Informatiile pe care asiguratorii trebuie sa le furnizeze clientilor
27 septembrie 2010 | JURIDICE.ro, REFF & ASOCIATIIIn Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 651 din 20 septembrie 2010 a fost publicat Ordinul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor nr. 11/2010 pentru completarea Normelor privind informatiile pe care asiguratorii si intermediarii in asigurari trebuie sa le furnizeze clientilor, precum si alte elemente pe care trebuie sa le cuprinda contractul de asigurare, puse in aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor nr. 23/2009.
Astfel, in cuprinsul Ordinului 11/2010 au fost introduse noi obligatii ale asiguratorilor in relatiile acestora cu asiguratii, dupa cum se detaliaza mai jos.
A. Evaluarea nevoilor financiare ale clientului
Ordinul 11/2010 prevede obligatia asiguratorilor ca inainte de incheierea unui contract de asigurare de viata sa realizeze o evaluare a nevoilor financiare ale clientului in baza unui “formular de analiza a nevoilor clientilor” care va contine informatii despre obiectivele financiare ale clientului dar si o sectiune care va permite analiza profilului de risc al clientului.
B. Obligatia de a pune la dispozitia asiguratului prospectul fondului de investitii
Mai mult, inainte de incheierea unui contract de asigurare de viata, asiguratorii vor trebui sa inmaneze clientului prospectul care reflecta tipul de investitie caruia ii vor fi afectate primele de asigurare si care va trebui sa sa cuprinda cel putin urmatoarele informatii:
– definitiile celor mai importanti termeni;
– politica de investitii;
– benchmark;
– limite pe clase de active din care sa reiasa profilul de risc;
– durata de investitie minima recomandata;
– nivelul si structura taxelor;
– garantiile asiguratorului;
– o declinare a responsabilitatii cu privire la garantarea unor performante viitoare bazate pe realizarile anterioare.
Ordinul 11/2010 prevede obligatia asiguratorilor de a intocmi noile documente si a furniza informatiile prevazute mai sus in termen de un an de la data publicarii sale.
NOU! Despre bani în profesii juridice: avocați, executori, notari, consilieri juridici și alți profesioniști ai dreptului
13 septembrie ⁞ Ultimele evoluții jurisprudențiale privind prescripția răspunderii penale
14 septembrie ⁞ JURIDICE.ro Premier Golf Day
16 septembrie ⁞ Accidentul de muncă în toate formele de răspundere juridică
18 septembrie ⁞ Școala Superioară de Cadre
19 septembrie 2024 ⁞ Impactul legii 243/2024 asupra creditorilor IFN/cesionari de creanțe
23 septembrie ⁞ Fraudarea creditorilor – eficacitatea mijloacelor actuale pentru combaterea ei
25 septembrie ⁞ Noutățile Legii nr. 214/2024 – ce efecte poate avea semnătura electronică
26 septembrie ⁞ JURIDICE by Night. Golden Season edition
30 septembrie ⁞ Avocatura: onorariu orar vs. onorariu global
5 octombrie ⁞ Start Curs INGENIO de pregătire pentru Barou, INM & Magistratură, Notariat și Licență
7 octombrie ⁞ Dacă UIT, 100.000 de lei amendă! (RO E-TRANSPORT)
14 octombrie ⁞ Impactul sancțiunilor impuse de Consiliul Concurenței asupra pieței editoriale din România: între protecția concurenței și drepturile de autor
21 octombrie ⁞ Abilitățile de negociere: un moft sau o necesitate?
31 octombrie ⁞ JURIDICE by Night. Mystic Night. Halloween edition
11 noiembrie ⁞ Fraudarea fondurilor europene: infracțiune de 1 Euro? (Necesitatea stabilirii unui prag valoric minim pentru infracțiunea de fraudare a fondurilor europene)
18 noiembrie ⁞ Social Media. Răspunderea juridică în caz de Share și Repost care deranjează
23 noiembrie ⁞ Start Curs Admitere INM/ Magistratură & Avocatură 2025
28 noiembrie ⁞ JURIDICE by Night. Autumn Allure edition
2025 ⁞ The Congress / The biggest legal event
Ordinul 11/2010 a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 651/20.09.2010 si a intrat in vigoare la data publicarii acestuia
C. Obligatia de a prezenta asiguratului evolutia detaliata a contractului
Asiguratorul va trebui sa puna la dispozitia asiguratului un document (proiectie) care sa reflecte evolutia detaliata a contractului cu referire la:
– datele de identificare ale clientului si ale politei de asigurare
– evolutia sumei asigurate si a primelor platite
– evolutia contului (pentru politele de tip unit-linked)/evolutia contului de participare la profit (pentru politele traditionale);
– evolutia valorii de rascumparare si a sumei asigurate reduse;
– costurile de administrare;
– prezentarea a trei scenarii de performanta: unul cu 0% randament, unul pesimist si unul optimist;
– o declinare a responsabilitatii referitoare la garantarea evolutiei contractului de asigurare conform proiectiei prezentate in cazul in care nu exista garantii.
Pentru Juridice.ro, REFF & ASOCIATII
Homepage J JURIDICE Cariere Evenimente Dezbateri Profesionişti Lawyers Week Video |