CE. Reactualizare lista ref. companii aeriene ce nu au acces in UE
07.07.2010 | JURIDICE.ro

Comisia Europeana a actualizat lista companiilor aeriene carora le este interzis accesul in Uniunea Europeana, adaugand pe aceasta lista un transportator din Surinam si extinzand restrictiile de operare impuse companiei Iran Air.
Potrivit unui comunicat al CE, ”doi transportatori din Indonezia au fost scosi de pe lista neagra.
Vicepresedintele Siim Kallas, responsabil cu transporturile, a afirmat: „Nu ne putem permite niciun compromis in materie de siguranta a aviatiei.In cazurile in care avem dovezi ca transportatorii aerieni nu opereaza in conditii de siguranta sau atunci cand autoritatile de reglementare nu isi indeplinesc obligatia de a impune standarde de siguranta, trebuie sa actionam pentru a garanta siguranta cetatenilor nostri care calatoresc cu avionul. Suntem gata sa ajutam tarile care trebuie si doresc sa-si dezvolte capacitatile tehnice si administrative pentru a asigura cele mai ridicate standarde in materie de siguranta a aviatiei civile. Comisia colaboreaza indeaproape cu Agentia Europeana de Siguranta a Aviatiei pentru a consolida eforturile acesteia in directia acordarii de asistenta tehnica.”
La aceasta a paisprezecea actualizare, transportatorul Blue Wing Airlines din Surinam a fost inclus pe lista neagra a companiilor aeriene in urma masurilor luate de un stat membru dupa o serie de accidente suferite de aceasta companie si din cauza unor deficiente grave ale aeronavelor sale constatate in cadrul inspectiilor la sol.
Pe baza rezultatelor vizitei pe care experti din tarile membre si din partea AESA au efectuat-o in Iran, sub conducerea Comisiei, pentru a verifica implementarea de catre Iran Air a masurilor anuntate de organizatia iraniana pentru aviatie civila si de transportatorul aerian la ultima intrunire a Comitetului pentru Siguranta Aeriana din martie 2010, comitetul a sustinut in mod unanim extinderea restrictiilor de operare impuse companiei Iran Air prin interzicerea operarii in UE a flotelor sale de aeronave Airbus A-320 si de aeronave Boeing B-727 si B-747. Comisia va continua sa monitorizeze indeaproape performantele acestei companii aeriene urmarind rezultatele inspectiilor la sol efectuate la aeronavele sale care au permisiunea de a opera in UE si va intensifica consultarile cu organizatia de aviatie civila din Iran pentru a gasi solutii sustenabile la problemele de siguranta identificate, prin acordarea de asistenta tehnica in cazurile in care acest lucru este posibil.
Odata cu aceasta actualizare a listei negre, Comisia recunoaste de asemenea progresele realizate in domeniul supravegherii transportului aerian de catre autoritatile competente din Indonezia.Ca urmare a acestor progrese, Comitetul pentru Siguranta Aeriana a sustinut scoaterea de pe lista neagra a doi transportatori aerieni indonezieni:Metro Batavia si Indonesia Air Asia.
In acelasi context, Comisia saluta progresele autoritatii pentru aviatie civila din Gabon in privinta implementarii unui plan de masuri corective care are ca scop rezolvarea deficientelor identificate de Organizatia Aviatiei Civile Internationale (OACI) si a hotarat sa permita transportatorului aerian Afrijet – care poate sa opereze cu anumite restrictii in UE – adaugarea unei aeronave la flota sa utilizata pentru astfel de servicii.
In cadrul acestei actualizari a listei negre, i se solicita autoritatii pentru aviatie civila din Albania sa intensifice supravegherea tuturor transportatorilor aerieni si sa continue sa implementeze planul de masuri convenit cu Agentia Europeana de Siguranta a Aviatiei (AESA), sa acorde prioritate acelor domenii in care exista probleme de siguranta si sa accelereze dezvoltarea capacitatii sale tehnice si administrative.
Lista neagra a Comunitatii cuprinde in prezent patru transportatori aerieni ale caror operatiuni sunt total interzise in Uniunea Europeana: Ariana Afghan Airlines din Afghanistan, Blue Wing Airlines din Surinam, Siem Reap Airways International din Cambodgia si Silverback Cargo Freighters din Rwanda.Au interdictie toti transportatorii – in total, 278 de companii – din 17 tari: Angola, Benin, Republica Democratica Congo, Djibouti, Guineea Ecuatoriala, Gabon (cu exceptia a trei transportatori care opereaza cu anumite restrictii si conditii), Indonezia (cu exceptia a sase transportatori pentru care au fost eliminate toate restrictiile), Kazahstan (cu exceptia unui transportator care opereaza cu anumite restrictii si conditii), Republica Kargazstan, Liberia, Filipine, Republica Congo, Sierra Leone, São Tomé si Principe, Sudan, Swaziland si Zambia.Noua transportatori aerieni au permisiunea sa opereze cu anumite restrictii si conditii: Air Koryo din Republica Populara Democrata Coreeana, TAAG Angola Airlines, Air Astana din Kazahstan, Iran Air din Iran, Gabon Airlines, Afrijet si SN2AG din Gabon, Air Service Comores si Ukrainian Mediterranean Airlines din Ucraina.”