Flux noutăţi
AnunţuriEnglishInternaţionalJURIDICE.ro
Print Friendly, PDF & Email

Program comun PICCJ-INM destinat auditorilor de justitie – procurori
24.10.2011 | JURIDICE.ro


Cyberlaw - Valoarea legala a documentelor electronice

Programul comun „Auditori INM – procurori, împreună pentru o justiţie credibilă şi eficientă” se va derula, începând cu luna noiembrie 2011, pe o durată de 8 luni, la iniţiativa  Procurorului General al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, doamna Laura Codruţa Kövesi, împreună cu Institutul Naţional al Magistraturii , care urmăreşte să devină o tradiţie pentru cele două instituţii, ce sunt parte dintr-un întreg al  sistemului judiciar.

Agenda programului adaugă studiului de specialitate al auditorilor, oportunitatea de consultare nemijlocită cu procurorii. Oferind un suport practic în formarea ca procurori, punerea în aplicare a programului se va realiza prin  activităţi ale auditorilor împreună cu procurorii din cadrul Ministerului Public, în domenii specifice de competenţă.

Viitorii magistraţi procurori vor putea descoperi  mai mult din „tainele” profesiei şi vor putea aduce plus valoare prin: ,,Profesionalism şi consecvenţă,,.

Programul comun oferă suport aplicat, util îmbunătăţirii tehnicilor de muncă, de gestionare a  cauzelor şi timpului, prin analiza ,, de caz ,, . Programul oferă şi expertiza unor reputaţi practicieni din domenii cu relevanţă în activitatea judiciară care vor fi prezenţi la datele fixate în agenda detaliată.

Adresabilitate

auditorii de justiţie din cadrul Institutului Naţional al Magistraturii , anul I, II.

Proiectul: îşi propune ca obiective:

Realizarea unor intalnirii de lucru a procurorilor care exercita activităţi pe diferite compartimente sau care sunt specializati pe domeniile prioritare ale Ministerului Public ( evaziune fiscala, corupţie mică, mijlocie, mare violenţă, etc) după un calendar fixat în orarului INM , cu auditorii de anul I, II, pe grupe de 7-10 participanţi.

Participarea la program este opţională pentru auditori.

Implicarea procurorilor pe bază de voluntariat  în scopul oferirii auditorilor a unor „modele formative”.

Argumente:

Situatia curenta se defineste prin urmatoarele coordonate

– Exista nevoi reale de integrare a absolvenţilor INM în specificul profesiei de procuror

– Principalele solutii practice propuse de  Ministerul Public sunt orientate spre susţinerea unei colaborări profesionale încă din perioada de pregătire a auditorilor pe parcursul celor doi ani, cu procurorii din cadrul Ministerului Public prin posibilitatea pusă la dispoziţia acestora de a fi  prezenţi în mod constant în cadrul activităţii procurorilor.

Vor fi prezentate, discutate concepte , metode , se va desfăşura o abordare bazată pe interactivitate, toate demersurile fiind particularizate pentru domeniul competenţelor Ministerului Public, astfel încât auditorii să se simtă angajaţi în restabilirea în restabilirea încrederii cetăţenilor în justiţie

Scopul ,,atelierului de lucru,, il reprezinta ocazia de a realiza in cadrul Ministerului Public un dialog intre magistratii procurori, auditori, dar si participarea profesionistilor institutiilor cu atribuţii judiciare, în scopul de a consolida increderea publicului in sistemul de justitie penala.

Proiectul  se desfăşoară în cadrul unor  intalniri de lucru de o zi/lună ( cu durata de 4-5 ore), pe parcursul a 8 luni, începând cu luna noiembrie

Beneficiarii proiectului :

  • magistraţii procurori
  • auditori.

Activităţi: după 20 Noiembrie 2011, va debuta cu deschiderea oficială a programului, precedată în perioada 26.10.2011- 15.11.2011 de înscierea auditorilor care doresc să participe la program

Sesiune de deschidere (Sala de Consiliu a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie)

Discurs: Dna Laura Codruţa Kovesi – Procurorul General al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie

Dna. Ana Maria Garofil – judecător,director adjunct Institutul Naţional al Magistraturii

Principalele activităţi: sinteză privind principalele coordonate ale activităţii procurorilor şi personalului din justiţie, conform competenţelor constituţionale.

Prezentăm în rezumat programul primelor două luni.

ANEXĂ:

Programul propus pentru luna noiembrie

Analiza SWOT a sistemului de comunicare. Analiza va fi realizată în cadrul  unei prezentari rezumate dedicata modului de organizare a acestui departament de activitate  din anul 2006, analiza concordanţei activităţii cu Ordinul Procurorului General în această materie , dar şi conformitatea cu dispoziţiile legale ce reglementează acest sector, prezentarea modelelor standardizate pe baza cărora se realizează comunicarea şi soluţionarea cererilor , memoriilor, petiţiilor adresate în temeiul dispoziţiilor legii petişţiilor, la nivelul tuturor unităţilor de parchet.( 20 minute)

Activitate desfăşurată împreună cu procurorii şi personalul de la biroul de audienţe- primire persoane, mod de lucru concret ( 1 oră)

Va urma mutarea participanţilor în centrul de presă unde li se va prezenta un scurt film cu sinteze ale materialelor furnizate presei de către biroul de presă al PÎCCJ , dar şi cu selecţii din presă locală ale reflectării activităţii parchetelor locale ( durată  20  minute ),

Prezentarea softului creat pentru colectarea în baza de date a activităţii  instituţiei , care cuprinde item-uri ce oferă categoria publicaţiei , data articolului , titlul, evenimentul , tema, materialele de presă apărute în legătură cu activitatea insituţiei. .

Statistica lunară în format electronic pe tipuri de lucrări oferă o situaţie reală a volumului de activitate , dar permite şi evaluarea domeniului de interes pentru presă ( pe tipuri de solicitări)

Dezbateri dintre purtătorii de cuvânt ai parchetului şi auditori, precum şi un invitat surpriză ( dintre jurnaliştii acreditaţi) destinate atât identificării problemelor de comunicare publică din cadrul sistemului judiciar, cât şi a modalităţilor prin care parchetul  poate răspunde în mod eficace acestora.

Dezbaterile urmăresc, de asemenea, clarificarea misiunii unui birou de presă din cadrul parchetului (programul de perspectivă, aşteptările jurnaliştilor de la birourile de presă , de la purtătorii de cuvânt,  modul  cum a răspuns/ar putea să răspundă purtătorii de cuvânt aşteptărilor jurnaliştilor  modalităţile de rezolvare a problemelor pentru viitor.

În concret întreaga activitate a acestui domeniu( relaţii publice şi presă) se va desfăşura de către auditori împreună cu procurorii şi personalul auxiliar al acestui compartiment .

Program  propus pentru luna decembrie 2011

Auditorii participanţi vor desfăşura activitate împreună cu procurorii criminalişti din cadrul Secţiei de urmărire penală şi criminalistică a PÎCCJ şi au oportunitatea de a analiza probaţiunea, de a exploata pistele de anchetă împreună cu procurori cu experienţă în domeniu . ( întâlnire cu prim adj procurorului general al PÎCCJ , şi un expert criminalist)

NOTĂ – După  cea de a doua întâlnire, cel mai activ auditor va fi invitat să participe la proxima  întâlnire regională ce se va desfăşura în teritoriu ce va avea loc cu procurorii, pe unul din domeniile prioritare, unde se dezbat cauze instrumentate de procurori( Poliţia Română, vamă, DGA etc).

Coordonatorii proiectului sunt:

Dna. Laura Codruţa Kovesi – Procurorul General al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie

Dna. Ana Maria Garofil judecător,director adjunct Institutul Naţional al Magistraturii

Responsabil: Dna. Dana Titian – consilier al Procurorului  General al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie ;

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre , , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate