Dreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilCyberlaw
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
 
Corporate
DezbateriCărţiProfesionişti
POPOVICI NITU STOICA & ASOCIATII
 
2 comentarii | 
Print Friendly, PDF & Email

Revolutie la Registrul comertului
25.01.2012 | JURIDICE.ro


CONFERINTA VALERIU STOICA 2019

ONRC a dat publicitatii informatii si instructiuni cu privire la cea mai spectaculoasa modificare a regimului de inregistrare si modificare a societatilor comerciale din Romania.

Iata detaliile furnizare de ONRC:

„Incepand cu data de 06.02.2012 activitatea de inregistrare in registrul comertului se va desfasura pe noul sistem informatic integrat realizat in cadrul proiectului ‘Servicii on-line (de e-guvernare) oferite de ONRC pentru comunitatea de afaceri prin intermediul unui portal dedicat’, finantat din fonduri structurale, Programul Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice, Axa Prioritara III Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor pentru Sectoarele Privat si Public, Domeniul Major de Interventie 2 Dezvoltarea si Cresterea Eficientei Serviciilor Publice Electronice, Operatiunea 1 Sustinerea Implementarii de Solutii de e-Guvernare si Asigurarea Conexiunii la Broadband,
acolo unde este necesar.

I. Referitor la activitatea de primire si inregistrare a cererilor de inregistrare in registrul comertului

I.A. IN PERIOADA 20.01.2012 – 25.01.2012, ACTIVITATEA DE PRIMIRE SI INREGISTRARE A CERERILOR DE INREGISTRARE IN REGISTRUL COMERTULUI SE DESFASOARA
NORMAL. Prin exceptie, in perioada 20.01.2012 – 25.01.2012, pentru cererile de inregistrare depuse in acest interval, dar si pentru cererile depuse anterior datei de 20.01.2012 si care au un prim termen de solutionare dupa aceasta data, SE ACORDA UN SINGUR TERMEN DE AMANARE, DE CEL MULT DOUA ZILE.

Data de 26.01.2012 :
– Este ultima zi de solutionare a cererilor de inregistrare amanate, depuse la oficiul registrului comertului pana la data de 25.01.2012;
– Prin exceptie, este ultima zi de solutionare a cererilor de inregistrare primite in perioada 20.01.2012 – 25.01.2012, pentru care se pot stabili si alte termene de solutionare/eliberare decat cele indicate mai sus a fi acordate;
– Dupa caz, in mod exceptional, poate fi termenul de solutionare al cererilor inregistrate pana la data de 18.01.2012 inclusiv, si care au deja un termen de amanare dupa data de 27.01.2012, termen ce se preschimba din oficiu.

Rezolutiile de preschimbare a termenelor de amanare acordate dupa data de 27.01.2012 se vor aduce la cunostinta solicitantilor prin afisarea acestora pe website-ul www.onrc.ro, sectiunea rezolutii de amanare si transmiterea acestora pe e-mail, fax, corespondenta, dupa caz. Noile termene de solutionare si eliberare se pot vizualiza si pe website-ul www.onrc.ro, serviciul stadiu dosar.
Verificarile preliminare cererilor de inregistrare (verificare disponibilitate si/sau rezervare denumire firma, emblema, verificare unicitate sediu social, asociat unic), se vor primi pana la data de 27 ianuarie 2012.

I.B. PENTRU BUNA DESFASURAREA A PROCESULUI DE TRECERE PE NOUL SISTEM INFORMATIC, IN PERIOADA 26.01.2012 – 03.02.2012, SE SUSPENDA ACTIVITATEA DE LUCRU CU PUBLICUL, RESPECTIV ACTIVITATEA DE PRIMIRE LA GHISEU SI PRIN SFEI (Sistem Formulare Electronice Inteligente), A CERERILOR DE INREGISTRARE IN REGISTRUL COMERTULUI (inmatriculari, mentiuni, radieri, depuneri si/sau mentionari acte, etc.), mai putin verificare disponibilitate si/sau rezervare denumire firma, emblema, verificare unicitate sediu social, asociat unic care se suspenda in perioada 30.01.2012 – 03.02.2012.

IN ACEASTA PERIOADA NU SE SOLUTIONEAZA NICIO CERERE DE INREGISTRARE IN REGISTRUL COMERTULUI.
Cererile de inregistrare in registrul comertului se vor primi in regim de corespondenta (ex.: prin posta), in registratura generala, urmand sa fie inregistrate in registrul comertului incepand cu data de 06.02.2012, pe noul sistem informatic, esalonat, functie de data primirii in registratura generala, dar nu mai tarziu de data de 10.02.2012.
Toate cererile de inregistrare in registrul comertului primite prin corespondenta in perioada 26.01.2012 – 03.02.2012, vor fi prelucrate incepand cu data de 06.02.2012, pe noul sistem informatic.
Solicitantii vor fi instiintati cu privire la modalitatea de achitare a taxelor si tarifelor aferente, de rezolvare a observatiile formulate, daca este cazul, si asupra numerelor de inregistrare, a termenelor de solutionare si eliberare acordate, pe email, fax, prin corespondenta.
Informatiile vor fi disponibile si pe http://portal.onrc.ro, sectiunea servicii on-line Registrul Comertului (RC), respectiv serviciul stadiu dosar, pentru consultarea caruia este necesara doar autentificarea solicitantului ca utilizator pe portal ( nu sunt antrenate din partea solicitantului costuri in acest sens), incepand cu data de 07.02.2012.

II. Referitor la serviciul RECOM on-line
In perioada 03.02.2012 – 07.02.2012, acesta va fi suspendat, urmand sa functioneze numai partea de informatii gratuite, in masura in care acest fapt este posibil.
In perioada 30.01.2012 – 07.02.2012 se suspenda crearea de noi conturi RECOM pentru contractele in derulare, dar si incheierea de noi contracte RECOM.

III. Referitor la furnizarea de informatii din registrul comertului
In perioada 20.01.2012 – 03.02.2012, activitatea de furnizare informatii din registrul comertului ( informatii punctuale, informatii statistice, certificate constatatoare ) si de eliberare copii certificate se va derula normal. Precizam ca, la sediul Oficiului National al Registrului Comertului si la sediile oficiilor registrului comertului teritoriale se va afisa anuntul detaliat cu privire la desfasurarea activitatii oficiului registrului comertului in perioada 20.01.2012 – 03.02.2012. De asemenea, anuntul detaliat cu privire la desfasurarea activitatii oficiului registrului comertului in perioada 20.01.2012 – 03.02.2012 se va regasi si pe site-ul Oficiului National al Registrului Comertului, www.onrc.ro.

INCEPAND CU DATA DE 06.02.2012, ACTIVITATEA DE PRIMIRE A CERERILOR DE INREGISTRARE LA OFICIULUI REGISTRULUI COMERTULUI SE VA DESFASURA NORMAL.

SERVICIUL RECOM ON-LINE SI PORTALUL DE SERVICII AL OFICIULUI NATIONAL AL REGISTRULUI COMERTULUI, http://portal.onrc.ro, VOR FI FUNCTIONALE INCEPAND CU
DATA DE 07.02.2012.

De asemenea, dorim sa facem precizarea privind posibila aplicare a art. 5.1 din contractul cadru de accesare a serviciului Recom online, respectiv articolul corespondent din protocoalele de colaborare, in perioada februarie–martie 2012. Art. 5.1. din contractul cadru de accesare a serviciului Recom online: „Furnizorul isi rezerva dreptul de a opri serviciul pentru remedierea unor defectiuni ocazionale de functionare, caz in care solicitarea de furnizare a informatiilor se va face pe alte cai: e-mail la adresa onrc@onrc.ro sau prin fax la numarul 021-316 08 29, costul informatiilor fiind calculat in conformitate cu H.G. nr. 113/2010 privind aprobarea taxelor si tarifelor pentru
operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale.”

Informatii suplimentare cu privire la accesarea de catre utilizatori a serviciului Recom online dupa data de 07.02.2012 vor fi transmise ulterior, vor fi afisate pe site-ul www.onrc.ro, pe http://recom.onrc.ro si pe http://portal.onrc.ro

Pe pagina oficiala a Oficiului National al Registrului Comertului www.onrc.ro la rubrica IMPORTANT puteti accesa linkul privind anuntul detaliat a activitatii ONRC in perioada 20.01.2012-03.02.2012.

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Au fost scrise până acum 2 de comentarii cu privire la articolul “Revolutie la Registrul comertului”

  1. Ce se modifica exact pentru client ? As putea sa garantez ca si la precedentele modificari ca vor fi adaugate intre 1 si 10 zile la termenul efectiv de infiintare. De fiecare data cand s-a „imbunatatit” sau „accelerat” procedura de infiintare, s-au adaugat s-au s-au mutat in realitate acte din faza de „Registrul comertului” in faza anterioara sau posterioara.

    Nu vreau sa par carcotas, dar in Uk compania se infiinteaza efectiv intr-o singura zi si daca nu ai nevoie de cod TVA poti lucra.

    Probabil ca nu este treaba registrului de companii sa verifice actele ci doar sa le inregistreze. In tarile ficiente juridic si economic, precum SUA sau UK, infiintarea unei companii este rapida pentru ca exista sisteme mult mai eficiente si simple de a controla abuzurile. Totul acolo s-a mutat pe dificultatea de a deschide conturi bancare, pentru ca orice frauda implica bani, deci coturi. Pana la urma ce este important este cine controleaza un cont bancar nu cine apare ca actionar sau asociat (care oricum nu au responsabilitate, ci mai degraba directorul/administratorul care se ocupa de administrarea). Fraudele se fac prin administrarea/conducerea unei firme nu prin infiintarea ei (chiar dificila).

    Aceasta evolutie de la verificare la simpla inregistrare s-a produs deja in zona de inregistrare marci.

  2. Cuvântul „revoluţie” în legătură cu Registrul Comerţului este o exagerare.

    Înregistrarea şi evidenţa societăţilor comerciale nu se va îmbunătăţi cu NIMIC prin schimbarea sistemelor informatice.

    Procedurile sunt dictate de lege, nu de sistemul informatic.

    Legea 26/1990 şi Normele metodologice de ţinere a registrului comerţului reprezintă expresia unui formalism şi a unei inutilităţi extreme.

    Constituirea unei societăţi comerciale şi modificarea ei ar trebui să fie proceduri care durează 5 minute.

    Există multe probleme la ORC care, o dată rezolvate ar simplifica enorm procedurile:

    – actul constitutiv (neopozabil terţilor chiar dacă ar fi publicat în MOF) – nu trebuie predat la ORC, este act intern al societăţii;
    – ţinerea evidenţei asociaţilor de către ORC – inutilă
    – dovedirea sediilor (contracte, titluri proprietate) – fără nicio finalitate practică
    – acordul vecinilor – inutil
    – prezentarea buletinelor, verificarea cazierului fiscal al asociaţilor, prezentarea specimenelor de semnătură, a declaraţiilor pe proprie răspundere, acceptarea mandatelor – inutile.
    – contractele de cesiune, sunt acte interne;
    – actualizarea actelor constitutive…
    – indicarea inutilă a unei litanii de obiecte de activitate
    – lipsa posibilităţii de plată instantanee, pe internet, cu card.

    – trebuie să se renunţe la semnarea în original cu cerneală albastră a tuturor certificatelor, actelor, adreselor, etc. … acestea fiind înlocuite cu o adresă de validare pe internet, după modelul american.

    Şi mai sunt multe altele…

    Astfel s-ar elimina orice posibilitate de falsificare şi vor dispărea toate ştampilele.

    ORC stă pe o arhivă cât un munte a cărui utilitate este zero.

    Bineînţeles, dacă ar fi implementat sistemul de înregistrare al entităţilor comerciale din sistemul anglo saxon (sau al Europei de nord) ar dispărea cam 80% din personalul Registrului Comerţului – personal inutil după părerea mea.

    Nu se vrea asta. Sistemul bugetar se autoprotejează şi are un instinct de autoconservare foarte puternic.

    În plus, la ORC, din cauza formalismului extrem, există un trafic de influenţă şi o circulaţie a bacşişurilor înfloritoare.

    Acest lucru dă naştere la o circulaţie de fonduri subterane care alimentează constant buzunarele unor slujbaşi vechi ai instituţiei.

    Nimeni nu stă la ORC pentru salariu (poate doar portarul, femeia de serviciu şi doar câţiva cinstiţi răzleţi care se încăpăţânează să nu participe la cooperativă).

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate