Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Contencios administrativ
DezbateriCărţiProfesionişti
 
Print Friendly, PDF & Email

Lege privind contraventiile silvice
29.07.2010 | JURIDICE.ro, Juridice.ro

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr.  513 din data de 23 iulie 2010 a fost publicata Legea nr. 171/2010 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor silvice.

Noua lege reglementeaza faptele care constituie contraventii silvice, sanctiunile aplicabile, precum  si reguli de procedura cu privire la constatarea contraventiilor silvice si aplicarea sanctiunilor.

I. Definitia contraventiei silvice

Astfel, contraventia silvica este definita ca fiind fapta savarsita cu vinovatie, stabilita si sanctionata prin prezenta lege.

II. Sanctiunile contraventionale

Sanctiunile aplicabile pentru savarsirea contraventiilor silvice sunt:
– sanctiunea contraventionala principala – amenda;
– sanctiunea contraventionala complementara – retinerea sau confiscarea bunurilor destinate, folosite sau rezultate din savarsirea contraventiei silvice si/sau retragerea autorizatiei/ atestatului, dupa caz.

III. Contraventii

Dintre faptele care constituie contraventii silvice, mentionam:

1. Cu privire la administrarea padurilor:
– neasigurarea cu continuitate a administrarii sau serviciilor silvice de catre proprietarii de padure prin ocoale silvice autorizate;
– nedelimitarea de catre proprietari a terenurilor forestiere pe care le detin in conformitate cu actele de proprietate si/sau neintretinerea in stare corespunzatoare a semnelor de hotar ale proprietatii;
– nedepunerea pentru inregistrare, de catre ocolul silvic contractant, in termen de 30 de zile de la data autentificarii, la structura teritoriala competenta a autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura a contractului de administrare/servicii silvice incheiat cu proprietarii de paduri sau a actelor modificatoare;
– nerespectarea normelor tehnice de amenajare a padurilor la culegerea datelor din teren, care determina modificarea masurilor de gospodarire a padurilor etc.

2. Cu privire la Integritatea fondului forestier, paza si protectia padurilor:
– schimbarea fara aprobare legala a categoriei de folosinta a terenurilor din fondul forestier national, in masura in care fapta nu constituie infractiune in conditiile prevazute la art. 106-108 din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare;
– trecerea terenurilor forestiere din domeniul public al unitatilor administrativ-teritoriale in domeniul privat al acestora prin hotarare a consiliului local, a consiliului judetean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucuresti;
– includerea padurilor in intravilan;
– neimpadurirea in termenul prevazut de lege a suprafetelor de padure afectate de incendii
– taierea, ruperea sau scoaterea din radacini a arborilor, fara drept, precum si distrugerea ori vatamarea de arbori, puieti sau lastari, daca valoarea prejudiciului adus padurii, stabilita conform legii, este de pana la de 5 ori pretul mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior, la data constatarii faptei, daca nu sunt intrunite elementele constitutive ale unor infractiuni;
– sustragerea ori insusirea fara drept a materialului lemnos, a puietilor ori lastarilor din fondul forestier national, daca valoarea prejudiciului stabilita conform legii este de pana la de 5 ori pretul mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior, la data constatarii faptei;
– inundarea terenurilor din fondul forestier national fara drept prin construirea de baraje, praguri sau altele asemenea, pe albiile paraielor ori ale vailor etc.

3. Cu privire la regenerarea padurilor si punerea in valoare a masei lemnoase:
– neexecutarea de catre proprietar sau de catre ocolul silvic care administreaza fondul forestier respectiv a lucrarilor de impadurire in terenurile goale destinate impaduririi si/sau in cele intrate cu acte legale in fondul forestier in perioada de aplicare a amenajamentului;
– neconstituirea si/sau nealimentarea de catre administratorul fondului forestier sau de catre proprietarii de paduri a fondului de conservare si regenerare a padurilor in conditiile legii etc.

4. Cu privire la controlul aplicarii normelor privind circulatia materialelor lemnoase, al depozitelor si instalatiilor de prelucrare a lemnului
– expedierea sau transportul materialelor lemnoase fara provenienta legala;
– transportul materialelor lemnoase fara avizele de insotire ori fara documentele comunitare echivalente acestora, prevazute de normele privind circulatia materialelor lemnoase in vigoare;
– transportul si/sau comercializarea pomilor de Craciun nemarcati cu sigiliul-crotaliu prevazut de normele privind circulatia materialelor lemnoase in vigoare;
– transportul materialelor lemnoase cu aviz de insotire care nu are inscrisa provenienta legala a acestora etc.

IV. Sanctionarea persoanelor juridice

Sanctiunea amenzii contraventionale se aplica si persoanelor juridice, limitele minime si maxime ale amenzilor majorandu-se de 5 ori, cu exceptia acelora prevazute numai pentru persoane juridice.

V. Alte dispozitii

Legea mai contine dispozitii cu privire la:
– persoanele care au obligatia  sa efectueze controlul, sa constate contraventiile silvice si sa aplice sanctiunile prevazute in lege;- procesul verbal de constatare a contraventiei;
– punerea in executare a santiunii amenzii contraventionale;
– plata amenzii;
– plangerea la procesul-verbal de contraventie;
– confiscarea si valorificarea materialelor lemnoase etc.

VI. Intrarea in vigoare

Legea va intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial.


Aflaţi mai mult despre ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!







JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill
JURIDICE GOLD pentru studenţi foarte buni, free
Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.