Secţiuni » Arii de practică » Business » Achiziţii publice
Achiziţii publice
DezbateriCărţiProfesionişti

Metodologia de analiza a procedurilor de atribuire a contractelor de achizitie publica
20.06.2011 | Corina CIOROABĂ, Juridice.ro

Secţiuni: Achiziții publice, Lege 9
JURIDICE - In Law We Trust

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 416 din data de 14 iunie 2011 a fost publicat Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice nr. 301/2011 privind aprobarea Metodologiei de analiza a procedurilor de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii finantate din instrumente structurale.

Institutiile care asigura functia de verificare si analiza a procedurilor de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii sunt urmatoarele:

–  Unitatea pentru coordonarea si verificarea achizitiilor publice (U.C.V.A.P.) si structurile sale specializate de la nivel teritorial indeplinesc functia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, dupa publicarea anuntului/invitatiei de participare pana la semnarea contractului.

– Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice este institutia care: verifica anuntul/invitatia de participare prin analizarea inclusiv a criteriilor de calificare si selectie;  are rol de reglementare in domeniul achizitiilor publice, punctul de vedere emis reprezentand interpretarea oficiala a legislatiei in domeniul achizitiilor publice;  verifica respectarea prevederilor legale in domeniul legislatiei achizitiilor publice, constata incalcari, aplica sanctiuni, dupa incheierea contractului.

– Autoritatile de management sunt institutiile care analizeaza procedura de atribuire conform listelor de verificare standard, atunci cand procedura de atribuire a contractului de achizitie publica, a contractului de concesiune de lucrari publice, a contractului de concesiune de servicii nu face obiectul verificarii U.C.V.A.P. si aplica eventualele corectii financiare care se impun.

Potrivit metodologiei, in cazul in care procedura de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice, a contractelor de concesiune de servicii a facut obiectul verificarii U.C.V.A.P. se pot identifica urmatoarele situatii:

– daca din raportul de activitate reiese ca nu au fost identificate neconformitati in raport cu legislatia in domeniul achizitiilor publice, autoritatile de management iau act de continutul acestui raport.

– daca din raportul de activitate reiese ca au fost identificate neconformitati in raport cu legislatia in domeniul achizitiilor publice neinsusite de autoritatea contractanta, autoritatile de management nu vor autoriza efectuarea platilor aferente respectivului contract catre beneficiar pana la momentul primirii punctului de vedere emis de Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (A.N.R.M.A.P.), referitor la situatia constatata si consemnata de observatori.

In cazul in care procedura de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice, a contractelor de concesiune de servicii nu a facut obiectul verificarii U.C.V.A.P., autoritatile de management analizeaza procedura de atribuire conform listelor de verificare standard, prevazute in anexele la norme.

In cazul in care autoritatile de management identifica neconformitati in raport cu elementele prevazute in listele de verificare standard, vor sesiza A.N.R.M.A.P. si nu vor autoriza efectuarea platilor aferente respectivului contract catre beneficiari pana la momentul emiterii de catre A.N.R.M.A.P. a unui punct de vedere.

Punctul de vedere emis de A.N.R.M.A.P. va specifica in mod expres eventualele incalcari in raport cu legislatia in domeniul achizitiilor publice, in vederea aplicarii de catre autoritatile de management a eventualelor corectii financiare care se impun.

Prevederile de mai sus sunt aplicabile si procedurii de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare reglementata de OUG NR. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii.

Cuvinte cheie: , , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

JURIDICE CORPORATE
JURIDICE MEMBERSHIP
Juristi
JURIDICE pentru studenti









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti