Secţiuni » Comunicare profesională
Comunicare profesionalăComunicate profesioniştiEvenimente programateEvenimente recenteOportunităti de carieră

DLA Piper Romania despre promovarea in mediile sociale si riscurile legale – 28 aprilie 2011. Ce s-a zis
28.04.2011 | JURIDICE.ro

Secţiuni: Comunicare profesională
JURIDICE - In Law We Trust

DLA Piper România organizeaza joi, 28 aprilie 2011, o întâlnire informală în care experţii biroului de avocatură în dreptul muncii şi proprietate intelectuală, media şi tehnologie vor discuta despre promovarea în mediile sociale şi riscurile legale.

În cadrul întâlnirii, experţii DLA Piper – Monica Georgiadis, coordonator Dreptul Muncii – şi Cosmina Simion – coordonator Proprietate Intelectuală, Media & Tehnologie – vor dezbate problema reţelelor sociale în contextul legal – promovarea şi publicitatea prin reţelele sociale, conexiunea dintre reţelele sociale, codul muncii şi politica companiei (recrutare, libertatea discursului şi acţiuni disciplinare). Alături de experţii DLA Piper va participa la întâlnire şi Cristian Manafu, unul dintre cei mai activi bloggeri, trainer şi consultant în social media, care va prezenta problemele dezbătute din perspectiva de marketing.

* * *

UPDATE 28 aprilie 2011

Cosmina Simion: „Răspunderea legală pentru conţinutul online îi aparţine utilizatorului (sau companiei) care l-a postat. Însă, în cazul în care utilizatorul desfăşoară activităţi cu aparenţă nelegală, ca de exemplu încălcarea drepturilor de proprietate intelectuală sau la viaţa privată, persoanele prejudiciate pot contacta furnizorul de servicii de web hosting pentru a solicita întreruperea transmiterii acelor informaţii. Ulterior, şi mai ales în cazul în care nu se ajunge la un acord cu furnizorii de web hosting, poate fi notificată Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii care poate obliga executarea soluţiei mai sus menţionate. Pentru a evita expunerea legală, recomandăm adoptarea unui cod de conduită în social media la nivelul companiei, parte a regulamentului intern, stabilind reguli si principii de utilizare a social media atât la nivel corporatist cât şi individual, dat fiind că fiecare acţiune individuală a propriilor angajaţi se poate răsfrânge asupra imaginii companiei.”

Monica Georgiadis: „În faza de recrutare legea obligă angajatorii să solicite aplicanţilor doar informaţii care sunt necesare în mod obiectiv la demonstrarea abilităţilor de a îndeplini sarcinile postului respectiv. Astfel, dacă prin accesarea pofilului aplicantului dintr-o reţea socială  angajatorul primeşte şi informaţii sensibile, de tipul apartenenţei religioase, părerilor politice sau stării medicale, acestea nu pot fi folosite în procesul decizional. În ceea ce priveşte accesarea reţelelor sociale pe durata contractului de muncă, cel mai important aspect este ca activitatea să nu se reflecte negativ în imaginea companiei. Prin urmare, recomandarea noastră este ca, împreună cu regulamentul intern, să fie organizate periodic traininguri cu toţi angajaţii pe social media pentru a transmite ce este acceptabil şi ce nu.  Cele mai dificile probleme apar în momentul în care un angajat părăseşte compania şi are posibilitatea de a posta informaţii sensibile despre fostul angajator. Pentru a preîntâmpina astfel de situaţii, se recomandă includerea în contractele de muncă a unor menţiuni detaliate privind utilizarea reţelelor sociale, menţiuni ce pot face parte din clauze speciale cum ar fi cele de confidenţialitate şi/sau de ne-concurenţă.”

Cristian Manafu: „Reţelele de socializare sunt ca un magnet pentru companii. Însă, înainte de a îmbrăţişa acest nou canal de comunicare şi promovare, companiile ar trebui să nu sară peste primi paşi ai strategiei de social media: să asculte şi să înveţe. Este nevoie deci întâi de educaţie în acest nou mediu înainte de a folosi platformele sociale. Deşi, la prima vedere totul poate părea o simplă joacă sau o activitate pe web, prezenţa în social media poate strâni reacţii nedorite sau poate crea situaţii neaşteptate. Militez aşadar pentru adoptarea reţelelor de socializare şi a beneficiilor pe care acestea le aduc companiilor, însă cu mult discernământ şi o bună pregătire prealabilă.”

Cuvinte cheie: , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

JURIDICE CORPORATE
JURIDICE MEMBERSHIP
Juristi
JURIDICE pentru studenti









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti