Flux noutăţi
AnunţuriEnglishInternaţionalJURIDICE.ro
Print Friendly, PDF & Email

Reuniunea Comitetului de coordonare in domeniul afacerilor europene – Bucuresti, 28 iunie 2010. Cum a fost

29.06.2010 | JURIDICE.ro
Abonare newsletter

Luni, 28 iunie 2010, Comitetul de coordonare in domeniul afacerilor europene s-a reunite si a continuat abordarea prioritatilor sectoriale ale Presedintiei belgiene a Uniunii Europene cu domeniile mediu si imigratie.

Potrivit unui comunicat al DAE, ”in privinta protectiei mediului, prioritatile strategice anuntate de oficialii belgieni vizeaza schimbarile climatice, biodiversitatea, managementul durabil al materialelor si instrumente mai bune pentru guvernarea in materie de mediu. Presedintia are in vedere totodata dezbaterea pachetului privind organismele modificate genetic, dupa adoptarea acestuia de catre Comisia Europeana, posibil in luna iulie.

In domeniul imigratiei, principalele provocari identificate se refera la migratia necontrolata si deficitul demografic. Executivul comunitar va prezenta doua propuneri de reglementare inainte de vacanta de vara, care vor viza transferurile intra-corporatii si regimul lucratorilor sezonieri.

Comitetul de coordonare a abordat si o tema de mare importanta care a figurat pe agenda reuniunii Comitetului Reprezentantilor Permanenti din saptamana 21-25 iunie, respectiv acordul politic asupra pachetului legislativ privind supravegherea financiara la nivelul Uniunii Europene.

In contextul combaterii crizei economice, care a prilejuit adoptarea Planului European de Redresare Economica, Comisia Europeana a promovat, la data de 23 septembrie 2009, un pachet important de proiecte legislative care au vizat consolidarea supravegherii sectorului financiar in Europa. Pachetul legislativ contine un set de masuri concrete menite sa asigure stabilitatea financiara in intreaga Uniune Europeana, sa garanteze aplicarea acelorasi norme tehnice de baza si sa asigure respectarea lor cu consecventa. Respectarea acestor norme este necesara pentru a permite identificarea din timp a riscurilor care exista in sistem si pentru a crea conditiile coordonarii statelor membre in situatii de urgenta, inclusiv cu privire la solutionarea dezacordurilor aparute intre autoritatile de supraveghere.

In cadrul aceleiasi reuniuni de coordonare, Departamentul pentru Afaceri Europene a informat reprezentantii institutiilor participante cu privire la expirarea mandatelor a trei judecatori de la Tribunalul Functiei Publice a Uniunii Europene si la demararea procedurii de selectie a candidatilor.

Tribunalul Functiei Publice este alcatuit din sapte judecatori, numiti de Consiliul UE pe o perioada de sase ani, in urma unui apel public de candidaturi. Prin numirea judecatorilor, Consiliul urmareste sa asigure o componenta echilibrata a Tribunalului Functiei Publice, pentru ca acesta sa dispuna de o cat mai larga reprezentare, atat din punctul de vedere al statelor membre, cat si al sistemelor juridice europene. Termenul limita pentru depunerea candidaturilor este 23 iulie 2010.”

Abonare newsletter

Aflaţi mai mult despre , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicăm şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro, vă rugăm să citiţi Politica noastră şi Condiţiile de publicare.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereCărţiEvenimenteProfesioniştiRomanian Lawyers Week