StudiiOpiniiInterviuri ⁞⁞ RNSJESSENTIALSRubrici de autorRevista revistelor juridiceCitate juridiceLegal DaysLegal FUN
 
 
Opinii
JURIDICE CORPORATE
4.737 citiri
3 comentarii | 
Print Friendly

E-Romania – un pas hotarator spre dictatura

30 august 2010 | JURIDICE.ro, Carmen Elena PADURARU

Drept comercial
Toate conferinţele şi dezbaterile organizate de JURIDICE.ro, inclusiv întreaga arhivă: 49 euro/an.

„Dragi tovarasi si prieteni, se poate afirma ca tara noastra a trecut spre o noua etapa de progres, spre societatea multilateral dezvoltata din punct de vedere al tuturor domeniilor de activitate: industria, agricultura, stiinta, cultura cat si al nivelului general de civilizatie si viata a poporului, pentru aceasta se vor crea conditiile materiale necesare astfel incat poporul nostru va face un mai mare si important pas inainte pe calea dezvoltarii si mai puternice, obtinute in cele… 4 decenii de viata libera pe drumul luminos al visului de aur al omenirii, spre… comunism” afirma apoteotic presedintele Romaniei de acum… 21 de ani, Nicolae Ceausescu.

In termeni cvasiidentici, presedintele ales al Romaniei si autoritatile tarii, dupa 20 de ani de… reala libertate si democratie zicem noi, ne vorbesc, la fel de apoteotic despre instaurarea… GUVERNARII ELECTRONICE, ca fiind un scop in sine, bine planificat.

Adica ni se explica, pe toate canalele de presa si prin politica de management al institutiilor publice ca singura, reala si eficienta rezolvare a tuturor problemelor acestei tari si implicit a crizei se va face prin implementarea programului e-Romania, a informatizarii totale adica totul : bunuri, servicii, tranzactii, informatii sipersoane se vor afla in evidenta unica, stocata la nivel central, intr-un supercomputer comandat deja la IBM care va functiona la Bucuresti, cu perspectiva declarata, a guvernarii internationale unice la nivel mondial.

Acest program, dupa spusele acestor distinsi domni, inseamna ca va genera lapte si miere si, in sfarsit, dupa atata saracie vom avea o viata imbelsugata si fericita.

Statistici si evidente de bunuri si oameni au mai fost si pana acum.La prima vedere, nu deranjeaza nimic.Dimpotriva, e mirobolanta ideea ca iata ce nivel ridicat al tehnicii, printr-un simplu click vei obtine orice informatie, vei sta linistit in fotoliu, vei consulta cuantumul facturilor, vei plati, vei putea studia legislatia, vei urmari cursul procesului, vei solicita copia hotararii si o vei primi online, fara sa mai mergi prin arsita, sa stai la cozi interminabile si sa te certi cu incasatoarea sau arhivarul…

La o prima impresie nu poti avea decat cuvinte de lauda la adresa truditorilor care au conceput un astfel de sistem.

Numai ca noutatea care ne trezeste din efuziunile de aprecieri este urmatoarea: sistemul nu functioneaza cu nume pentru persoane, ci cu numere de cod care vor fi unice pe plan mondial.

Oops…! Dar de ce numere? Orice om este mandru de numele sau, pentru ca l-a primit de la parinti, pentru ca orice nume are o poveste a lui, pentru ca numele contureaza de multe ori personalitatea si creeaza un confort  si o stabilitate psihica deosebita cand esti apelat sau cand te prezinti. La fel de special, ca si  cucerirea unei mici planete e momentul in care ne concepem semnatura olografa, scriptica, pe hartie, cand debutam in cariera sau cand ne schimbam numele dupa casatorie…

Si atunci, cum sa devenim numere? Cine doreste asta si cu ce scop? Sa ni se explice ca sa intelegem mecanismul gandirii lor!

Acum ne trezim ca dintr-un vis… Aaa, am inteles, aceasta este minunata lume de progres si civilizatie asteptata  si promisa noua de organismele internationale si de Uniunea Europeana, pe care le-am ascultat  ca niste elevi cuminti si silitori chiar!

Cei care sustin cu seninatate acest proiect, inainte de a reproduce mecanic niste informatii pe care le-au primit la cursuri de pregatire, la simpozioane, la agape masonice, scoli de Reiki or de new age sau site-uri diverse, ar trebui sa-si verifice constiinta, sa –si priveasca mama sau copilul in ochi si sa-i spuna: de acum nu ma mai cheama, Traian, Emil, Gabriel, Tudor, Mihai, Elena etc, ci sunt numarul cutare iar dupa 1 septembrie, cand va fi legea semnaturii electronice operativa, iti vei lua pensia sau vei fi inscris in catalog dupa ce ti se vor lua amprentele si vei avea un cip ca nu cumva sa devii vreun terorist international si sa nu te putem prinde… Sa-i mai spuna de asemenea ca tot atunci va lua sfarsit criza si ca nu vor mai fi probleme economice, nu vor mai lua foc bebelusii in maternitati,nu vom mai manca alimente care creeaza cancer si alte boli.

La o astfel de discutie tare as vrea sa  asist pentru ca realitatea e cu totul alta: acest sistem informational care se va crea va urmari doar controlul bunurilor, serviciilor si oamenilor. Nu se vorbeste nicaieri despre faptul ca se va relansa productia interna si ca se vor crea locuri de munca.Dimpotriva, vor disparea multe organisme, structuri, funcii si posturi, pentru ca prin aceasta supraveghere electronica generala nu va mai fi nevoie de actualele Garzi financiare, Servicii speciale de securitate, angajati ai ghiseelor ci, va face totul… calculatorul. Mai mult decat atat costurile acestea asa cum ne sunt prezentate in cifrele oficiale sunt de peste 600 de milioane de euro si ni se spune ca e o suma derizorie fata de… avantajele sistemului.

Marea masa a populatiei nu intelege nimic din acest lucru. Dar asculta cuminte si aprobator stirile referitoare la singura rezolvare a cozilor de la ghisee si anume intrarea in vigoare a semnaturii electronice sau faptul ca, in sfarsit cu acest sistem vor fi putea fi verificate real si veniturile manelistilor sau ale mogulilor obraznici…

Intelectualii insa, tinerii inteligenti ai acestei tari, profesionistii seriosi, medici, profesori, juristi, cadre militare, psihologi, agronomi etc., au obligatia,insa sa aiba o cu totul alta perspectiva si comprehensiune asupra celor ce se intampla si care ar trebui sa ia atitudine la locul lor de munca, la niveliul de decizie la care se afla.

Culmea este ca toata lumea priveste cu neincredere si groaza acest proiect, dar… executa in continuare totul fara sa ia atitudine, sa puna intrebari sau sa caute solutii reale. De exemplu in Justitie acest proiect este implementat din 2005. Si totusi increderea justitiabililor este in continua scadere – pentru ca reforma se face cu oameni vii, nu cu papusi electronice. Sau medicul are nevoie de mai mult timp liber pentru a discuta efectiv cu pacientul nu, sa se ocupe de evidenta si de coordonare a legilor medicale, a listelor de medicamente, a formularelor si  retetelor cu ceea ce schimba sistemul prea des…

Asa s-a intamplat cu sistemul bancar, care a cunoscut de multi ani ce se va intampla si totusi au incurajat creditele prin politici atractive, creand in prezent un numar de 4,5 milioane de persoane, indatorate, fara posibilitatea achitarii ratelor si care sunt in pragul disperarii impreuna cu familiile lor.

Acest experiment trist nu trebuie sa se mai repete. Asa ca, dragi oameni ai dreptului, functionari, responsabili ai institutiilor publice, tineri dotati ai acestei tari, luati exemplul Marii Britanii care a anulat, in vara aceasta proiectul Big Brother, pe motiv ca este prea costisitor si incalca libertatile civile.

Aveti convingerea ca nu va fi laptele si mierea promise, asa cum Nicolae Ceausescu nu a oferit acestei tari binele promis ci, oamenii stateau in frig, in foame, mureau bebelusii la maternitati pentru ca se lua curentul la incubatoare (parca e asa de actuala aceasta stire!).

Am atentionat anul trecut, pe cand parea o utopie atentionarea mea, despre dictatura fara precedent care se pregateste. Iata ca acum este tot mai evident ca traim acest lucru.De ce este fara precedent? Pentru ca acum nu mai e de tipul dictaturii explicite de interzicere, cu inchisori, torturi si executii cum a fost odata, acum este de tip Matrix, ataca in principal la nivelul  constiintei, a mentalului, a spiritualitatii profunde a omului, incatuseaza viata privata, te face robul unui sistem tehnologic, te inscrie intr-o baza de date devenind un simplu numar controlabil la orice pas.

Judecator  Carmen Elena Paduraru



conferinte.juridice.ro [gratuit pentru membrii PLATINUM]

20 octombrie 2017: Probleme dificile de drept civil (ed. 6). Conferinţa Valeriu Stoica
23 noiembrie 2017: Probleme dificile de drept comercial (ed. 3). Conferinţa Stanciu Cărpenaru
24 noiembrie 2017: Probleme dificile de dreptul internetului (ed. 2)

ateliere.juridice.ro [reducere 50% pentru membrii PREMIUM, GOLD şi PLATINUM]

30 iunie 2017: Retorica şi logica juridică în activitatea juristului | Mihai Hotca
4 iulie 2017: Cum folosim în mod eficient PUBLICITATEA MOBILIARĂ. Reglementări, metode juridice şi procedee tehnice | Irina Oglindă
5 iulie 2017: Spălarea de bani. Pericole concrete şi soluţii de prevenire | Elena Hach
6 iulie 2017: Achiziţii publice de la teorie la practică | Florentina Drăgan
7 septembrie 2017: Arbitrajul comercial: noua procedură şi examen comprehensiv al soluţiilor pe fond | Cornel Popa
11 septembrie 2017: Camera preliminară. Examen teoretic şi jurisprudenţial al posibilităţilor şi rezultatelor | Teodor Manea
18 septembrie 2017: Acordul de recunoaştere a vinovăţiei | Cristian Bălan
20 septembrie 2017: Expertiza contabilă în dosare penale. Studii de caz | Daniel Udrescu
22 septembrie 2017: Ordine şi răspundere în dreptul muncii | Marilena Balabuti
4 octombrie 2017: Interpretarea normelor şi actelor juridice | Valentin Constantin
9 octombrie 2017: Apărarea drepturilor de proprietate intelectuală prin mijloace de procedură civilă | Sonia Florea
13 octombrie 2017: Contestaţia la executare între DA şi NU. Examen de practică judiciară | Roxana Stanciu
16 octombrie 2017: CYBERCRIME | Maxim Dobrinoiu
25 octombrie 2017: Evaziunea fiscală. Aspecte controversate de drept penal şi drept procesual penal | Alexandra Șinc
26 octombrie 2017: Probleme şi soluţii juridice în SPORT | Cristian Jura

dezbateri.juridice.ro [gratuit pentru membri]

Au fost scrise până acum 3 de comentarii cu privire la articolul “E-Romania – un pas hotarator spre dictatura”

  1. Teama e normală într-o anumită măsură, din moment ce nu sunt cunoscute condiţiile de acces la informaţiile cu caracter personal în sistemul e-România. Iar Autoritatea de reglementare a gestionării datelor cu caracter personal nu mai aparţine de Avocatul Poporului, (oricum depăşit intelectual de complexitatea muncii pe care e chemat să o facă). Într-un stat de drept, reglementarea cu pricina trebuie să ţină de Ministerul Justiţiei. Îngrijorarea este cu atît mai mare, cu cît, toate informaţiile personale (inclusiv biometrice) se vor concentrate în buletinul de identitate. Umblăm cu o adevărată bombă în buzunar. Dacă o pierdem, suntem aruncaţi în aer.

    Stimată doamnă judecător Carmen Elena Păduraru, pentru că vă văd preocupată de apărarea drepturilor individuale, îmi permit să vă „seduc” întru abolirea buletinului de identitate, din mai multe considerente, pe care nu am spaţiul a le dezvolta. Schiţez doar:

    Nu e normal ca cetăţeanul să fie pus în situaţia de a fi dat afară din secţia de votare pentru că are buletinul expirat. Dacă facem similitudinea cu ridicarea permisului de conducere, ştiţi desigur, că pe durata, întîmpinării în contestaţie, dreptul de a conduce (privilegiu) este restaurat. Aşadar, continuitatea privilegiului nu este afectată. Şi dacă, pe durata procesului, un privilegiu este recunoscut, trebuie să ne punem serios problema de ce nu este lăsat să voteze cineva cu buletinul expirat? Este dreptul fundamental juridiceşte mai slab decît privilegiul? Ce factor zăpăceşte dreptatea? Constituţia? Nu. Codul Penal? Nu. (v.art: 382 NCP). DUDO? Nu. Legea de organizare a alegerilor este întocmită prost. Este dependentă de buletinul de identitate.

    Nu cetăţeanul trebuie să-şi dovedească îngust-restrictiv identitatea, ci statul trebuie să dovedească pe loc că cetăţeanul minte, dacă minte. Prin similitudine, aşa cum şoferului i se recunoaşte, pînă la proba contrarie, dreptul de a conduce, cetăţeanului trebuie să i se recunoască dreptul de vot, chiar dacă înscrisul (înscrisurile) nu se încadrează în prevederile legii de organizare a alegerilor. Aşadar, buletinul, în loc să favorizeze exercitarea dreptului fundamental, devine o piedică, cu atît mai gravă, cu cît, ea nu se încadrează în art.53 din Constituţie. Buletinul expirat nu stă în rînd cu dezastrul şi cu sinsitrul.

    Acuma, ce e de făcut? La proximele alegeri, pentru că nu voi avea încotro, voi merge la consulat cu un cu totul alt act de identitate, dar eliberat de către alt stat, şi cu buletinul de identitate românesc (expirat). Dacă voi fi dat din nou afară, mă sprijiniţi?

    Raţionamentul meu este următorul: cînd un drept fundamental este tulburat, una din părţi (fie subiectul, fie agentul) este punibilă. Dacă subiectul este penal, el trebuie să primească în prealabil o sentinţă judecătorească prin care să fie anunţat că e decăzut din unele drepturi cetăţeneşti. Lipsa sau expirarea buletinului este cel mult o contravenţie, iar nu o faptă penală. În schimb, dacă înscrisul de identificare lipseşte sau e expirat, refuzul de a permite exercitarea dreptului de vot devine faptă penală, cf. art. 382 CP., iar agentul, pasibil de pedeapsă. Pentru ca agentul să fie exonerat, fie va trebui amendat 382CP cu o excepţie referitoare la buletin, fie (mai greu) amendată Constituţia, prin completarea enumerării din art. 53. Buletinul expirat să stea alături de dezastru, apărarea ordinii sociale etc. Oricum, amendarea 382CP ar fi neconstituţională, aşa cum legile de organizare a alegerilor sunt din acest punct de vedere neconstituţionale.

    După cum vă puteţi da seama, în loc ca buletinul să uşureze viaţa, el constituie o piedică în exercitarea drepturilor fundamentale. Şi nu e departe ziua în care, dacă ai buletinul expirat, ţi se va interzice să respiri cîteva zile, pînă cînd, statul va fi sigur că eşti om şi că ai dreptul la viaţă. Iar agentul criminal nu va putea fi pedepsit, din moment ce victima va avea buletinul expirat.

    Buletinul expirat formează o sferă cu raza de 2m în jurul subiectului, sferă în care TOATE drepturile constituţionale îi pot fi încălcate fără probleme. (dacă vreţi un exemplu despre cum i-a fost negat dreptul de proprietate unei persoane cu buletinul scris greşit, am.)

    Soluţii? Sunt destule.

    O soluţie improvizată este permisiunea ca dreptul de vot să fie exercitat în baza unui act de identitate expirat. Exemplele nu lipsesc. În R.Moldova, de trei ani încoace, actul de identitae expirat nu ridică nicio problemă la scrutin.

    Eu însumi, am beneficiat de lungirea cu trei ani a şederii pe teritoriul altui stat, în baza, unui paşaport expirat de doi ani. Un buletin de identitate pentru străini mi-a fost eliberat în baza aceluiaşi paşaport, expirat de un an.

    Un argument în favoarea abolirii buletinului este faptul că japonezii, deşi nu au buletin, nu întîmpină niciodată greutăţi în dovedirea cetăţeniei şi a identităţii, în raporturile cu statul. Ei pot vota în baza simplei prezenţe la scrutin. (Pentru detalii puteţi căuta pe net: „identificarea activă”)

    ———————
    Noutăţi: un proiect de lege scris de MAI prevede, pe lîngă tradiţionala obligativitate a portului buletinului, prezenţa pe cartea de identitate, a amprentei digitale în format explicit. Am trimis deja la MAI observaţiile.

  2. Dickinson spune:

    Stiti ce buget are proiectul asta? Peste 500 mil. EUR a obtinut de la buget, cu brilianta sa idee, D-l Ministru Sandu, un reputat specialist in comunicatii electronice, de altfel.

  3. CornelCosmin spune:

    Directia in care ne indreptam se contureaza cu o viteza neasteptat de mare.
    Acei „popi” ce ne atrageau atentia intr-un mod nu prea „cult” si „atractiv” incep a avea dreptate. Pe langa aceia, ma bucur ca mai exista oameni care nu se alfa sub influenta agapelor masonice ce mai indraznesc a spune lucrurilor pe nume.
    Dumnezeu sa ne ajute.

Lasă un răspuns

Important
Vor fi validate doar comentariile publicate sub numele real şi care respectă Politica JURIDICE.ro si Condiţiile de publicare. Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare.
Return to Top ▲Return to Top ▲