Secţiuni » Materii / Arii de practică » Business » Fiscalitate
Fiscalitate
DezbateriCărţiProfesionişti
Banner BA-01
Servicii JURIDICE.ro
Banner BA-02
Fiscalitate Noutăți legislative

Conditiile de obtinere a calitatii de oficiu acreditat de Ministerul Finantelor Publice

22 februarie 2011 | Corina CIOROABĂ, Juridice.ro

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 123 din data de 17 februarie 2011 a fost publicata Hotararea Guvernului nr. 118/2011 privind aprobarea conditiilor de acreditare a oficiilor pentru depunerea „Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”, precum si privind raspunderea in gestionarea informatiilor din declaratie.

Potrivit modificarilor aduse Codului Fiscal de catre OUG nr. 117/2010, pana la data de 1 iulie 2011, angajatorii pot depune „Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate” la organul fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice, in format hartie, semnat si stampilat, insotit de declaratia in format electronic, pe suport electronic.
Dupa data de 1 iulie 2011, declaratia prevazuta mai sus se va depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-Romania.

Noul act normativ stabileste conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca entitatile solicitante pentru a obtine calitatea de oficii acreditate de Ministerul Finantelor Publice, precum si procedura acreditarii.

In vederea obtinerii calitatii de oficiu acreditat de Ministerul Finantelor Publice, entitatea solicitanta trebuie sa indeplineasca, pentru locatiile pentru care solicita acreditarea, urmatoarele conditii:
– sa asigure atribuirea unui numar unic de inregistrare, in conformitate cu structura definita de Ministerul Finantelor Publice, pentru fiecare declaratie primita;
– sa asigure conectarea prin intranetul propriu la reteaua de extranet a Ministerului Finantelor Publice – Agentia Nationala de Administrare Fiscala, conform normelor si procedurilor stabilite de Ministerul Finantelor Publice si Agentia Nationala de Administrare Fiscala;
– sa dispuna de o retea de date intranet si sa aiba implementate masuri de securitate, care sa asigure disponibilitatea, integritatea, confidentialitatea, autenticitatea si nonrepudierea datelor si informatiilor gestionate la nivelul fiecarei locatii acreditate;
– sa asigure personal calificat si resursele necesare hardware si software, inclusiv utilitatile pentru buna functionare a acestora (energie, climatizare etc.);
– sa organizeze activitatile si managementul resurselor umane in cadrul oficiului acreditat;
– sa respecte dispozitiile Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.

Prin oficiu se intelege orice locatie apartinand unei entitati, in care se desfasoara activitati de lucru direct cu publicul, la ghiseu.

In vederea acreditarii, entitatea solicitanta depune o cerere la Ministerul Finantelor Publice.
Cererile de acreditare se solutioneaza in termen de 15 zile de la depunere.
Termenul de solutionare se poate prelungi si la cererea justificata a entitatii solicitante.

Evenimente programate
NOU! Despre bani în profesii juridice: avocați, executori, notari, consilieri juridici și alți profesioniști ai dreptului
13 septembrieUltimele evoluții jurisprudențiale privind prescripția răspunderii penale
14 septembrieJURIDICE.ro Premier Golf Day
16 septembrieAccidentul de muncă în toate formele de răspundere juridică
18 septembrieȘcoala Superioară de Cadre
19 septembrie 2024Impactul legii 243/2024 asupra creditorilor IFN/cesionari de creanțe
23 septembrieFraudarea creditorilor – eficacitatea mijloacelor actuale pentru combaterea ei
25 septembrieNoutățile Legii nr. 214/2024 – ce efecte poate avea semnătura electronică
26 septembrieJURIDICE by Night. Golden Season edition
30 septembrieAvocatura: onorariu orar vs. onorariu global
5 octombrieStart Curs INGENIO de pregătire pentru Barou, INM & Magistratură, Notariat și Licență
7 octombrieDacă UIT, 100.000 de lei amendă! (RO E-TRANSPORT)
14 octombrieImpactul sancțiunilor impuse de Consiliul Concurenței asupra pieței editoriale din România: între protecția concurenței și drepturile de autor
21 octombrieAbilitățile de negociere: un moft sau o necesitate?
31 octombrieJURIDICE by Night. Mystic Night. Halloween edition
11 noiembrieFraudarea fondurilor europene: infracțiune de 1 Euro? (Necesitatea stabilirii unui prag valoric minim pentru infracțiunea de fraudare a fondurilor europene)
18 noiembrieSocial Media. Răspunderea juridică în caz de Share și Repost care deranjează
23 noiembrieStart Curs Admitere INM/ Magistratură & Avocatură 2025
28 noiembrieJURIDICE by Night. Autumn Allure edition
2025The Congress / The biggest legal event

Lista oficiilor acreditate se aduce la cunostinta persoanelor interesate prin afisare pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice.

Oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice au obligatia sa transmita declaratiile depuse de catre contribuabili, astfel:
– zilnic, formatul electronic al declaratiei, catre baza de date centrala a Ministerului Finantelor Publice – Agentia Nationala de Administrare Fiscala;
– in termen de 5 zile de la primire, declaratiile in format hartie, semnate si stampilate, conform legii, insotite de declaratia in format electronic, pe suport electronic, catre directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti.

Prin exceptie de la prevederile de mai sus, Casa Nationala de Pensii Publice, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca si Casa Nationala de Asigurari de Sanatate pot nominaliza, in vederea acreditarii din oficiu de catre Ministerul Finantelor Publice, structuri din subordinea lor care aveau, pana la data de 31 decembrie 2010, atributii de primire si prelucrare a declaratiilor nominale de asigurari sociale, in termen de 5 zile de la data intrarii in vigoare a noii hotarari.

Citeşte mai mult despre , , , ! Pentru condiţiile de publicare pe JURIDICE.ro detalii aici.
Urmăriţi JURIDICE.ro şi pe LinkedIn LinkedIn JURIDICE.ro WhatsApp WhatsApp Channel JURIDICE Threads Threads JURIDICE Google News Google News JURIDICE

(P) JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă SmartBill.

 
Homepage J JURIDICE   Cariere   Evenimente   Dezbateri   Profesionişti   Lawyers Week   Video
 
Energie
Fiscalitate
Fuziuni & Achiziţii
Gambling
Health & Pharma
Infrastructură
Insolvenţă
Malpraxis medical
Media & publicitate
Mediere
Piaţa de capital
Procedură civilă
Procedură penală
Proprietate intelectuală
Protecţia animalelor
Protecţia consumatorilor
Protecţia mediului
Sustenabilitate
Recuperare creanţe
Sustenabilitate
Telecom
Transporturi
Drept maritim
Parteneri ⁞ 
Specialişti
Materii / Arii de practică
Business ⁞ 
Litigation ⁞ 
Protective
Achiziţii publice
Afaceri transfrontaliere
Arbitraj
Asigurări
Banking
Concurenţă
Construcţii
Contencios administrativ
Contravenţii
Corporate
Cyberlaw
Cybersecurity
Data protection
Drept civil
Drept comercial
Drept constituţional
Drept penal
Dreptul penal al afacerilor
Dreptul familiei
Dreptul muncii
Dreptul securităţii sociale
Dreptul Uniunii Europene
Dreptul sportului
Drepturile omului
Articole
Essentials
Interviuri
Opinii
Revista de note şi studii juridice ISSN
Note de studiu
Studii
Autori ⁞ 
Publicare articole
Jurisprudenţă
Curtea Europeană a Drepturilor Omului
Curtea de Justiţie a Uniunii Europene
Curtea Constituţională a României
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie
Dezlegarea unor chestiuni de drept
Recurs în interesul legii
Jurisprudenţă curentă ÎCCJ
Curţi de apel
Tribunale
Judecătorii
Legislaţie
Proiecte legislative
Monitorul Oficial al României
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene
Flux noutăţi
Selected
Top Legal
Avocaţi
Consilieri juridici
Executori
Notari
Sistemul judiciar
Studenţi
RSS ⁞ 
Publicare comunicate
Proiecte speciale
Cărţi
Condoleanţe
Covid-19 Legal React
Creepy cases
Life
Poezii
Povestim cărţi
Poveşti juridice
Războiul din Ucraina
Revista revistelor juridice
Wisdom stories

J   Servicii   Membership   Comunicare   Documentare   Legal Talent Search   Partnership   Servicii tehnice