Flux noutăţi
AnunţuriEnglishInternaţionalJURIDICE.ro
Print Friendly, PDF & Email

PE. Drepturi sporite pentru pasagerii din transportul maritim
08.07.2010 | JURIDICE.ro


CONFERINTA VALERIU STOICA 2019

Marti, 6 iulie 2010, Parlamentul European a adoptat noi reglementari conform carora pasagerii din transportul maritim vor avea mai multe drepturi incepand din 2012.

Potrivit unui comunicat al PE, ”noua legislatie prevede despagubiri pentru intarzieri si anulari, in caz de accident, precum si asistenta pentru pasagerii cu dizabilitati. Parlamentul solicita drepturi similare si pentru pasagerii din transportul cu autobuzul si autocarul, dar acestea trebuie inca sa fie negociate cu statele membre.

Intarzieri sau anularea excursiilor

Conform noilor reglementari, in cazul in care un serviciu regulat de transport pe apa este anulat sau are o intarziere mai mare de 90 de minute, pasagerii au dreptul de a fi redirectionati (pentru a ajunge la destinatie mai repede) sau sa le fie rambursat pretul tichetului si sa renunte la calatorie (sau sa se poata intoarce in portul initial de plecare pe cheltuiala companiei de transport.  Aceste reguli nu se aplica in cazul intarzierilor provocate de probleme meteorologice sau din alte cauze care nu pot fi controlate de operator. Pasagerii au de asemenea dreptul de a primi o gustare sau o masa, atunci cand aceasta este posibil.

In plus, in afara faptului ca pasagerii pot alege daca isi continua calatoria sau nu, ei au dreptul la o rambursare de 25% din pretul tichetului pentru:

  • calatoriile prevazute sa dureze pana la 4 ore si care au o intarziere la sosire de cel putin o ora;
  • calatoriile prevazute sa dureze intre 4 si 8 ore si care au o intarziere la sosire de cel putin doua ore;
  • calatoriile prevazute sa dureze intre 8 si 24 de ore si care au o intarziere de cel putin trei ore;
  • calatoriile prevazute sa dureze mai mult de 24 de ore si care au o intarziere de cel putin sase ore.

Daca intarzierile sunt mai mari decat dublul timpului minim prevazut, pasagerii au dreptul la rambursarea a 50% din pretul biletului.

Rambursarea trebuie sa fie facuta in numerar, daca pasagerul solicita acest lucru. De asemenea, in cazul in care pasagerii sunt obligati sa ramana peste noapte in portul de plecare, vor avea dreptul sa le fie rambursate cheltuielile pentru hotel, cu o limita de 80 de euro/noapte (pentru maximum 3 nopti).

Drepturile pasagerilor cu dizabilitati sau cu mobilitate redusa

In textul adoptat se prevede ca  dizabilitatile unei persoane nu pot fi utilizate ca motiv pentru refuzul imbarcarii acesteia. Acestor persoane trebuie sa le fie acordata asistenta gratuita in porturi, cu conditia ca transportatorul sau operatorul portuar sa fie anuntat in momentul rezervarii sau cu cel putin 48 de ore inainte de imbarcare, aceste reguli aplicandu-se si pasagerilor de croaziera.

Aceste reglementari vor intra in vigoare in 2012.  Toate navele de pasageri care transporta mai mult de 12 persoane vor fi supuse acestor reglementari, cu unele exceptii pentru excursii sau tururi de vizitare a obiectivelor turistice. Pasagerii din transportul maritim vor avea mai multe drepturi decat cele prevazute in prezent in legislatia europeana pentru pasagerii din transportul aerian, avand in vedere ca pentru acestia din urma nu sunt prevazute compensatii pentru intarzieri, ci numai in cazul anularii zborurilor.

Continuarea negocierilor privind transportul cu autobuzul sau autocarul

Parlamentul European a adoptat de asemenea amendamente la o propunere legislativa privind drepturile pasagerilor cu autocarul si autobuzul, care prevad printre altele rambursarea contravalorii biletului sau redirectionare in cazul unei intarzieri la plecare mai mare de 2 ore, ca si despagubiri de pana la 1800 de euro pentru bagajele pierdute sau deteriorate. In caz de deces al unui pasager, survenit intr-un accident de autobuz, nu trebuie stabilite limite pentru despagubirile acordate, sustin deputatii europeni. Ei solicita de asemenea asistenta gratuita sau despagubiri in cazul in care defectiunea autobuzului cauzeaza intarzieri la destinatie. Ei sustin de asemenea ca pasagerii cu dizabilitati trebuie sa beneficieze de asistenta gratuita si in cazul transportului cu autobuzul sau autocarul.

Deputatii doresc ca aceste reglementari sa se aplice si in cazul transportului regional cu autobuzul, nu numai in cazul celui pe distante lungi. Avand in vedere ca negocierile cu Consiliul inca nu s-au incheiat, initierea procedurii de conciliere este probabila.”

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate