Asigurări pentru avocaţi, Barouri, Citate juridice, Grile juridice, INTERPROFESIONAL, Jurisprudenţă inedită CITR, Legal Days, Legal FUN, Legal Style, NOTARIAT, Revista revistelor juridice, Sistemul judiciar, Studenţi la drept, TOP LEGAL
 
Sistemul judiciar [MJ, CSM, INM, SNG, PÎCCJ, DNA, parchete]
Secţiune dezvoltată în parteneriat cu CSM, Ministerul Public şi DNA
JURIDICE
 1 comentariu | 
Print Friendly, PDF & Email

George Balan candideaza pentru functia de vicepresedinte CSM
06.01.2011 | JURIDICE.ro


Cyberlaw - Valoarea legala a documentelor electronice

Dupa anuntarea candidaturii judecatorului Horatius Dumbrava pentru functia de presedinte al CSM, procurorul George Balan, membru ales al Consiliului Superior al Magistraturii de catre procurorii parchetelor de pe langa curtile de apel va cere vineri, 7 ianuarie 2011, increderea membrilor CSM pentru functia de vicepresedinte al acestei institutii, cea mai importanta din sistemul judiciar. Suntem in masura sa va prezentam textul integral al Proiectului sau privind directiile prioritare de activitate ale Consiliului Superior al Magistraturii in cursul anului 2011:

„PROIECT PRIVIND DIRECŢIILE PRIORITARE DE ACTIVITATE ALE CONSILIULUI SUPERIOR AL MAGISTRATURII ÎN CURSUL ANULUI 2011

Consiliul Superior al Magistraturii reprezintă o instituţie ale cărei atribuţii constituţionale o aşează pe poziţia de principal garant al independenţei justiţiei. Definirea unor obiective prioritare de urmărit din postura de vicepreşedinte al Consiliului Superior al Magistraturii trebuie să aibă, ca punct de plecare, o abordare realistă a funcţionării Consiliului Superior al Magistraturii. Această abordare trebuie să vizeze aspectele sesizate şi de Comisia Europeană în ultimul raport de evaluare întocmit în cadrul Mecanismului de Cooperare şi Verificare. Conştientizarea nevoii de a implementa o serie de reforme din interiorul sistemului reprezintă cheia optimizării capabilităţilor operaţionale ale Consiliului Superior al Magistraturii şi implicit, obţinerea unor rezultate în beneficiul sistemului şi al societăţii româneşti, în general.

Modalitatea în care Consiliul Superior al Magistraturii îşi exercită competenţele legale are un impact direct asupra întregului sistem judiciar şi într-o mare măsură, asupra societăţii noastre în ansamblul ei.

În raport de rolul şi importanţa Consiliului Superior al Magistraturii şi de necesitatea bunei funcţionări a acestuia, consider că pentru intervalul ianuarie 2011 – ianuarie 2012 sunt prioritare următoarele direcţii de activitate:

1. Creşterea capacităţii Consiliului Superior al Magistraturii de a implementa politici eficiente de personal, capabile să rezolve vulnerabilităţile din acest domeniu. Astfel, se vor avea în vedere următoarele direcţii de acţiune:
– pregătirea sistemului şi adaptarea acestuia, din punct de vedere al resurselor umane, la noua arhitectură judiciară rezultată din aplicarea noilor coduri de procedură;
– distribuirea raţională a resurselor umane existente având ca unice criterii de evaluare volumul de activitate şi eficienţa activităţii realizate;
– evaluarea activităţii aparatului tehnic al Consiliului Superior al Magistraturii şi stabilirea necesităţilor funcţionale ale acestuia.

2. Depunerea tuturor demersurilor necesare pentru îndeplinirea sarcinilor ce revin Consiliului Superior al Magistraturii în cadrul condiţionalităţilor Mecanismului de Cooperare şi Verificare şi, în ultimă instanţă, ridicarea Mecanismului de Cooperare şi Verificare, prin:
– realizarea obiectivelor ce formează obiectul prezentului proiect;
– susţinerea unui dialog constant şi productiv cu reprezentanţii şi experţii Comisiei Europene, nu doar de la nivel de conducere a Consiliului Superior al Magistraturii, dar şi la nivel de membri aleşi desemnaţi în acest scop

3. Întărirea capacităţii funcţionale a inspecţiei judiciare, ce se va realiza prin:
– stabilirea unor criterii profesionale credibile şi de vechime capabile să asigure o recrutare de calitate a inspectorilor judiciari;
– completarea necesarului de inspectori la nivelul inspecţiei judiciare prin finanţarea şi ocuparea posturilor vacante.

4. Un obiectiv central îl reprezintă prevenirea corupţiei  şi stabilirea unor standarde de integritate în sistemul judiciar, sens în care consider că trebuie adoptate următoarele măsuri:
– unificarea  prevederilor în materia numirii în funcţii de conducere şi de execuţie şi, în general, a organizării întregii activităţi administrativ – instituţionale;
– identificarea factorilor de risc la adresa integrităţii magistraţilor şi luarea de măsuri instituţionale de eliminarea a acţiunii lor;
– întocmirea şi implementarea unei strategii de dezvoltare a unor politici în această materie, care să aibă la baza tocmai factorii de risc identificaţi;
– asigurarea desfăşurării urmăririi penale şi judecăţii în condiţii de obiectivitate şi imparţialitate, eliminându-se orice formă de presiune sau imixtiune la adresa magistraţilor.

5. Realizarea unui dialog real şi constant cu decidenţii din sistemul judiciar, precum şi cu societatea civilă şi asociaţiile profesionale ale magistraţilor, sensibilizând reacţia Consiliului Superior al Magistraturii la semnalele acestora.

6. Adoptarea unei reacţii eficiente în  legătură cu  eventuale încercări de încălcare de către celelalte puteri ale statului a independenţei justiţiei.

7. Îmbunătăţirea comunicării publice de la nivelul conducerii Consiliului Superior al Magistraturii şi adoptarea unei strategii de comunicare în spaţiul public adecvată specificului sistemului şi în concordanţă cu aşteptările magistraţilor.

Toate aceste măsuri sunt proiecte de activitate pe termen scurt şi mediu şi vizează atingerea următoarelor  obiective :
a) Diminuarea percepţiei negative asupra instituţiei şi transformarea acesteia într-un organism  credibil, eficient şi modern, capabil să genereze şi să implementeze reformele necesare.
b) Transformarea instituţiei dintr-un organism rigid, rupt de realităţile sistemului, într-unul flexibil în ceea ce priveşte evoluţia sistemului şi nevoile magistraţilor.
c) Accentuarea rolului constituţional de garant al independenţei justiţiei în detrimentul birocratizării după model ministerial.
d) Crearea unor mecanisme legale de eficientizare a activităţii Consiliului Superior al Magistraturii.
e) Dovedirea prin transparenţă şi acţiune că membrii Consiliului Superior al Magistraturii sunt exemple de conduită şi integritate.
f) Contribuirea la ridicarea Mecanismului de Cooperare şi Verificare prin atingerea obiectivelor a căror rezolvare incumbă Consiliul Superior al Magistraturii.

Procuror GEORGE BĂLAN,
Membru ales al Consiliului Superior al Magistraturii”

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate