ArticoleESSENTIALSRNSJStudiiOpiniiInterviuriInterviuri VIDEOPovestim cărţi
 
 
Opinii
Print Friendly, PDF & Email

Probleme legale privind activitatea de Phone collection

11.10.2011 | Felix TUDORIU
Abonare newsletter

Criza economică a făcut ca activitatea de colectare de debite prin telefon să prospere.

În ciuda relativei dezvoltări a acestei activităţi, nu există o legislaţie specifică care să protejeze debitorii de practici abuzive în activitatea de colectare de debite.

În România nu există ca în USA un „Fair Debt Collection Practices Act”

Căteva reguli trebuie, totuşi, avute în vedere în această activitate:

  1. În primul rând este legislaţia privind protecţia datelor personale. Deoarece prelucrează date personale, operatorii implicaţi în activitatea de colectare de debite prin telefon,  trebuie să îndeplinească cerinţele în materie (Legea 677/2011). În special trebuie să notifice Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal calitatea de operator de date cu caracter personal. Dacă prelucrează date de identificare (CNP) trebuie să se asigure că există acordul posesorului acestor date ca acele date să fie prelucrate. De asemenea trebuie să ia măsuri legale şi tehnice privind confidenţialitate şi securitate a datelor.
  2. De asemenea, trebuie evitate practici, care pot fi considerate hărţuire a debitorului sau chiar fapte penale, precum:
    – a se suna debitorul al ore nepotrivite (de exemplu în timpul nopţii)
    – a se suna debitorul repetat la intervale scurte,
    – a se suna în continuare debitorul daca acesta si-a exprimat fără echivoc dorinţa de a nu mai fi contactat
    – ameninţarea că ar putea să urmeze consecinţe disproporţionate ca urmare a neplăţii raportat la natura debitului (de pildă ameninţarea că ar fi închis, sau că îşi va pierde casa deşi nu există garanţii imobiliare la acel debit)
    – limbajul violent sau obscen,
    – prezentarea incorectă a celui care face apelul, sau susţineri că ar fi din partea unei autorităţi sau că are suportul unei autorităţi publice.

Aceste practici pot da dreptul persoanelor apelate să se considere vătămate şi să întreprindă acţiuni legale împotriva celui care operează acest serviciu.

Abonare newsletter

Aflaţi mai mult despre
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicăm şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro, vă rugăm să citiţi Politica noastră şi Condiţiile de publicare.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereCărţiEvenimenteProfesioniştiRomanian Lawyers Week