
Centrul de Studii de Drept European
Baroul Ilfov
Centrul de Strategii Aplicate
Centrul de Excelenta Academica
ARDAE
Consiliul de Mediere
Curtea de Arbitraj Comercial si Maritim Constanta
Uniunea Colegiilor  Consilierilor Juridici
Uniunea Nationala a Expertilor in Legislatia Muncii
Universitatea de Vest - Facultatea de Stiinte Juridice si Administrative
Universitatea Alexandru Ioan Cuza - Facultatea de Drept
Universitatea Lucian Blaga- Sibiu - Facultatea de Drept Simion Barnutiu
Universitatea Romano-Americana
ELSA Romania
ELSA Bucuresti
ELSA Timisoara
ELSA Cluj
ELSA Oradea
Liga Studentilor Romani din Strainatate
Asociatia Studentilor in Drept
UN YOUTH ROMANIA
GRIMBERG
Wolters Kluwer Romania
GRIMBERG
isoLEX
ESET
Wolters Kluwer Romania
CLUB T
BONDOC & ASOCIATII
PIPEREA & ASOCIATII
isoLEX
SAVESCU & ASOCIATII
POPESCU LAW GROUP
SERBAN & ASOCIATII
SORA & ASOCIATII
KINSTELLAR
DLA Piper
PIPEREA & ASOCIATII
STANCULESCU GABUREAC
RADULESCU MUSOI
CATUNA & ASOCIATII
FRUNZA & ASOCIATII
CRISTINA GHICA
OGLINDA NEMES VOICU
VILAU & ASOCIATII
DOBRINESCU DOBREV
IONESCU SAVA
DUNCEA STEFANESCU & ASOCIATII
SINESCU NAZAT
DRAGOMIR & ASOCIATII
VASILIU MICLEA
CMS Romania
LEAUA & ASOCIATII

Dezbateri juridice