Noutăţi legislative interesante. Lege 9
 
JURIDICE CORPORATE
JURIDICE
5.506 citiri
Print Friendly

Normele metodologice de aplicare a Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010

20 decembrie 2010 | Corina CIOROABĂ, Juridice.ro

Ştiaţi că... puteţi urmări toate conferinţele şi dezbaterile JURIDICE.ro aproape gratuit?

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 833 din data de 13 decembrie  2010 a fost publicata Hotararea Guvernului nr. 1239/2010 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010, precum si pentru aprobarea unor masuri privind reorganizarea Unitatii centrale pentru coordonarea parteneriatului public-privat din cadrul Ministerului Finantelor Public.

Ordinul aproba Normele metodologice de aplicare a Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010.

In scopul aplicarii prevederilor Legii nr. 178/2010, actul normativ prevede ca unitatea centrala pentru coordonarea parteneriatului public-privat din cadrul Ministerului Finantelor Publice se reorganizeaza la nivel de directie generala in subordinea Secretariatului General al Guvernului.

Unitatea centrala pentru coordonarea parteneriatului public-privat (UCCPPP)  asigura indrumarea si monitorizarea partenerilor publici si a investitorilor privati interesati in activitatea de organizare si derulare a unui proiect de parteneriat public-privat.

Normele definesc  parteneriatul public-privat ca un mecanism economic de asociere a 2 parteneri, autoritatea publica si investitorul privat, in vederea realizarii, prin proiectul de parteneriat public-privat, a unui bun public sau a unui serviciu public, asa cum sunt definite de Legea parteneriatului public-privat nr. 178/2010. Parteneriatul public-privat se realizeaza in mod obligatoriu prin intermediul unui subiect de drept distinct – compania de proiect.

Proiectul de parteneriat public-privat este creat pentru proiectarea, finantarea, constructia, reabilitarea, modernizarea, operarea, intretinerea, dezvoltarea si transferarea oricarui bun sau serviciu public, realizat in intregime cu resurse financiare private, pe baza unui tip de contract de parteneriat public-privat, realizat conform prevederilor Legii nr. 178/2010.

Tipurile de lucrari publice ce pot face obiectul contractului de parteneriat public-privat sunt:
– lucrari publice de interes local – initiate de catre consiliile comunale, orasenesti, municipale si consiliile subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor sau asociatiile de dezvoltare intercomunitara;
– lucrari publice de interes judetean – initiate de catre consiliile judetene;
– lucrari publice de interes national – initiate de catre Guvernul Romaniei, ministere si alti partenerii publici, asttfelcum sunt definiti de legea nr. 178/2010.

Parteneriatul public-privat se poate realiza prin diverse tipuri de contracte, in functie de nivelul de implicare a investitorului privat si anume:
– proiectare-constructie-operare-transfer (PCOT);
– constructie-operare-dezvoltare-transfer (CODT);
– constructie-operare-transfer (COT);
– dezvoltare-intretinere-operare-transfer (DIOT);
– reabilitare-operare-transfer (ROT).

In cadrul acestor contracte, de regula, investitorul privat are o cota de participare majoritara la compania de proiect.
Partenerul public aduce ca aport la capitalul social al companiei de proiect, in conditiile legii, bunuri aflate in proprietatea privata a statului sau a unitatilor administrative-teritoriale.

Normele cuprind precizari detaliate referitoare la:
– atributiile principale ale partenerilor publici in cadrul unui proiect de parteneriat public-privat;
– tipurile de contracte de parteneriat-public privat;
– forma si continutul studiilor de prefezabilitate si fundamentare;
– forma si continutul documentului atasat si a anuntului de intentie;
– comisiile de evaluare a scrisorilor de intentie si de negociere a ofertelor finale a investitorilor privati interesati;
– modul de calcul a costurilor de proiect si a costului comparativ de referinta;
– forma si continutul acordului de proiect;
– criteriile de stabilire a duratei de derulare a contractului de parteneriat public-privat;
– modalitatea de organizare si functionare a companiei de proiect;
– forma si continutul contractului de proiect de parteneriat public-privat.

Potrivit prevederilor Legii nr. 178/2010, partenerul public este obligat sa publice in Sistemul electronic de achizitii publice (SEAP) si, in cazul in care valoarea proiectului depaseste 5 milioane euro, in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene anuntul de intentie a unui proiect de parteneriat public-privat, iar SEAP pune la dispozitia partenerului public, prin asigurarea unui nou flux de informatii specializat, suportul tehnic necesar asigurarii transparentei procedurii complete de stabilire a partenerului privat, incluzand anuntul de intentie, etapa de selectie, etapa de negociere si atribuirea contractului de parteneriat public-privat.

In anexele la norme sunt prezentate:
– lista documentatiei principale care sta la baza proiectului de
parteneriat public-privat si competentele de aprobare a acesteia;
– matricea de repartitie a riscurilor de proiect;
– modelul acordului de proiect cadru.


Aflaţi mai mult despre , , ,

CONFERINŢE JURIDICE detalii aici

12-13 mai 2017: Conferinţa de drept civil: bunurile incorporale
15 mai 2017: RED BUSINESS CONFERENCE: Poprirea - între lege şi realitate. Ce-i de făcut?
16 mai 2017: Probleme dificile de dreptul sportului (ed. 1)
17 mai 2017: Probleme dificile de dreptul muncii (ed. 6). Răspunderea disciplinară. Conferinţa Ion Traiam Ştefănescu
18 mai 2017: Probleme dificile de drept fiscal (ed. 4). Conferinţa Radu Bufan
19 mai 2017: Probleme dificile de drept penal şi procedura penală (ed. 4). Conferinţa Nicolae Volonciu
16 iunie 2017: Dreptul Afacerilor 2017 (ed. 13)
20 octombrie 2017: Probleme dificile de drept civil (ed. 6). Conferinţa Valeriu Stoica
23 noiembrie 2017: Probleme dificile de drept comercial (ed. 3). Conferinţa Stanciu Cărpenaru
24 noiembrie 2017: Probleme dificile de dreptul internetului (ed. 2)

ATELIERE JURIDICE detalii aici

9 mai 2017: Apărarea drepturilor de proprietate intelectuală prin mijloace de procedură civilă
10 mai 2017: Spălarea de bani. Pericole concrete şi soluţii de prevenire
24 mai 2017: Expertiza contabilă în dosare penale. Studii de caz
5 iunie 2017: Camera preliminară. Examen teoretic şi jurisprudenţial al posibilităţilor şi rezultatelor
6 iunie 2017: Cum putem convinge şi impune instanţei naţionale să adreseze o trimitere preliminară Curţii de Justiţie a Uniunii Europene?
14 iunie 2017: Achiziţii publice de la teorie la practică
15 iunie 2017: CYBECRIME
16 iunie 2017: Excepţiile de procedură penală. Examen de practică judiciară
21 iunie 2017: Contestaţia la executare între DA şi NU. Examen de practică judiciară
27 iunie 2017: Probleme şi soluţii juridice în SPORT
28 iunie 2017: Evaziunea fiscală. Aspecte controversate de drept penal şi drept procesual penal

Lasă un răspuns

Important
Vor fi validate doar comentariile publicate sub numele real şi care respectă Politica JURIDICE.ro si Condiţiile de publicare. Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare.
Return to Top ▲Return to Top ▲