Regulamentul de organizare si functionare al DLAF
9 august 2011 | Corina CIOROABĂ, Juridice.ro

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 553 din data de 4 august 2011 fost publicata Hotararea Guvernului nr. 738/2011 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Departamentului pentru lupta antifrauda – DLAF.
Departamentul pentru lupta antifrauda – DLAF este organizat si functioneaza ca structura cu personalitate juridica in cadrul aparatului de lucru al Guvernului si in coordonarea primului-ministru, in baza Legii nr. 61/2011 privind organizarea si functionarea Departamentului pentru lupta antifrauda – DLAF.
Scopul DLAF este acela de a asigura protectia intereselor financiare ale Uniunii Europene in Romania, in conformitate cu prevederile Tratatului privind functionarea Uniunii Europene.
Atributiile DLAF sunt urmatoarele:
– coordoneaza, la nivel national, adoptarea de masuri legislative, administrative si operationale pentru combaterea fraudei si a oricarei activitati ilegale care aduc atingere intereselor financiare ale Uniunii Europene;
– coopereaza cu autoritatile statelor membre, cu institutiile europene sau cu alte entitati financiare europene, in scopul protejarii intereselor financiare ale Uniunii Europene;
– elaboreaza, in cooperare cu alte institutii nationale, si transmite contributia Romaniei la raportul anual al Comisiei Europene privind masurile adoptate pentru punerea in aplicare a prevederilor art. 325 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene.
– coopereaza, in calitate de institutie nationala de contact si de coordonator al luptei antifrauda, cu Oficiul European de Lupta Antifrauda – OLAF.
Actul normative precizeaza in detaliu:
– atributiile sefului Departamentului si structurilor DLAF;
– modul de cooperare al Departamentului cu OLAF.