Secţiuni » Noutăţi legislative
Noutăţi legislativeProiecte legislativeMonitorul Oficial al RomânieiJurnalul Oficial al Uniunii Europene
Noutăţi legislative
 
 1 comentariu | 
Print Friendly, PDF & Email

Legi promulgate – 29 iunie 2010
30.06.2010 | JURIDICE.ro

Marti, 29 iunie 2010, Traian Basescu, Presedintele Romaniei, a semnat urmatoarele decrete de promulgare a unor legi:

  • Decret pentru promulgarea Legii privind unele masuri necesare in vederea restabilirii echilibrului bugetar;
  • Decret pentru promulgarea Legii privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor;
  • Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.9/2010 privind aprobarea Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor in domenii prioritare pentru economia romaneasca, finantate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate Romaniei;
  • Decret privind promulgarea Legii pentru respingerea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.176/2008 privind majorarea capitalului social al CEC BANK-S.A.;
  • Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.100/2009 pentru abrogarea alin.(8) al art.19 din Ordonanta Guvernului nr.19/2009 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2009;
  • Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.14/2010 pentru modificarea Legii nr.152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte;
  • Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr.11/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr.458/2002 privind calitatea apei potabile;
  • Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea contului general anual de executie a bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2007, precum si a contului general anual de executie a bugetului asigurarilor pentru somaj pe anul 2007;
  • Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr.19/2009 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2009;
  • Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr.20/2009 cu privire la rectificarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2009;
  • Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr.13/2010 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul justitiei in vederea transpunerii Directivei 2006/123/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 12 decembrie 2006 privind serviciile in cadrul pietei interne;
  • Decret privind promulgarea Legii pentru completarea art.32² din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale;
  • Decret privind promulgarea Legii pentru modificarea art.15 alin.(1) si (2) din Legea nr.363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii si armonizarea reglementarilor cu legislatia europeana privind protectia consumatorilor;
  • Decret privind promulgarea Legii pentru modificarea si completarea Legii apiculturii nr.89/1998;
  • Decret pentru promulgarea Legii privind colectarea selectiva a deseurilor in institutiile publice;
  • Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Contractului de finantare dintre Romania si Banca Europeana de Investitii aferent Proiectului de Modernizare a metroului din Bucuresti – etapa a IV-a, magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon, tronsonul Drumul Taberei – Universitate, semnat la Bucuresti la 12 noiembrie 2009.
  • Decret privind supunerea spre ratificare Parlamentului a Conventiei Consiliului Europei pentru protectia copiilor impotriva exploatarii sexuale si a abuzurilor sexuale, adoptata la Lanzarote la 25 octombrie 2007 si semnata de Romania la Lanzarote la 25 octombrie 2007.

Aflaţi mai mult despre , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!







JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill
JURIDICE GOLD pentru studenţi foarte buni, free
Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Până acum a fost scris un singur comentariu cu privire la articolul “Legi promulgate – 29 iunie 2010”

  1. juanjuanjohn spune:

    Pentru a vedea inca o data cat de corecti si impartiali au fost judecatorii CCR cand si-au aparat prin Decizia 873/25.06.2010 privilegiul pensiei de serviciu, sa comparam textul Deciziei nr.20/2000 referitoare la sesizarea de neconstituţionalitate a art.41 alin.(2) din Legea privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale şi a dispoziţiilor art.198 din aceeaşi lege prin care a fost abrogat art.103 din Legea nr.92/1992 pentru organizarea judecătorească, republicată, asa cum a fost publicata aceasta decizie in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.72 din 18 februarie 2000, cu paragraful trunchiat fara scrupule in cuprinsul Deciziei 873/25.06.2010:

    “(DECIZIA 20/2000) …Astfel pensia de serviciu pentru magistrati, introdusa in anul 1997 prin efectul modificarii si completarii Legii nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, LA FEL CA SI PENSIA DE SERVICIU PENTRU MILITARI, prevazuta de Decretul nr. 214/1977 privind pensiile militare de stat, cu modificarile ulterioare, au fost instituite in vederea stimularii stabilitatii in serviciu si a formarii unei cariere in magistratura sau, dupa caz, IN RANDUL CADRELOR MILITARE PERMANENTE.
    […] Constatand ca aceste elemente care diferentiaza regimul de pensionare al MILITARILOR si al magistratilor de regimul general al pensiilor asigura un tratament juridic specific celor doua categorii de asigurati, Curtea Constitutionala retine ca instituirea pensiei de serviciu pentru CADRELE MILITARE si pentru magistrati nu reprezinta un privilegiu, ci este justificata in mod obiectiv, ea constituind o compensatie partiala a inconvenientelor ce rezulta din rigoarea statutelor speciale carora trebuie sa li se supuna MILITARII si magistratii.
    Astfel, aceste statute speciale stabilite de Parlament prin legi sunt mult mai severe, mai restrictive, impunand MILITARILOR si magistratilor obligatii si interdictii pe care celelalte categorii de asigurati nu le au.[…]”

    In cadrul subpunctului IV. Referitor la critica de neconstituţionalitate privind încălcarea art.124 alin.(3) din Constituţie din Decizia 873/2010, CCR a trunchiat fara nici o remuscare sau tresarire de constiinta textul preluat din Decizia 20/2000:

    “[…]Astfel, prin Decizia nr.20/2000 referitoare la sesizarea de neconstituţionalitate a art.41 alin.(2) din Legea privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale şi a dispoziţiilor art.198 din aceeaşi lege prin care a fost abrogat art.103 din Legea nr.92/1992 pentru organizarea judecătorească, republicată, decizie publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.72 din 18 februarie 2000, Curtea a statuat că pensia de serviciu pentru magistraţi, introdusă în anul 1997 prin efectul modificării şi completării Legii nr.92/1992 pentru organizarea judecătorească, a fost instituită în vederea stimulării stabilităţii în serviciu şi a formării unei cariere în magistratură.
    […] Instituirea pensiei de serviciu pentru magistraţi „nu reprezintă un privilegiu, ci este justificată în mod obiectiv, ea constituind o compensaţie parţială a inconvenientelor ce rezultă din rigoarea statutului special căruia trebuie să i se supună magistraţii”.
    Astfel, acest statut special stabilit de Parlament prin lege este mult mai sever, mai restrictiv, impunând magistraţilor „obligaţii şi interdicţii pe care celelalte categorii de asiguraţi nu le au.[…]”

    Atunci, in februarie 2000, CCR analiza exceptia de neconstitutionalitate ridicata de Curtea Suprema de Justitie impotriva tentativei legiuitorului de a desfiinta pensia speciala a magistratilor prin abrogarea art.103 din legea 92/1992:
    “Art. 103. – Magistraţii cu o vechime de cel puţin 25 de ani în magistratură beneficiază, la împlinirea vârstei prevăzute de lege, de pensie de serviciu, în cuantum de 80% din venitul net realizat din salariul de bază, sporul pentru vechime în muncă şi sporul de stabilitate în magistratură, avute la data pensionării.
    Pentru fiecare an care depăşeşte vechimea în magistratură prevăzută la alin. 1 se adaugă la cuantumul pensiei câte 1% din venitul net, fără a se putea depăşi 100% din venitul net stabilit conform alin. 1, avut la data pensionării. Partea din pensia de serviciu care depăşeşte nivelul pensiei din sistemul asigurărilor sociale de stat se suportă din bugetul de stat.
    Pensia suplimentară se stabileşte în condiţiile Legii privind pensiile de asigurări sociale de stat şi asistenţa socială.”

    In motivarea deciziei “dispozitiile art. 198 din aceeasi lege, prin care a fost abrogat art. 103 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, republicata, sunt neconstitutionale”, CCR a facut constant paralela cu pensiile de serviciu ale militarilor, regimul juridic al acestora si justificarea lor constitutionala.

    Prin aceasta paralela, CCR a decis mentinerea in noua legislatie privind pensiile a prevederilor referitoare la pensia de serviciu a magistratilor.

    Pana aici, totul este foarte corect si meritat.

    Dar vine momentul critic al reanalizarii pensiilor de serviciu, datorita “crizei economice” si “necesitatii reformării sistemului de pensii, prin eliminarea inechitaţilor din acest sistem”, moment in care, CCR formata din judecatori numiti politic dar independenti ideologic pana la dreptul de a formula opinii separate, preia trunchiat din cuprinsul Deciziei 20/2000 demonstratia regimului constitutional al pensiilor de serviciu, eliminand tot ceea ce se referea la militari, adica exact la aceia care se bucurau de pensie de serviciu inca din 1977 potrivit prevederilor Decretului nr. 214/1977 privind pensiile militare de stat si prin invocarea carora se incerca demonstrarea necesitatii mentinerii pensiilor de serviciu pentru magistrati.
    Prin trunchierea textului Deciziei 20/2000 si a jurisprudentei, CCR se simte indreptatita sa decida că “dispoziţiile art.1 lit.a), b), d) – i) şi art.2-12 din Legea privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor sunt constituţionale.”

    Ba, mai mult, se simte datoare sa justifice printr-un purtator de cuvant ad-hoc, ca militarii au un statut legal, stabilit prin lege organica, statut ce poate fi modificat prin alte legi, in timp ce magistratii au un statut constitutional ce nu poate fi modificat nici macar de DUMNEZEU.

    Cum era vorba aceea din batrani:
    “Pe cine nu lasi sa moara, nu te lasa sa traiesti”?

    Sau, sa moara toate caprele vecinilor, ca sa traiasca ale mele?

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.