Flux noutăţi
AnunţuriEnglishInternaţionalJURIDICE.ro
 1 comentariu | 
Print Friendly, PDF & Email

CSM a stabilit domeniile de activitate pentru anul 2011
14.01.2011 | JURIDICE.ro


CONFERINTA VALERIU STOICA 2019

Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a stabilit in sedinta de joi, 13 ianuarie 2011, cu unanimitate de voturi, principalele domenii de activitate ale Consiliului Superior al Magistraturii, pe anul 2011:

I. Independenta justitiei si cooperare interinstitutionala:
– relatia cu legislativul;
– relatia cu executivul (Administratia prezidentiala si Guvern);
– legislatie, avizare acte normative, contencios;
– relatia cu alte autoritati publice si institutii (Avocatul Poporului, Agentul Guvernamental, Radio, Consiliul Economic si Social, Institutul European din Romania, Consiliul de Mediere);

Scop: apararea independentei, impartialitatii si reputatiei judecatorilor si procurorilor; imbunatatirea cadrului legislativ cu privire la statutul magistratilor, organizarea si functionarea sistemului judiciar; relationarea cu celelalte puteri.

II. Consolidarea si eficientizarea institutionala a Consiliului Superior al Magistraturii si institutiilor coordonate:
– intocmirea unei strategii pentru mandatul Consiliului Superior al Magistraturii 2011-2016 si a unui plan de actiune multianual, reevaluabil in mod regulat;
– revizuirea statutului personalul propriu al Consiliului Superior al Magistraturii, imbunatatirea modalitatii de recrutare, evaluare, promovare;
– reorganizarea aparatului tehnic-administrativ al Consiliului Superior al Magistraturii;
– imbunatatirea regulamentelor interne, elaborarea unui regulament de functionare a comisiilor pe domenii de activitate, stabilirea de proceduri interne;
– imbunatatirea activitatii de recrutare si formare a magistratilor si formatorilor, respectiv a personalului auxiliar de specialitate;
– asigurarea coerentei si unificarii practicii judiciare;
atragerea in aceste institutii a managerilor publici;
proceduri obiective de recrutare a inspectorilor judiciari in scopul intaririi operationale a Inspectiei Judiciare si alte masuri de optimizare a activitatii sale;

Scop: cresterea eficientei Consiliului Superior al Magistraturii, Inspectiei Judiciare, Institutului National al Magistraturii, Scolii Nationale de Grefieri; imbunatatirea competentei profesionale a magistratilor si grefierilor; asigurarea independentei functionale a Inspectiei Judiciare.

III. Eficientizarea activitatii si performanta judiciara a instantelor si parchetelor:
– gestionarea strategica a resurselor umane (definitivarea si implementarea noii strategii);
– intarirea si consolidarea Inaltei Curti de Casatie si Justitie: regandirea competentei instantei supreme,  modalitatii de promovare la Inalta Curte de Casatie si Justitie; demersuri cu privire la sediul si schema de personal; activitatea de interpretare unitara a legii; preluarea bugetului instantelor;
– perfectionarea modalitatii de detasare, delegare, promovare in functii de executie si numirea in functii de conducere;
– optimizarea volumului de activitate a instantelor si parchetelor; reevaluarea si optimizarea schemelor de personal; reorganizarea instantelor si parchetelor;
– imbunatatirea si sistematizarea legislatiei secundare;
– stabilirea si coordonarea retelei presedintilor de instante si a conducatorilor parchetelor;
– consultarea adunarilor generale/magistratilor in decizii de sistem, in scopul optimizarii leadership-ului in sistemul judiciar;
– stabilirea standardelor de cost si asigurarea unui buget adecvat al justitiei;
– transferul atributiilor nejudiciare de la presedinti catre managerii de instante;
– degrevarea judecatorilor de atributii nejurisdictionale;
– imbunatatirea sistemului de evaluare a personalului; stabilirea unui sistem de evaluare a instantelor (inclusiv statistica, indicatori de performanta);
– formarea cu privire la noile coduri si reglementari;

Scop: autonomie si performanta judiciara, administrarea sistemului judiciar in scopul cresterii capacitatii de autoguvernare a instantelor si parchetelor, justitia ca serviciu public; cresterea calitatii manageriale; sanatate si securitate in munca.

IV. Transparenta si integritate:

asigurarea integritatii in sistemul judiciar: prevenirea coruptiei in sistem; posibilitatea identificarii  unor standarde etice si deontologice;
– asigurarea calitatii justitiei ca serviciu public, destinat justitiabilului;
– e-justice;
– transparenta Consiliului Superior al Magistraturii (agenda individuala a fiecarui membru al Consiliului Superior al Magistraturii, newsletter/revista Consiliului Superior al Magistraturii) si a sistemului judiciar;
– publicarea hotararilor judecatoresti pe internet (Jurindex);

Scop: intarirea credibilitatii justitiei; responsabilizarea sistemului judiciar; responsabilizarea membrilor Consiliului Superior al Magistraturii.

V. Relatia cu UE si organisme internationale:
– monitorizarea indeplinirii conditionalitatilor din Mecanismul de Cooperare si Verificare;
– indeplinirea si reevaluarea obiectivelor din proiectul cu Banca Mondiala;
– identificarea surselor si realizarea de proiecte cu finantare externa (fonduri nerambursabile din asistenta bilaterala);
– participarea la Reteaua Europeana a Consiliilor Judiciare;
– reprezentarea Consiliului Superior al Magistraturii la diferite organisme, structuri si grupuri de lucru internationale si implementarea in Romania a rezultatelor acestora;
– facilitarea participarii magistratilor romani la diferite forme internationale de pregatire profesionala;
– colaborarea cu institutii similare din strainatate si alte institutii externe;

Scop: monitorizarea indeplinirii conditionalitatilor din Mecanismul de Cooperare si Verificare; gasirea surselor externe de finantare si evitarea suprapunerii de proiecte; implementarea standardelor internationale in materie de statut al magistratilor; schimburi de experienta cu institutii juridice din alte state; imbunatatirea imaginii justitiei romane in exterior.

VI. Parteneriatul cu societatea civila:
– increderea publica;
– relatia cu Facultatile de Drept, profesiile juridice liberale;
– relatia cu asociatiile profesionale, sindicatele personalului auxiliar, ONG-uri;
– relatia cu mass-media;

Scop: deschiderea si colaborarea cu asociatiile profesionale, sindicatele personalului auxiliar, celelalte profesii juridice, facultatile de drept, ONG-uri si mass-media, cresterea increderii publice.

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate