Secţiuni » Articole » Opinii
OpiniiPovestim cărţiImaginarul dreptului
Condiţii de publicare
 1 comentariu

Lectia lui Konosuke Matsushita


10.01.2011 | JURIDICE.ro, Florin CAMPEANU
Secţiuni: Opinii
JURIDICE - In Law We Trust

La 10 ani a abandonat scoala, fortat de parinti, si a ajuns ucenic la un fabricant de gratare cu carbune. La 16 ani, dupa ce a lucrat cativa ani si ca ucenic vanzator la un magazin de biciclete, s-a angajat va asistent tehnic la Compania de Electricitate din Osaka. A lucrat aici 8 ani, timp in care a avansat de mai multe ori (avea un talent deosebit de a invata rapid lucruri noi). La 24 de ani a fondat compania Matsushita Electric, o fabrica de accesorii electrice, intuind ca viitorul suna foarte bine in acest domeniu.

A inceput insa cu stangul, produsele sale nefiind bine primite de piata. A supravietuit cu greu, pana in 1923, cand a dat lovitura cu un far de bicicleta. Care far putea fi o noua idee falimentara, fara decizia lui Konosuke de a lasa cate unul aprins, toata noaptea, in magazine.

Cu ceva bani in cont, Konosuke a inceput sa produca la scara larga baterii si aparate de radio. Dintr-o firma cu sediul intr-o casa ceva mai mare, Matsushita Electric a ajuns la aproape 1.000 de angajati. Marea criza din 1930 a adus falimentul multor companii concurente. Konosuke a decis sa nu concedieze pe nimeni, dar sa mute, in schimb, 15% din angajati de la productie la vanzari. Matsushita Electric a trecut peste criza devenind si mai puternica.

In 1933 a revolutionat arta de a conduce companiile, introducand sistemul de management pe centre de profit. Apoi a luat decizia de infiintare a Institutului Matsushita de Instruire a Personalului si businessul sau a explodat. La figurat. La propriu a explodat in al Doilea Razboi Mondial, cand a asamblat avioane. Era deja cel mai mare producator de aparate de radio din Japonia.

A trecut razboiul. Americanii au vrut sa-l demita din functia de presedinte, dar cele 15.000 de semnaturi puse pe o petitie de catre angajati au cantarit enorm. A ramas in fruntea companiei si a dezvoltat doua branduri: Panasonic si Technics. Nu e cazul sa spunem ceva despre ele…

A infiintat firme pe teritoriul Statelor Unite ale Americii, a contribuit la dezvoltarea Sanyo, JVC si Kenwood. A initiat, impreuna cu un grup de oameni responsabili, Protocolul de la Kyoto asupra schimbarilor globale si a murit in 1989, la 94 de ani, cand Matsushita avea o cifra de afaceri de 42 miliarde de dolari.

Astazi, arta sa manageriala se preda in cele mai cunoscute scoli de business din lume. Pentru un om care a trait modest, fara sa uite vreodata ca la 10 ani a abandonat scoala, e ceva…

Florin CAMPEANU
editorialist Manager.ro

Cuvinte cheie:
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

Autori JURIDICE.ro
Juristi
JURIDICE pentru studenti
JURIDICE NEXT









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

1 Comment
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

↑  Înapoi în partea de sus a paginii  ↑

Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti