Noutati editoriale de la C.H. Beck
13 decembrie 2010 | Loredana PELMUSI, Loredana PELMUSI, C.H. Beck

Stimaţi cititori ai Juridice.ro,
Vă prezentăm cele mai noi apariţiieditoriale de la C.H. Beck:
Garanţia bancară la cerere
Zîna Nedelea
Acest studiu dedicat scrisorii de garanţie bancară la cerere este o analiză atât de ansamblu, cât şi în detaliu al acestui instrument bancar de comerţ internaţional. Mecanismul multifaţetat al raporturilor între părţile garanţiei bancare este reflectat în lumina intrării în vigoare a Publicaţiei 758 privind Garanţiile la Cerere, de la 1 iunie 2010. Lucrarea are un pronunţat caracter practic, fiind inserate referinţe la jurisprudenţa română şi internaţională în materie. Garanţia bancară la cerere, fiind o creaţie a practicii şi a doctrinei, este un instrument juridic uşor de integrat în dreptul românesc re-exploatând instituţiile tradiţionale. Acest instrument este o noutate în tradiţionalism, şi în România poate fi utilizat conform aceloraşi reguli de funcţionare aplicabile ca în practica şi doctrina internaţională.Lucrarea are şi un capitol dedicat raporturilor de drept internaţional privat. În mod detaliat sunt studiate normele conflictuale pornind de la prevederile Regulamentului Roma I, ale legii române şi ale altor state europene, cu privire la dreptul internaţional privat, reliefându-se legea aplicabilă în relaţia dintre părţile contractante în fiecare dintre raporturile juridice constitutive ale garanţiei bancare. În final s-au analizat măsurile speciale de conservare, purtându-se discuţii asupra admisibilităţii măsurilor provizorii şi a sechestrului în materie de garanţii bancare, dar şi normele de competenţă ratione loci si ratione materiae atât în dreptul român, cât şi în unele state europene.
Managementul serviciilor
Gheorghe Militaru
În elaborarea lucrării autorul s-a străduit să redea elementele fundamentale ale mangementului serviciilor ȋntr-o formă unitară, sintetizând, totodată, cele mai noi şi mai reprezentative metode, tehnici şi idei pe plan mondial.De această lucrare pot beneficia nu numai persoanele care se pregătesc în domeniul managementului serviciilor, precum studenţii sau cadrele didactice, ci şi specialiştii care activează în economia reală, angajaţi în diferite firme furnizoare de servicii.
Curierul fiscal, Nr. 11/2010
Luna care a trecut a fost o perioadă destul de liniştită din punct de vedere fiscal. Reglementări puţine sau mai deloc: ordine de ministru sau ale preşedintelui ANAF de punere în aplicare a unor prevederi legale. Am putea spune că asta este normalitatea: modificările fiscale de substanţă trebuie să fie luate destul de rar pentru a fi predictibilitate în acest domeniu.
Totuşi, pentru ca normalitatea să fie dusă până la capăt, ar fi fost bine să ştim care va fi regimul fiscal aplicabil în anul 2011. Tocmai de aceea aşteptăm ceva modificări fiscale deoarece la bursa zvonurilor circulă unele variante cu privire la fiscalitatea din 2011: renunţarea la impozitul forfetar, eventuala reintroducere a unui impozit pe veniturile microîntreprinderilor, introducerea procedurii de determinare, calcul şi declarare a contribuţiilor sociale în Codul fiscal (şi în special unificarea bazelor de impozitare), extinderea bazei de impozitare în cazul veniturilor realizate de persoanele fizice, eventuala diminuare a nivelului contribuţiilor sociale, introducerea unui impozit pe marile averi, modificarea Codului de procedură fiscală, creşterea pragului de TVA de la care contribuabilii devin plătitori etc. Zvonuri circulă multe, multe au circulat şi cu privire la alte prevederi fiscale (şi unele au rămas doar la nivel de zvon), numai că de la zvon la legiferare e cale lungă.
În aceste condiţii, cum pot fi bugetate afacerile pentru anul 2011? Doar pe bază de zvon sau informaţii pe surse? Sau la fel ca în fiecare an, pe baza unor anticipări fiscale mai mult sau mai puţin realiste. Şi când ne gândim că se doreşte dezvoltarea mediului de afaceri şi atragerea de investiţii străine directe …
Redacţia
P.S.: Obligativitatea depunerii unor declaraţii fiscale de către contribuabilii mari şi mijlocii prin mijloace electronice de transmitere la distanţă este un pas spre normalitate. Dacă ne gândim că fiscalitatea nu generează costuri doar prin impozite, ci şi prin activitatea de determinare şi declarare a lor, cât timp şi logistica va funcţiona perfect se poate ajunge la un prim pas spre reducerea costului fiscal. Să sperăm că următorii paşi vor fi spre generalizarea declarării online pentru toţi contribuabilii.
Lectură plăcută!
Loredana Pelmuşi, Editura C.H. Beck