Flux noutăţi
AnunţuriEnglishInternaţionalJURIDICE.ro
Print Friendly, PDF & Email

Proiect de lege: reducerea TVA la 9% pentru unele produse
29.07.2010 | JURIDICE.ro


Senatorul Iulian Urban, vicepresedintele Comisiei juridice a Senatului, a inaintat Biroului Permanent al Senatului un proiect de lege pentru reducerea TVA la 9% pentru unele produse:

„Catre: BIROUL PERMANENT AL SENATULUI

In conformitate cu prevederile art. 85 alin. [2] din Regulamentul Senatului republicat, va inaintam spre dezbatere si adoptare proiectul de lege privind propunerea de modificare a Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I,  nr. 927 din 23 decembrie 2003 (rectificata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I,  nr. 112 din 6 Februarie 2004), cu modificarile si completarile ulterioare.

Solicitam introducerea prezentului proiect de lege spre dezbatere in procedura de urgenta.

INITIATOR

Senator URBAN IULIAN

Grupul Parlamentar al PD-L din Senat

EXPUNERE DE MOTIVE pentru reducerea TVA-ului la 9% pentru produsele de diagnostic similar cu cota de TVA pentru medicamente

Pentru a creste calitatea actului medical si eficientizarea utilizarii fondurilor alocate sistemului sanitar, este necesara uniformizarea cotei de TVA pentru produsele de diagnostic, similar cu cota de TVA de 9% la medicamente.

Cota actuala a TVA-ului de 24% pentru produsele de diagnostic – toti reactivii de diagnostic de laborator  si consumabilele – in comparatie cu cota de TVA de 9% la medicamente, a transformat diagnosticul de laborator intr-un produs foarte scump si greu accesibil spitalelor, medicilor si pacientilor.

In acelasi timp, consumul actual de medicamente este incurajat irational prin masuri fiscale, datorita cotei reduse de 9% TVA, adesea neexistand in prealabil un diagnostic complet care ar reduce substantial consumul de medicamente.

Iata un exemplu: in cazul unor infectii respiratorii pe durata tratamentului se prescriu in etape pana la 3 medicamente antibiotice diferite. Daca s-ar face de la bun inceput un diagnostic complet cu antibiograma, ar fi suficient un singur antibiotic pentru tratament, economisindu-se astfel banii cheltuiti cu alte doua antibiotice in plus.

Altfel spus atunci cand mergi cu masina la service cu ceva probleme la motor, in urma unui diagnostic sumar s-ar putea decide schimbarea motorului, insa in urma unui diganostic complet s-ar putea decide schimbarea unei singure piese din motor, care are un cost mult mai mic.

Avantajele acestei corectii de TVA la produsele de diagnostic ar fi multiple:

Avantaje pentru medici:
– vor avea acces la o gama larga de investigatii paraclinice.
– va creste randamentul tratamentelor bazate pe diagnostic complet.
– se va reduce timpul consumat pentru tratarea efectelor colaterale ale tratamentelor bazate pe diagnostic incomplet.
– se va reduce semnificativ riscul de malpraxis.

Avantaje pentru pacienti:
– va creste accesul pacientilor la o gama larga de investigatii paraclinice
– va creste eficienta tratamentelor si, implicit, a eficientei acestora si a cresterii nivelului de sanatate al pacientilor
– va creste gradul de satisfactie al pacientilor.

Avantaje pentru spitale:
– vor putea utiliza pentru alte nevoi cu 15% mai multi bani rezultati din diferenta dintre cota de TVA de 24% si 9%, care sunt consumati acum pentru plata TVA-ului la achizitia produselor de diagnostic.

Avantaje pentru MS si CNAS:
– va genera economii ale fondurilor prin diminuarea achizitiei de medicamente
– va genera economii pentru CNAS prin decontarea unui numar mai mic de zile spitalizate, datorat cresterii calitatii tratamentelor datorat unui diagnostic complet.

Avantaje pentru guvern:
– va creste nivelul sanatatii populatiei prin imbunatatirea nivelului calitatii actului medical, datorita accesului populatiei la un diagnostic complet.
– va reduce blocajul financiar din spitale si farmacii prin transferul sumelor disponibilizate, atat din diferenta dintre cota actuala de 24% TVA si cea propusa a fi de 9%, cat si din achizitiile nejustificate de medicamente care au fost prescrise in baza unui diagnostic incomplet.

Produsele de diagnostic utilizate in diagnosticul de laborator se regasesc la urmatoarele coduri CPV:
24931250-6 – Medii de cultura
33124110-9 – Sisteme de diagnosticare
33124130-5 – Accesorii de diagnosticare
33141000-0 – Consumabile medicale nechimice de unica folosinta si consumabile hematologice
33141625-7 – Truse de diagnosticare
33651510-6 – Antiseruri
33694000-1 – Agenti diagnostici
33696500-0 – Reactivi de laborator
33696100-6 – Reactivi pentru determinarea grupelor sanguine
33696200-7 – Reactivi pentru analize de sange
33696300-8 – Reactivi chimici
33696400-9 – Reactivi izotopici
33696600-1 – Reactivi pentru electroforeza
33696700-2 – Reactivi pentru urologie.

In temeiul art. 74 din Constitutia Romaniei si in conformitate cu prevederile art. 85 alin. [2] din Regulamentul Senatului republicat, inaintam prezentul proiect de lege.

INITIATOR
Senator URBAN IULIAN
Grupul Parlamentar al PD-L din Senat
PARLAMENTUL ROMANIEI
CAMERA DEPUTATILOR                                            SENAT

LEGE

Pentru modificarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003 (rectificata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 112 din 6 Februarie 2004), cu modificarile si completarile ulterioare.

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege:

Articolul I : “Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal se modifica si va avea urmatorul cuprins:
La Art. 140, alineatul 2) se completeaza prin introducerea literei g) cu urmatorul cuprins:
„ART. 140 Cotele

(2) Cota redusă de 9% se aplică asupra bazei de impozitare pentru următoarele prestări de servicii şi/sau livrări de bunuri:
a) ….;
g) produsele destinate diagnosticului de laborator.

…”
INITIATOR
Senator URBAN IULIAN
Grupul Parlamentar al PD-L din Senat”

Iulian URBAN
senator, vicepresedinte al Comisiei Juridice a Senatului Romaniei
Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate