Norme privind marketingul prospectului schemei de pensii facultative
15 august 2011 | Corina CIOROABĂ, Juridice.ro
In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 567 din data de 10 august 2011 a fost publicata Hotararea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 11/2011 pentru aprobarea Normei nr. 8/2011 privind marketingul prospectului schemei de pensii facultative.
Norma reglementeaza procedura de autorizare si avizare a agentilor de marketing persoane juridice si persoane fizice, a persoanei juridice specializate, precum si conditiile de desfasurare a activitatii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative.
Marketingul prospectului schemei de pensii facultative reprezinta activitatea desfasurata de catre administratorii de fonduri de pensii facultative prin intermediul agentilor de marketing persoane fizice si/sau juridice avizate ori autorizate de catre Comisie, in vederea obtinerii acordului de aderare a persoanelor eligibile la contractul de societate civila si la prospectul schemei de pensii facultative;
Agentul de marketing persoana juridica desfasoara activitatea de marketing al prospectului schemei de pensii facultative numai prin intermediul agentilor de marketing persoane fizice avizati de Comisie, la cererea sa.
Agentii de marketing persoane juridice pot desfasura activitate de marketing al prospectului schemei de pensii facultative pentru toti administratorii de fonduri de pensii facultative autorizati de Comisie, in baza contractelor incheiate cu acestia.
Actul normativ cuprinde dispozitii detaliate cu privire la:
– conditiile de autorizare a brokerilor de pensii private;
– conditiile de avizare a intermediarului de fonduri de pensii private;
– conditiile de avizare a agentilor de marketing persoane fizice;
– acordarea sau respingerea autorizatiei/avizului pentru desfasurarea activitatii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative;
– desfasurarea activitatii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative;
– pregatirea agentilor de marketing persoane fizice si reavizarea acestora;
– raspunderea administratorului/agentului de marketing persoana juridica in relatia cu agentii de marketing persoane juridice/fizice;
– obligatiile agentilor de marketing persoane fizice;
– interdictii in cadrul activitatii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative;
– persoana juridica specializata pentru desfasurarea activitatii de formare profesionala a agentilor de marketing persoane fizice;
– retragerea autorizatiei/avizului si radierea din Registrul Comisiei a agentului de marketing;
– contraventii si sanctiuni.
Norma intra in vigoare in termen de 3 luni de la data publicarii in Monitorul Oficial.
- Flux integral: www.juridice.ro/feed
- Flux secţiuni: www.juridice.ro/*url-sectiune*/feed
Pentru suport tehnic contactaţi-ne: tehnic@juridice.ro