TOP LEGALTOP LEGALTOP LEGALTOP LEGALTOP LEGALTOP LEGALTOP LEGAL
Secţiune dezvoltată în parteneriat cu Consiliul Superior al Magistraturii

Concurs de admitere la Şcoala Naţională de Grefieri – mai 2014

10 martie 2014 |
7.155 citiri
Print Friendly
 

Catalog profesional: avocați (arii de practică), consilieri în proprietate industrială, consilieri juridici, consultanți fiscali, executori judecătorești, experți legislația muncii, mediatori, notari publici, practicieni în insolvență, traducători

Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a aprobat în ședința de joi, 6 martie 2014, organizarea concursului de admitere la Şcoala Naţională de Grefieri, în Bucureşti, la data de 11 mai 2014, conform calendarului de desfăşurare a concursului, propus de Şcoala Naţională de Grefieri şi Direcţia resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.

Plenul a mai stabilit un număr de 140 de locuri de grefier cu studii superioare juridice scoase la concurs, sub rezerva suplimentării şi a finanţării lor, dintre care:
- 90 de locuri pentru instanţele judecătoreşti
- şi 50 de locuri pentru parchete.

De asemenea, au fost aprobate:
- tematica şi bibliografia pentru concurs;
- taxa de înscriere la concurs, în cuantum de 400 lei.

Plenul a decis în aceeași ședință înaintarea la Ministerul Justiţiei şi PICCJ a solicitării de asigurare a suplimentării şi finanţării posturilor de personal auxiliar de specialitate, la momentul repartizării absolvenţilor Şcolii Naţionale de Grefieri care vor fi admişi la concursul din 11 mai 2014.

UJMAG Tabarca

Dezbateri juridice. Legile nu sunt ceea ce par a fi

JURIDICE
Accesul la Justiția Achizițiilor Publice, un pariu de 100.000 euro    Pierdut instanță de executare. Găsitorului recompensă    Renunțarea la moștenire – prezumată (art. 1112 NCC), considerată (art. 1113 NCC) și, din când în când, autentică (art. 1120 NCC)    Latura civilă a acțiunii în contencios administrativ, sau De ce își permite autoritatea să comită abuzuri...    Insolvența se întoarce: Codul insolvenței    Acordul de recunoaștere a vinovăției    Cum să (nu) concediem un salariat    Mai rară decât fiducia: logodna    Eternul risc al achiziției imobiliare: calitatea de proprietar a vânzătorului    Lama rece a procedurii civile: nulitatea necondiționată    CCR vs. ICCJ. Legea penală mai favorabilă    Avocații în Noile Coduri Penale    Clauzele abuzive, un teren pe care consumatorii câștigă (înca prea puțin?) teren    Arbitrajul. Un nou început    Mai gravă decât civilul, mai rapidă decât penalul: răspunderea disciplinară    Anticamera judecății penale: Camera Preliminară    Legea nr. 17/2014: birocratizarea vânzării terenurilor agricole din extravilan    Judecătorul față în față cu avocatul: cenzurarea onorariului avocațial    Spălarea banilor. Trecut, prezent și viitor    Cât de judiciară (mai) este rezoluţiunea?    Ipoteca, o garanție... reală?    Achizițiile publice. Suspiciuni, inerții, blocaje    O problemă insolubilă: Insolvența    Evacuarea de drept comun, evacuată de Noile Coduri?    Încuviințarea executării silite, o instituție pe cale de dispariție?    Aplicarea în timp a noilor coduri penale


Tags: , , , ,

Au fost scrise până acum 4 de comentarii cu privire la articolul “Concurs de admitere la Şcoala Naţională de Grefieri – mai 2014”

  1. Florin-Iulian HRIB spune:

    Iata citeva intrebari pentru deontologii din plenul CSM (daca si alti juristi au anumite intrebari legate de acest subiect, va rog sa nu ezitati sa le exprimati public, deoarece numai asa vom reusi sa mai temperam abuzurile si nelegalitatile functionarilor publici, lato sensu, care ar trebui sa lucreze in favoarea si in slujba noastra, a cetatenilor care le intretinem existenta, uneori cu salarii nejustificat de mari, precum au membrii CSM, inspectorii judiciari etc.)…

    INTREBAREA NR. 1: Ce anume justifica devansarea intempestiva a concursului de admitere la Scoala Nationala de Grefieri (SNG), care se organizeaza de regula in septembrie? Orice pretext ar invoca deontologii din CSM ar fi trebuit sa se aplice si in cazul concursului de admitere la Institutul National al Magistraturii (INM).

    Va reamintesc ca si concursul de admitere la INM a fost devansat o singura data, din cauza rezultatelor catastrofale din 2010. Sa inteleg ca se va mai organiza un alt concurs de admitere la SNG in cursul acestui an, daca nu se ocupa toate locurile in mai 2014?

    INTREBAREA NR. 2: Credeti ca este justificata includerea in tematica a noului Cod de procedura penala, in integralitate, avind in vedere ca acesta abia a intrat in vigoare?

    Va reamintesc ca noul Cod civil a intrat in vigoare in octombrie 2011, dar a fost cerut integral la admiterea in INM abia in 2013. Idem, si noul Cod de procedura civila, in vigoare din februarie 2013, va fi cerut integral la INM abia in august 2014. In plus, chiar instantele aplica diferit noul Cod de procedura civila, dupa mai bine de un an de la intrarea lui in vigoare, exemplul cel mai graitor fiind interpretarea divergenta a normelor ce reglementeaza procedura de regularizare… Sa intelegem de aici ca grefierii trebuie sa fie mai inteligenti si mai competenti decit judecatorii sau procurorii?!

    INTREBAREA NR. 3: Cum justificati majorarea taxei de concurs la 400 (PATRU SUTE!) de lei?

    Va reamintesc ca in 2012 cuantumul taxei de concurs la SNG era de 150 de lei, exact ca la concursurile organizate separat de instante si parchete, in 2013 a crescut spectaculos la 350 de lei, iar in 2014 a devenit egala cu taxa de concurs la INM. Daca admiterea la INM necesita organizarea mai multor examene in zile diferite si in mai multe sali de concurs (avind in vedere numarul cel putin dublu de candidati), ce costuri suplimentare reclamau majorarea exorbitanta a taxei de concurs la SNG, mai ales ca pentru concursurile organizate separat la instante si parchete s-a pastrat aceeasi taxa de 150 de lei, inclusiv pentru cei cu studii superioare juridice – v. Hot. plen CSM nr. 204/6 martie 2014?!

    Tinind cont ca inflatia este aproape de zero, iar salariile nu s-au triplat ori macar dublat in ultimii doi ani, rezulta logic ca dublarea si apoi aproape triplarea taxei de concurs fata de nivelul anului 2012 este complet nejustificata, neavind la baza nici studii de impact, nici beneficii suplimentare acordate celor admisi la SNG si, evident, nici un dram de respect la adresa candidatilor, care au fost pusi in fata faptului implinit, fara nicio dezbatere publica. Aceasta spoliere demonstreaza doar abuzul de putere si reaua-credinta din partea factorilor decizionali, care mizeaza pe lipsa locurilor de munca in domeniul juridic si, indeosebi, pe lipsa de reactie din partea celor afectati de aceste masuri abuzive.

    In fine, solicit pe aceasta cale ca membrii CSM sa propuna ministerului justitiei interzicerea perceperii vreunei taxe la toate concursurile organizate de autoritatile din justitie si nu numai, deoarece toate concursurile trebuie organizate din bugetele respectivelor autoritati, altfel se ajunge la o dubla taxare a candidatilor, o data cind platesc impozite si taxe la bugetul de stat si a doua oara cind sint obligati sa plateasca taxele de concurs. De altfel, in opinia mea, perceperea taxelor de concurs impiedica si accesul la o functie publica, mai ales cind acele taxe devin prohibitive. Pe de alta parte, cum ar fi sa cerem tuturor candidatilor la alegerile parlamentare, prezidentiale, in CSM etc. sa plateasca o taxa de participare, in cuantum de o treime sau jumatate din salariul acordat functiei pentru care se candideaza ?!

    • Florin-Iulian HRIB spune:

      ERATA: La SNG, taxa de concurs a fost 350 de lei si in 2012, doar la concursurile organizate separat de instante si parchete a fost 150 de lei, cf. Hot . plen CSM nr. 130/01.03.2012. Oricum, diferenta mi se pare discriminatorie, iar taxa de 400 de lei la SNG e nejustificat de mare.

  2. Florin-Iulian HRIB spune:

    Am citit cu mare atentie Hot. plen. CSM nr. 203/6 martie 2014, publicata in 19 martie 2014. Nu am gasit nicaieri un argument sau macar un pretext cit de mic pt. majorarea taxei de concurs ori pt devansarea concursului de admitere la SNG, stabilit initial in septembrie 2014!?

    Cine stie, poate va fi motivata macar graba devansarii concursului in Hot.plen. CSM nr. 202/2014, care nu a fost inca publicata, desi – simt nevoia sa ma repet – in tarile normale, civilizate etc. (printre care nu se numara si Romania, din pacate) mai intii ar fi fost prezentate, pt o minima dezbatere publica, argumentele ce justificau devansarea concursului, majorarea taxei si includerea integrala a NCPP in tematica de concurs si abia apoi ar fi fost anuntat concursul.

    Modul pripit si netransparent in care a actionat CSM isi arata deja coltii: in sedinta urmatoare (v. pct. 12 de pe ordinea de zi din 13 martie 2014), plenul deja analiza un proiect de modificare a NCPP!

  3. Florin-Iulian HRIB spune:

    Hm, tocmai am citit Hot. plen CSM nr. 202/6.03.2014 (publicata in 26.03.2014), ce pretinde ca devansarea concursului la SNG „este motivată de intervenirea unor modificări legislative de substanţă, de necesitatea asigurării unei pregătirii cât mai rapide a corpului de grefieri şi de durata legală a cursurilor Şcolii Naţionale de Grefieri”.

    Nici macar unul dintre cele 3 argumente invocate nu mi se pare serios si valabil. Astfel:

    1) Asa cum spuneam in comentariile anterioare, in octombrie 2011 a intrat in vigoare noul Cod civil si nu s-a devansat nimic la INM, iar in februarie 2013 a „intervenit o alta modificare legislativa de substanta” (sic!), recte NCPC si, de asemenea, nu s-a devansat niciun concurs.

    2) Nici in 2011, nici in 2013, cind au „intervenit modificari legislative de substanta” (sic din nou!), CSM nu a invocat „necesitatea asigurarii unei pregatiri cit mai rapide” a cursantilor la INM si nu a inclus in tematica toate acele „modificari legislative de substanta” (imi place mult argumentul acesta lipsit de orice substanta…).

    3) durata cursurilor la SNG nu are nicio relevanta/valoare argumentativa, fiind inclusa in enumerare doar ca umplutura/balast.

    In lumina acestor „argumente” extrem de neconvingatoare si vazind ca admiterea la INM a ramas nedevansata (desi ratiunile ar trebui sa fie aceleasi pt ambele concursuri), consider ca scopul si, mai ales, cauza devansarii concursului la SNG au fost cu totul altele in realitate… Deja se zvoneste prin tirg ca la toamna se va organiza inca un concurs, dupa modelul INM din 2011.

Dumneavoastră ce părere aveți?

Return to Top ▲Return to Top ▲

Consiliul Superior al Magistraturii
Ministerul Public
Directia Nationala Anticoruptie
UNBR
Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania
Consiliul de Mediere
Baroul Ilfov
Colegiul Consilierilor Juridici
ARDAE
ELSA Romania
CCIR
Wolters Kluwer Romania

© 2004-2014 | coordonator: Andrei Săvescu | suport: Societatea de Ştiinţe Juridice | platforma: WP | layout: Juressa | tehnic: Fokus Digital Services

Pagina a fost încărcată de browserul dumneavoastră in 0,138 secunde.