

Consiliul de Miniştri ai Transporturilor din Uniunea Europeană a adoptat joi, 31 martie, la Bruxelles, decizia privind aderarea Uniunii Europene la Protocolul din 2002 la Convenţia de la Atena din 1974 privind transportul pe mare al pasagerilor şi al bagajelor lor, potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor.
Aceasta inseamna ca orice navă căreia i se aplică prevederile convenţiei, care arborează pavilionul statului semnatar la convenţie, să fie acoperită de o asigurare sau de o altă garanţie financiară, cum ar fi o garanţie furnizată de o bancă sau o instituţie financiară similară, în scopul acoperirii răspunderii în caz de deces sau vătămare corporală a unui pasager.
Dintre noile reglementari amintim:
– răspunderea transportatorului pentru decesul sau vătămarea corporală a unui pasager, cauzate de un incident maritime şi include o asigurare obligatorie cu drept de acţiune directă împotriva asiguratorilor până la atingerea unor limite stabilite
– competenţa judiciară şi privind recunoaşterea şi executarea hotărârilor judecătoreşti.
Ministrul Anca Boagiu a declarat: „Pentru România, acest proiect implică aderarea la Convenţie şi, drept consecinţă, ca stat parte, impune obligativitatea asigurării şi eliberarea certificatului de atestare a acesteia fiecărei nave care arborează pavilion românesc şi căreia i se aplică prevederile convenţiei. Măsura decisă astăzi se încadrează în demersurile noastre de a spori drepturile pasagerilor pe toate modurile de transport. Toate statele membre trebuie să ratifice Convenţia până la 31 decembrie 2011.”
Lex Discipulo Laus Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.