Litigii menu Arbitraj | Contencios constituţional | Contencios administrativ | Contravenţii
Executare silită | Mediere | Penal | Procedură civilă
Drept civil menu Familie | Drept internaţional privat
Drept internaţional public | Dreptul Uniunii Europene
Business menu Achizitii publice | Afaceri transfrontaliere | Asigurări | Banking | Concurenţă | Construcţii | Drept comercial | Energie | Fiscalitate
Fuziuni&Achiziţii | Health&Pharma | Infrastructură | Insolvenţă | Internet | Mediu | Piaţa de capital | Proprietate intelectuală | Relaţii de muncă | Societăţi
Dreptul Uniunii Europene
Dezbateri | Cărţi | Profesionişti
Catalog JURIDICE.ro: PROFESIONIŞTI
 

CJUE. Cauza C‑274/07. Decizie ref. legislația europeană privind sistemul unic ”112”

13 februarie 2014 | JURIDICE.ro
620 citiri
Print Friendly
 
Probleme dificile de drept comercial

Curtea de Justiției a Uniunii Europene a dat publicității vineri, 8 februarie 2014, hotărârea în cauza C‑274/07 în care a fost analizată legislația europeană privind sistemul unic ”112”.

Prin cererea introductivă, Comisia Comunităților Europene solicită Curții să constate că, întrucât nu s‑a asigurat ca în practică, în măsura posibilităților tehnice, informațiile privind localizarea apelantului să fie puse la dispoziția autorităților care intervin în cazuri de urgență, pentru toate apelurile la numărul de apel de urgență unic european „112” atunci când sunt folosite rețelele de telefonie publică, Republica Lituania nu și‑a îndeplinit obligațiile care îi revin în temeiul articolului 26 alineatul (3) din Directiva 2002/22/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 7 martie 2002 privind serviciul universal și drepturile utilizatorilor cu privire la rețelele și serviciile electronice de comunicații (Directiva privind serviciul universal) (JO L 108, p. 51, Ediție specială, 13/vol. 35, p. 213).

Redăm în continuare punctele de interes din hotărâre:

12. ”Prin scrisoarea de punere în întârziere din 10 aprilie 2006, Comisia a făcut cunoscută Republicii Lituania îngrijorarea sa privind aplicarea incorectă a articolului 26 alineatul (3) din Directiva privind serviciul universal. Această îngrijorare era datorată împrejurării că, atunci când apelurile de urgență adresate numărului de apel de urgență unic european „112” sunt efectuate de la un telefon mobil, informațiile referitoare la localizarea apelantului nu sunt furnizate serviciilor de urgență.”

38. ”Trebuie amintit că, potrivit articolului 26 alineatul (3) din Directiva privind serviciul universal, statele membre au obligația de a se asigura că întreprinderile care operează rețele de telefonie publică pun la dispoziția autorităților care intervin în cazuri de urgență informații privind localizarea apelantului, în măsura posibilităților tehnice, pentru toate apelurile la numărul de apel de urgență unic european „112”.”

40. ” Din modul de redactare și din acest obiectiv al dispoziției respective rezultă că se impune statelor membre, sub condiția posibilităților tehnice, o obligație de rezultat, care nu se limitează la crearea unui cadru regulamentar adecvat, ci solicită ca informațiile privind localizarea tuturor apelanților la numărul „112” să fie transmise efectiv serviciilor de urgență.”

46. ”Or, astfel cum a subliniat Comisia în mod întemeiat, neachiziționarea sau neadaptarea instalațiilor necesare nu poate fi considerată o lipsă a posibilităților tehnice în sensul articolului 26 alineatul (3) din Directiva privind serviciul universal.”

51. ”Deși statele membre sunt libere, așadar, să aleagă metoda care să fie utilizată de operatorii rețelelor publice de telefonie pentru transmiterea informațiilor privind localizarea apelanților la numărul „112”, acestea sunt totuși ținute de o obligație de rezultat clară și precisă enunțată la articolul 26 alineatul (3) din Directiva privind serviciul universal care le impune să asigure că aceste informații sunt efectiv puse la dispoziția serviciilor de urgență.”

53. ”În această privință, trebuie să se constate că, contrar susținerilor Republicii Lituania, Recomandarea 2003/558 nu acordă un termen suplimentar statelor membre care au optat pentru metoda „push”. Nu numai că Comisia nu ar avea competența de a prelungi în mod valabil termenul obligatoriu stabilit statelor membre pentru a se conforma articolului 26 alineatul (3) din Directiva privind serviciul universal, dar rezultă în plus din modul de redactare a punctului 4 din această recomandare că aceasta nu urmărește în niciun fel să scutească statele membre de respectarea acestui termen. Într‑adevăr, deși punctul 4 menționează posibilitatea de a prevedea aplicarea metodei „push” numai după o perioadă intermediară, acesta prevede în același timp că, în această perioadă, informațiile privind localizarea apelantului trebuie cel puțin să fie furnizate la cererea serviciilor de urgență, și anume potrivit metodei „pull”.”

Decizia Curții:

1) Întrucât nu s‑a asigurat ca în practică, în măsura posibilităților tehnice, informațiile privind localizarea apelantului să fie puse la dispoziția autorităților care intervin în cazuri de urgență pentru toate apelurile la numărul de apel de urgență unic european „112” atunci când sunt folosite rețelele de telefonie publică, Republica Lituania nu și‑a îndeplinit obligațiile care îi revin în temeiul articolului 26 alineatul (3) din Directiva 2002/22/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 7 martie 2002 privind serviciile universale și drepturile utilizatorilor cu privire la rețelele și serviciile electronice de comunicații (Directiva privind serviciul universal).
2) Obligă Republica Lituania la plata cheltuielilor de judecată.


Cuvinte cheie: , , ,
JURIDICECursuri
4-6 septembrie: Raţionament logic pentru examenele de admitere în Magistratură    4-12 septembrie: Expert legislația muncii    5-15 septembrie: Expert accesare fonduri structurale    8-22 septembrie: Expert accesare fonduri structurale    8-22 septembrie: Inspector resurse umane. REVISAL    10-13 septembrie: Contractul: încheiere, modificare, încetare și efecte, în conformitate cu prevederile noului Cod civil    10-13 septembrie: Expert legislația muncii    10-13 septembrie: Auditul intern în sectorul public    10-13 septembrie: Expert accesare fonduri structurale și de coeziune europene    10-13 septembrie: Managementul performanței instituțiilor publice    16 septembrie: Seminar gratuit admitere Magistratură și INM 2016    17-19 septembrie: Managementul proiectelor    17-20 septembrie: Control intern și control financiar preventiv    17-20 septembrie: Managementul și gestiunea deșeurilor    17-20 septembrie: Managementul riscului și guvernanța corporativă    18-20 septembrie: Interviu pentru admitere în Magistratură, Barou şi Notariat    21 septembrie - 5 octombrie: Inspector securitate și sănătate în muncă    21 septembrie - 27 noiembrie: Limba engleză pentru avocați    21 septembrie - 27 noiembrie: Limba engleză pentru magistrați    24-27 septembrie: Managementul gestiunii și arhivării documentelor    24-27 septembrie: Managementul resurselor umane. Legislație și politici manageriale aplicate. REVISAL    24-27 septembrie: Managementul și gestiunea informațiilor, inclusiv cele clasificate    24-27 septembrie: Purtător de cuvânt    2-23 octombrie: Pregătire pentru examenul de admitere la Şcoala Naţională de Grefieri    24-27 septembrie: Practica actualizării și monitorizării sistemului de control intern / managerial în instituțiile publice    2 octombrie - 15 noiembrie: Admitere Magistratură și INM    25-28 octombrie: Drepturile omului și migrație (ed. 2)    13-14 noiembrie: Instituţii juridice contemporane în contextul integrării României în Uniunea Europeană (ed. 9)     noiembrie: Pregătire pentru examenul de admitere în Barou 2016    noiembrie: Pregătire pentru examenul de Magistratură și INM 2016


JURIDICE
Catalog profesionişti [for life]

Lasă un răspuns

Return to Top ▲Return to Top ▲
Proiecte JURIDICE.ro
UNBR
Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania
Ministerul Public
Directia Nationala Anticoruptie
Consiliul Superior al Magistraturii
ARDAE
Curtea de Arbitraj Comercial si Maritim Constanta
Consiliul de Mediere
Uniunea Colegiilor  Consilierilor Juridici
Uniunea Nationala a Expertilor in Legislatia Muncii
Baroul Ilfov
Camera de Comerti si Industrie a Romaniei
Centrul de Studii de Drept European
Universitatea Alexandru Ioan Cuza - Facultatea de Drept
Universitatea de Vest - Facultatea de Stiinte Juridice si Administrative
Universitatea Romano-Americana
Universitatea Lucian Blaga- Sibiu - Facultatea de Drept Simion Barnutiu
Asociatia Studentilor in Drept
Liga Studentilor Romani din Strainatate
UN YOUTH ROMANIA
ELSA Timisoara
ELSA Oradea
ELSA Cluj
ELSA Romania
ELSA Bucuresti
RENTROP & STRATON
EXPERT AKTIV GROUP
CRYSTAL DENTAL CLINIC
LEX ACADEMY
LUPU & PARTNERS
EURO BEST TEAM
isoLEX
GRIMBERG
ESET
CLUB T
Wolters Kluwer Romania
POPOVICI NITU & ASOCIATII
SAVESCU & ASOCIATII
PIPEREA & ASOCIATII
POPESCU LAW GROUP
BONDOC & ASOCIATII
DLA Piper
OGLINDA & PARTNERS
SORA & ASOCIATII
STANCULESCU GABUREAC
CMS Romania
ROS & ASOCIATII
RADULESCU MUSOI
CATUNA & ASOCIATII
ONV LAW
EY Law
LUPSA & ASSOCIATES
LEAUA & ASOCIATII
BEJ TAREAN CALIN
LIVESCU & ASOCIATII
DOBRINESCU DOBREV
VILAU & ASOCIATII
MARES DANILESCU MARES
DUNCEA STEFANESCU & ASOCIATII
IONESCU SAVA
VASILIU MICLEA
SINESCU NAZAT

Dezbateri juridice