ArticoleESSENTIALSRNSJStudiiOpiniiInterviuriInterviuri VIDEOPovestim cărţi
 
 
Opinii
Print Friendly, PDF & Email

Scrisoare catre Mihnea Stoica
31.05.2011 | JURIDICE.ro, Andrei CRISTEA


CONFERINTA VALERIU STOICA 2019

Domnule Mihnea Stoica,

Ma adresez protocolar desi noi in viata de zi cu zi ne spunem pe nume si e mai firesc asa. In primul rand, nu stiu de unde ati inteles, dar nu, nu am terminat o facultate economica, ci Jurnalism si Stiintele Comunicarii la Universitatea Bucuresti.

In al doilea rand, ceea ce ati scris despre fotbal poate fi gasit in orice carte de statistica, abordarea mea e personala si, nu stiu daca valoroasa, dar in mod cert creativa.

Continuand, cred ca scrieti mai bine decat vorbiti in adunarile generale. Asta inseamna ca sunteti un bun avocat pledant, dar poate un mai slab candidat si lider, capabil sa conduca 8.000 de avocati. Asta a fost in 21 mai 2011. Nu spun ca in 21 mai 2015 nu poate fi altfel. Nu exista alchimii secrete, trebuie doar sa ascultati de prieteni si de profesionisti in comunicare. Si mai ales sa nu-i confundati pe unii cu ceilalti.

Editorialul meu v-a oferit sansa unei replici in care ati sarjat cu un condei abil experienta dumneavoastra la alegerile pentru demnitatea de Decan. Fara aceast mic duel, nu ati fi putut spune, pe alocuri chiar cu elocinta, ceea ce ganditi, la rece despre acea zi, detasat de presiunea si neimplinirile ei; despre actorii principali, printre care v-ati numarat. Iar ca sa intelegeti cat apreciez atitudinea pro-activa si ca vreau ca opinia dumneavoastra sa fie cunoscuta, imi veti ingadui sper sa atasez link-ul cu acesta in newsletter-ul pe care il trimitem saptamanal catre intreaga piata a avocaturii. Sau, daca acceptati invitatia mea, il voi posta direct pe site-ul www.legalmarketing.ro, langa editorialul meu la care face referire. Eu sunt mai mult filo-francez decat englez, dar asa mi se pare „fair”.

„Touche?”

Lectia irlandeza: nu crede niciodata in lectia englezeasca!

Ce vreau sa spun e ca totul depinde de cum privesti. Nu voi insista pe aspectele tehnice ale votului, contextului, cvorumului, numararii, am spus si in editorial, nu e rolul meu sa le deslusesc. Eu interpretez un rezultat si pot, ca si dumneavoastra, sa am pareri. Consecvent cu ele, va mai spun de ce cred eu ca nu a(t)i avut tactica. Folosesc pluralul, desi nu m-ati convins ca v-ati promovat concertat, ca si Echipa.

Nu strangeti din dinti? Pacat! Asta trebuie sa faceti daca vreti ca peste 4 ani editorialul meu, daca amandoi suntem sanatosi si in business-ul acesta, sa se numeasca: „Am gresit, Mihnea!” O voi face fara probleme, chiar cu bucuria ca v-am facut sa iesiti din carapace, sa va deschideti, sa comunicati. Statutul nu incurajeaza publicitatea, dar Marketing, Comunicare, PR, sunt cu totul altceva! Indraznesc sa va mai dau un sfat: incepeti de pe acum. Aveti un site – care e mai mult publicitate decat marketing, dar poate fi transformat intr-un canal util de comunicare – (www.mihneastoica.ro) pe care deocamdata e doar un CV, incremenit in proiect. Construiti acolo, postati idei si realizari, dezbateti cu colegii avocati teme de interes. Asta va va aduce notorietate. Notorietate = voturi. E doar un sfat de la un om de comunicare. Altul? Iata-l: de ce nu ati candidat la comisia de cenzori?! Ieseati fluierand si de acolo, din acea pozitie aveati acces la informatiile financiare care spun daca managementul Baroului e bun sau rau. Aveati in mana un buton important. Erati in joc!

Altul: titlul e 65% important pentru un articol. Adica, un titlu bun atrage cu 65% mai multi cititori decat unul mediocru. „Caderea silentioasa” e mediu si nu va ajuta. Puteati folosi antinomia cu „Sfaristul Lumii” si sa incercati ceva de genul: „Alegeri la Barou. Inception”. E optimist, e ascendent, „Inceputul”, e dinamic, e usor de recunoscut pentru ca e al unui film pe val, numarul 1 in box-office de vreo jumatate de an. Asta inseamna vizibilitate. Vizibilitate = voturi.

Dati-le incolo de adunari in Cismigiu si contestatii, astea sunt copilarii si naivitati, construiti si mergeti inainte! Ati pierdut o batalie, dar sunteti abia la pauza, nu e minutul 90. Stiti cum a castigat Manchester liga cu Bayern in 1999, nu? Cu doua goluri in minutele 91 si 93. Asta inseamna spirit de lupta. Acolo, in minutele de prelungire se vede caracterul. O sclipire poate inclina balanta. Sa nu fie nimeni sigur ca v-a batut pana nu s-a terminat meciul si sunteti la scara avionului – o alta butada din fotbal.

Inteleg ca v-a deranjat acel „si atat” de dupa „Mihnea e baiat bun”. Transpare din ce ati scris ca sunteti un baiat destept. Depinde doar de Dumneavoastra sa nu ramaneti „si atat”…

Andrei CRISTEA

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre , , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate