Secţiuni » Noutăţi legislative
Noutăţi legislativeProiecte legislativeMonitorul Oficial al RomânieiJurnalul Oficial al Uniunii Europene

Modificarea Statutului Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa
23.08.2010 | JURIDICE.ro, Juridice.ro

Secţiuni: Lege 9
JURIDICE - In Law We Trust

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 591 din data de 20 august 2010 a fost publicata Hotararea Congresului Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa din Romania nr. 3/2010 pentru modificarea si completarea Hotararii Congresului Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa din Romania nr. 3/2007 privind aprobarea Statutului de organizare si functionare si a Codului de etica profesionala si disciplina ale Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa din Romania.

Hotararea modifica Statutul de organizare si functionare al Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa din Romania, schimbandu-i si denumirea in “Statutul privind organizarea si exercitarea profesiei de practician in insolventa”.

Cele mai importante modificari vizeaza urmatoarele aspecte:

Se stabileste ca practicianul in insolventa nu isi poate organiza si desfasura activitatea concomitent in mai multe forme de organizare si nu poate avea calitatea de asociat decat intr-o singura societate civila profesionala, cu exceptia constituirii de filiale ale SPRL, in care este partener. In vechea reglementare nu era mentionata ca exceptie posibilitatea constituirii de filiale ale SPRL, in care practicianul in insolventa este partener.

S-a eliminat din cuprinsul Statutului mentiunea ca presedintele Uniunii poate fi reales pentru inca un mandat de 4 ani.

Consiliul national de conducere al Uniunii este format din 15 membri titulari, dintre care un presedinte, un prim-vicepresedinte, 2 vicepresedinti, 11 membri, precum si 5 membri supleanti, alesi de Congresul Uniunii dintre membrii Uniunii pentru un mandat de 4 ani.

In reglementarea anterioara, Consiliul national de conducere al Uniunii era format din 11 membri titulari, dintre care un presedinte, 3 vicepresedinti, 7 membri, precum si 5 membri supleanti, alesi de Congresul Uniunii dintre membrii Uniunii pentru un mandat de 4 ani.

De asemenea, s-a eliminat din cuprinsul Statutului precizarea ca membrii Consiliului national de conducere al Uniunii pot fi realesi pentru inca un mandat de 4 ani.

Completari importante au fost aduse in legatura cu solutionarea litigiilor care pot aparea intre practicienii in insolventa.

Astfel, s-a stabilit ca litigiul dintre practicienii in insolventa cu privire la relatiile profesionale, precum cele care se nasc din contracte de colaborare sau de salarizare, cele dintre asociati sau care privesc conlucrarea intre diferitele forme de exercitiu al profesiei, poate fi solutionat, la cererea partii interesate, pe calea concilierii.

Conciliatorul va fi ales de presedintele Consiliului national de conducere al Uniunii dintre practicienii cu tinuta morala si profesionala deosebita.

Conciliatorul poate proceda la consultarea partilor fie impreuna, fie separat pentru a constata punctele asupra carora exista divergenta si modalitatile in care interesele partilor pot fi conciliate.

La sfarsitul concilierii, conciliatorul va redacta un proces-verbal semnat si de parti in care va consemna concilierea acestora.

In caz de esec partial sau total al concilierii, procesul-verbal va cuprinde pretentiile asupra carora partile au convenit sau, dupa caz, punctele asupra carora partile au opinii diferite si vor fi comunicate presedintelui Consiliului national de conducere al Uniunii.

In cazul in care litigiul dintre practicienii in insolventa nu a putut fi solutionat prin conciliere, partea interesata poate declansa procedura arbitrajului, aplicandu-se dispozitiile art. 343-368d din Codul de procedura civila, precum si dispozitiile Statutului.

Procedura arbitrajului se desfasoara astfel:

Petentul va sesiza presedintele Consiliului national de conducere al Uniunii printr-o cerere in care va expune obiectul litigiului, situatia de fapt si temeiul de drept, precum si numele arbitrului propus.

Primind cererea de arbitrare, presedintele Uniunii o va comunica partii reclamate, care va fi invitata sa-si precizeze, in scris, punctul de vedere.

Paratul, in termen de 15 zile de la primirea cererii, va depune intampinare in care va arata punctul sau de vedere asupra faptelor expuse in cererea de arbitrare. In acelasi termen poate formula cerere reconventionala care va indeplini aceleasi conditii de forma ca si cererea de arbitrare.

In cazul in care partile nu se inteleg asupra persoanei arbitrului, presedintele Uniunii va desemna un membru al Uniunii care se bucura de o autoritate profesionala si morala deosebita.

In procedura arbitrala, partile pot fi asistate de un avocat sau un consilier juridic, angajat al societatii profesionale respective.

In toate cazurile arbitrajul va respecta principiul contradictorialitatii. In acest sens o copie a tuturor actelor depuse de una dintre parti va fi comunicata celeilalte parti.

Daca partile nu convin altfel, litigiul se va solutiona exclusiv in drept. In toate cazurile se vor avea in vedere uzantele profesionale si regulile deontologice.

Executarea hotararii arbitrale se realizeaza in conditiile art. 367 si 368 din Codul de procedura civila.

Modificari importante vizeaza plata onorariilor practicienilor in insolventa ce sunt achitate din fondul de lichidare constituit conform Legii nr. 85/2006. Potrivit noilor dispozitii, plata se va face, in ordinea vechimii, la urmatoarele tarife:

– 3.000 lei, stabilit in baza hotararii judecatoresti pentru procedurile de insolventa deschise in baza Legii nr. 85/2006;

– 1.000 lei pentru procedurile de lichidare derulate in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 359/2004 si ale Legii nr. 31/1990.

Alte modificari se refera la nivelul taxelor pentru operatiunile legate de Registrul formelor de organizare, acestea fiind stabilite distinct pentru fiecare forma de organizare a profesiei.

De asemenea, se majoreaza taxa de inscriere la examenul de dobandire a calitatii de practician in insolventa de la 600 la 800 lei, precum si taxa de verificare a cererii si a documentelor doveditoare pentru persoanele care cer inscrierea in Uniune fara examen si cu scutire de stagiu de la 300 la 500 lei.

Taxa de inscriere in Tabloul UNPIR este de:

– 800 lei pentru persoane fizice care au promovat examenul de acces in profesie;

– 6.000 lei pentru persoanele fizice care beneficiaza de inscrierea in profesie cu scutire de examen si stagiu de pregatire profesionala;

– 1.000 lei pentru persoane juridice.

Cuvinte cheie: , , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

Autori JURIDICE.ro
Juristi
JURIDICE pentru studenti
JURIDICE NEXT









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

↑  Înapoi în partea de sus a paginii  ↑

Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti