Curtea de Apel Constanta sesizeaza CJUE cu o cerere de pronuntare a unei hotarari preliminare
26 septembrie 2011 | Andrei PAP
În Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria C 282 din 24 septembrie 2011 a fost publicată informarea potrivit căreia Curtea de Apel Constanţa a sesizat Curtea de Justiţie a Uniunii Europene cu o cerere de pronunţare a unei hotărâri preliminare adresând următoarele întrebări:
1. Dacă normele juridice conţinute de articolul 5 paragraful 1 din Convenţia pentru apărarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale şi articolul 6 combinat cu articolul 48 şi articolul 52 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, prin raportare şi la articolul 5 paragraful 3 şi 4, articolul 6 paragraful 2 şi 3 din Convenţia pentru apărarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale constituie norme juridice comunitare primare, cuprinse în tratatele constitutive?
2. Acţiunea autorităţii judiciare desemnate din statul de executare a unui mandat european de arestare, constând în privarea de libertate şi predarea forţată, fără acceptul persoanei faţă de care s-a emis un mandat european de arestare (persoana solicitată a fi arestată şi predată), constituie ingerinţe realizate de statul de executare în exerciţiul dreptului (persoanei solicitată a fi arestată şi predată) la libertate individuală, cuprins în dreptul Uniunii potrivit articolului 6 din TUE combinat cu articolul 5 paragraful 1 din Convenţia pentru apărarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale şi potrivit articolului 6 combinat cu articolul 48 şi articolul 52 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, prin raportare şi la articolul 5 paragraful 3 şi 4, articolul 6 paragraful 2 şi 3 din Convenţia pentru apărarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale?
3. Dacă ingerinţa statului de executare a unui mandat european de arestare, în exerciţiul drepturilor şi garanţiilor cuprinse în articolul 5 paragraful 1 din Convenţia pentru apărarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale şi potrivit articolului 6 combinat cu articolul 48 şi articolul 52 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, prin raportare şi la articolul 5 paragraful 3 şi 4, articolul 6 paragraful 2 şi 3 din Convenţia pentru apărarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale trebuie să îndeplinească condiţia necesităţii într-o societate democratică şi pe cea a proporţionalităţii acesteia cu scopul concret urmărit?
4. Dacă autoritatea judiciară desemnată din statul de executare a unui mandat european de arestare, poate respinge cererea de predare, fără a încălca obligaţiile stabilite de tratatele constitutive şi celelalte norme juridice comunitare, pe motivul neîndeplinirii cumulative a condiţiilor necesare potrivit articolului 5 paragraful 1 din Convenţia pentru apărarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale şi articolul 6 combinat cu articolul 48 şi articolul 52 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, prin raportare şi la articolul 5 paragraful 3 şi 4, articolul 6 paragraful 2 şi 3 din Convenţia pentru apărarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale?
5. Dacă autoritatea judiciară desemnată din statul de executare a unui mandat european de arestare, poate respinge cererea de predare, fără a încălca obligaţiile stabilite de tratatele constitutive şi celelalte norme juridice comunitare, pe motivul netranspunerii, totale sau parţiale, sau a transpunerii defectuoase (în sensul neîndeplinirii condiţiei reciprocităţii) de către statul emitent al unui mandat european de arestare a Deciziei-cadru 2002/584/JAI a Consiliului Uniunii Europene?
6. Dacă normele juridice conţinute de articolul 5 paragraful 1 din Convenţia pentru apărarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale şi articolul 6 combinat cu articolul 48 şi articolul 52 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, prin raportare şi la articolul 5 paragraful 3 şi 4, articolul 6 paragraful 2 şi 3 din Convenţia pentru apărarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale la care se face trimitere în articolul 6 din TUE, intră în conflict cu dreptul intern al statului membru al Uniunii Europene – România, respectiv cu titlul III al Legii nr. 302/2004, precum şi dacă Decizia-cadru 2002/584/JAI a Consiliului Uniunii Europene este corect transpusă prin aceste norme?
NOTĂ: pe rolul CJUE cauza a fost înregistrată sub nr. C-396/11
Pentru Juridice.ro, Andrei PAP
- Flux integral: www.juridice.ro/feed
- Flux secţiuni: www.juridice.ro/*url-sectiune*/feed
Pentru suport tehnic contactaţi-ne: tehnic@juridice.ro