« Flux noutăţi
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateCyberlawDrept comercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveDrepturile omuluiDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiMalpraxis medicalProtecţia animalelorProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Arbitraj
ConferinţeDezbateriCărţiProfesionişti

Powered by POPOVICI NIŢU STOICA & ASOCIAŢII. Official partner: Curtea de Arbitraj de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României
POPOVICI NITU STOICA & ASOCIATII
 

Modificari importante ale Regulilor de Procedura Arbitrala
09.03.2011 | Corina CIOROABĂ, Juridice.ro

JURIDICE - In Law We Trust Video juridice

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 160 din data de 4 martie 2011 a fost publicata Decizia Colegiului de Conducere al Camerei de Comert si Industrie a Romaniei nr. 4/2011 pentru modificarea si completarea Regulilor de procedura arbitrala ale Curtii de Arbitraj Comercial International si pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si functionarea Curtii de Arbitraj Comercial International de pe langa Camera de Comert si Industrie a Romaniei.

Colegiul de Conducere al Camerei Nationale, in cadrul celei de-a XVIII-a sesiuni din luna februarie 2011, a aprobat:
–  modificarea si completarea Regulilor de procedura arbitrala ale Curtii de Arbitraj Comercial International, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 197 din 29 martie 2010;
– Regulamentul privind organizarea si functionarea Curtii de Arbitraj Comercial International de pe langa Camera de Comert si Industrie a Romaniei.

Regulile de procedura arbitrala ale Curtii de Arbitraj Comercial International de pe langa Camera de Comert si Industrie a Romaniei

Cele mai importante modificari si completari se refera la urmatoarele aspecte:

Se introduce mentiunea ca indicarea probelor solicitate prin cererea reclamantului  se face cu aratarea, dupa caz, a inscrisurilor si a relevantei lor, a numelui si domiciliului martorilor si a faptelor ce tind a fi probate, a obiectivelor expertizei si a expertului consilier propus, a intrebarilor pentru interogatoriu, in cazul persoanelor juridice.

Se mentioneaza ca cererea si anexele sale vor fi prezentate intr-un numar de exemplare suficient pentru a se depune la dosarul cauzei si pentru a se comunica partii adverse si fiecarui arbitru. Pentru arbitri, exemplarele se comunica numai in format electronic.

Cererea, insotita de dovada achitarii taxei de inregistrare va fi inregistrata la Secretariatul Curtii de Arbitraj si va fi repartizata pentru efectuarea procedurii pregatitoare unui asistent arbitral, dupa criteriul alfabetic al numelui sau, in ordinea inregistrarii cauzelor.

Cererea depusa personal nu se inregistreaza daca nu s-a facut dovada achitarii taxei de inregistrare si se restituie de indata reclamantului. Daca cererea a fost trimisa prin posta fara dovada achitarii taxei de inregistrare, Secretariatul Curtii de Arbitraj comunica de urgenta, prin telefon, fax, posta electronica etc., reclamantului aceasta cerinta si ii acorda un termen de maximum 5 zile pentru a suplini aceasta lipsa. Daca nu se face dovada platii, cererea se restituie reclamantului.

Se introduce mentiunea ca termenul de 10 zile de la data primirii actului de instiintare, in care reclamantul trebuie sa achite taxele si cheltuielile arbitrale,  poate fi prelungit in mod rezonabil de catre presedintele sau prim-vicepresedintele Curtii de Arbitraj si numai daca nici in aceste conditii obligatiile financiare nu se executa, cererea va fi restituita, fara a afecta dreptul reclamantului de a introduce o noua cerere de arbitrare.

O alta precizare se refera la faptul ca asistentul arbitral va contacta, cu cel putin 5 zile inaintea primului termen de judecata, partile pentru a verifica pregatirea dosarului in vederea solutionarii. Comunicarea cu partile se poate face telefonic, prin fax sau e-mail etc., asistentul arbitral depunand la dosarul cauzei o nota cu privire la cele discutate sau, in caz de imposibilitate de comunicare, cu privire la motivul impiedicarii.

Se introduc si modificari referitoare la preschimbarea termenului. Astfel, se precizeaza ca termenul luat in cunostinta sau pentru care au fost trimise citatiile nu poate fi preschimbat de catre tribunalul arbitral fara citarea partilor decat pentru motive temeinice. Daca, in urma unor incidente procedurale, tribunalul arbitral nu se poate intruni pentru primul termen de judecata, presedintele sau prim-vicepresedintele Curtii de Arbitraj va preschimba acest termen, fara citarea partilor, pentru o data ulterioara. Partile vor fi citate de indata pentru noul termen fixat.

Se introduc noi prevederi care stabilesc ca, in anumite situatii, incheierile tribunalului arbitral pot fi atacate cu actiune in anulare.

Astfel, pot fi atacate cu actiunea in anulare, incheierile tribunalului arbitral prin care s-au luat urmatoarele masuri:
– a fost suspendat cursul arbitrajului;
– au fost luate masuri asiguratorii sau vremelnice;
– a fost respinsa, ca inadmisibila, in conditiile legii, exceptia de neconstitutionalitate.

Dispozitiile referitoare la motivele de desfiintare a sentintei arbitrale se aplica in mod corespunzator si in cazul actiunii in anulare introdusa impotriva incheierii tribunalului arbitral.

Prin actiunea in anulare se poate invoca si lipsa conditiilor prevazute de lege pentru luarea masurilor dispuse prin incheiere.

Actiunea in anulare poate fi introdusa in termen de 5 zile de la comunicare, cu exceptia cazului in care a fost suspendat cursul arbitrajului, situatie in care poate fi formulata cat timp dureaza suspendarea.

Actiunea in anulare introdusa impotriva incheierii prin care au fost luate masuri asiguratorii sau vremelnice sau a fost respinsa, ca inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate, nu suspenda cursul arbitrajului.

Se introduce un nou motiv pentru care sentinta arbitrala poate fi desfiintata prin actiune in anulare: daca, dupa pronuntarea hotararii arbitrale, Curtea Constitutionala s-a pronuntat asupra exceptiei invocate in acea cauza, declarand neconstitutionala legea, ordonanta ori o dispozitie dintr-o lege sau dintr-o ordonanta care a facut obiectul acelei exceptii ori alte dispozitii din actul atacat, care, in mod necesar si evident, nu pot fi disociate de prevederile mentionate in sesizare. Pentru acest motiv, termenul de introducere a actiunii in anulare este de 3 luni de la publicarea deciziei Curtii Constitutionale in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Regulamentul privind organizarea si functionarea Curtii de Arbitraj Comercial International de pe langa Camera de Comert si Industrie a Romaniei

Curtea de Arbitraj Comercial International de pe langa Camera de Comert si Industrie a Romaniei este o institutie permanenta de arbitraj, neguvernamentala, fara personalitate juridica, independenta in exercitarea atributiilor ce ii revin, organizata si functionand in conformitate cu Legea camerelor de comert din Romania nr. 335/2007 si cu prevederile regulamentului.

Ca principala atributie, Curtea de Arbitraj organizeaza si administreaza solutionarea litigiilor comerciale si civile, interne si internationale prin arbitraj institutionalizat si prin arbitraj ad-hoc, in conditiile prevazute de Regulamentul privind organizarea si functionarea Curtii de Arbitraj Comercial International de pe langa Camera de Comert si Industrie a Romaniei, de Regulamentul de organizare si functionare a Colegiului Curtii de Arbitraj Comercial International, de Regulile de procedura arbitrala ale Curtii de Arbitraj Comercial International, de dispozitiile Codului de procedura civila, de legile speciale in domeniu si de conventiile internationale la care Romania este parte.

Regulamentul precizeaza in mod amanuntit si celelalte atributii ale Curtii de Arbitraj.

Curtea de Arbitraj se compune din arbitri, aprobati pentru o perioada de 3 ani de catre Colegiul de Conducere al Camerei de Comert si Industrie a Romaniei, la propunerea presedintelui Camerei Nationale, cu consultarea presedintelui Curtii de Arbitraj, dintre persoanele care indeplinesc conditiile prevazute in regulament.

Activitatea Curtii de Arbitraj este coordonata de catre un colegiu alcatuit din presedinte, prim-vicepresedinte, vicepresedinte, secretar stiintific si 3 membri, aprobat de Colegiul de Conducere al Camerei Nationale, la propunerea presedintelui acestuia.

Regulamentul cuprinde reglementari amanuntite referitoare si la:
– inscrierea pe lista de arbitri si nominalizarea arbitrilor;
– Colegiul Curtii de Arbitraj;
– Plenul Curtii de Arbitraj;
– Secretariatul Curtii de Arbitraj;
– definirea tribunalului arbitral;
– stabilirea taxelor arbitrale.

Cuvinte cheie: , , , , ,
Secţiuni: Afaceri transfrontaliere, Arbitraj, Drept comercial, Lege 9 | Toate secţiunile
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează SmartBill

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.
PLATINUM Signature      

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                        

VIDEO   STANDARD