Secţiuni » Arii de practică » Litigation » Contencios administrativ
Contencios administrativ
DezbateriCărţiProfesionişti
2 comentarii

Noi modificari ale Regulamentului de ordine interioara al instantelor judecatoresti


13 decembrie 2011 | Corina CIOROABĂ, Juridice.ro

UNBR Caut avocat
JURIDICE gratuit pentru studenti

Secţiuni: Contencios administrativ, Noutăți legislative

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 877 din data de 12 decembrie 2011 a  fost publicata Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 829/2011 pentru completarea Regulamentului de ordine interioara al instantelor judecatoresti, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 387/2005.

Noua hotararea a Consiliului Superior al Magistraturii completeaza Regulamentul de ordine interioara al instantelor judecatoresti cu aspecte legate, in principal, de inregistrarea cauzelor in sistemul informatic Ecris.

Astfel, completarile aduse de actul normativ sunt urmatoarele:

Daca in aceeasi zi se constata ca au fost inregistrate acte identice de investire a instantei, acestea vor primi un singur numar in aplicatia ECRIS, formand un singur dosar.

Persoana desemnata cu repartizarea aleatorie a cauzelor, primind dosarul, verifica in sistemul ECRIS daca exista alte dosare formate ca urmare a unei cereri formulate de aceleasi persoane, impotriva acelorasi persoane si avand acelasi obiect, intocmeste un referat in care mentioneaza rezultatul verificarii si il ataseaza la dosarul nou-format.

In cazul in care din referatul intocmit de persoana desemnata cu repartizarea aleatorie rezulta ca pe rolul instantei exista alte dosare avand aceleasi parti si acelasi obiect sau o parte dintre obiectele acestora sunt identice cu ale dosarului in care se iau masurile necesare in scopul pregatirii sedintei de judecata, se dispune atasarea dosarelor indicate in referat pentru primul termen de judecata in dosarul nou-format.

Pentru dosarele aflate la primul termen de judecata, grefierul de sedinta verifica in sistemul ECRIS daca exista alte dosare formate ca urmare a unei cereri formulate de aceleasi persoane, impotriva acelorasi persoane si avand acelasi obiect si intocmeste un referat in care mentioneaza rezultatul verificarii, pe care il prezinta completului de judecata cel mai tarziu cu o zi inainte de data la care este planificata sedinta de judecata. In vederea verificarii aplicarii prevederilor art. 962 , presedintele completului sau alt judecator care face parte din complet va dispune atasarea dosarelor identificate.

Potrivit regulamentului, daca se constata ca pe rolul instantei exista sau au existat cel putin doua cereri pendinte in acelasi timp, formulate de aceeasi parte, avand acelasi obiect principal si aceeasi cauza, toate cererile aflate pe rol la momentul constatarii vor fi judecate de catre primul complet investit, chiar daca partea a renuntat la judecarea cererii aflate pe rolul acestui complet sau cererea a fost anulata ca netimbrata ori ca nesemnata. In vederea verificarii aplicarii acestor prevederi, presedintele completului sau alt judecator care face parte din complet va dispune atasarea dosarelor identificate.

Vă invităm să publicaţi şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro, detalii aici!
JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă SmartBill şi My Justice.
Puteţi prelua gratuit în website-ul dumneavoastră fluxul de noutăţi JURIDICE.ro:
- Flux integral: www.juridice.ro/feed
- Flux secţiuni: www.juridice.ro/*url-sectiune*/feed
Pentru suport tehnic contactaţi-ne: tehnic@juridice.ro

Newsletter JURIDICE.ro


Social Media JURIDICE.ro



Subscribe
Notify of
2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


Secţiuni          Noutăţi                                                                                                                          Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie         Arii de practică