Suntem in masura sa va prezentam programul electoral al av. Serban Lovin, candidat la functia de decan si consilier al Baroului Ilfov:
„PROGRAMUL ELECTORAL
al candidatului pentru demnitatea de DECAN al Baroului Ilfov
Sunt Lovin Serban Niculae, avocat din anul 1999 si doctor in drept din anul 2008. Candidez pentru demnitatea de DECAN al Baroului Ilfov pentru că mi-am propus să demonstrez tuturor că se poate SI ALTFEL. Și pentru că, uneori, e mai simplu să începi totul de la zero decât să cosmetizezi prezentul, Baroul Ilfov oferă perspectiva UNUI NOU ÎNCEPUT. O perspectivă în care interesele celor ”reprezentativi” nu mai sunt o piedică pentru ca lucrurile să meargă bine. O perspectivă în care interesele mele converg cu cele ale voastre, ale celor pe care îi rog să vină la vot, pentru a arăta împreună că SE POATE ȘI MAI BINE. Este un NOU INCEPUT pentru care am pledat vreme de mai bine de 7 ani si care acum poate deveni o realitate. Stimati confrati, dati-mi votul dumneavoastra pentru a duce la indeplinire idealurile ce doresc a le transpune in viata avocatilor Baroului Ilfov.
In acest demers sunt susținut de o echipă care impartaseste aceleasi valori si idealuri si care este dispusă să aloce timp, idei și efort pentru construirea unui cadru profesional aşa cum cu toţii ni-l dorim. O echipă echilibrată, în care experiența se îmbină cu viziunea și deschiderea la nou.
Dincolo de vorbe, demersurile noastre vizează două categorii principale:
A – Direcțiile de dezvoltare a profesiei
B – Organizarea internă a structurii Baroului
A – Directiile de evolutie ale profesiei identificate ca fiind prioritare si care vor fi abordate in strategia pe termen lung a Baroului sunt:
1. Începerea luptei susținute, calificate, prin toate mijloacele legale pentru înlăturarea practicării avocaturii ilegale.
2. Redobândirea imaginii și a demnității profesiei prin:
– conturarea unui cadru organizatoric eficient pentru îmbunătățirea activității Baroului Ilfov; preluarea propunerilor venite din partea membrilor și supunerea spre aprobare în cadrul ședințelor de consiliu, monitorizarea deficiențelor apărute în relația cu instituțiile publice și instanțele judecătorești
– identificarea oportunităților de lărgire a sferei de atributii și competențe acordate avocatilor pentru imbunatatirea activitatii lor in sprijinul clientilor și formularea unor propuneri de modificare legislativă la nivelul organelor centrale ale profesiei
– participarea la realizarea unor proiecte legislative pentru a sprijini avocatii la a accede in alte profesii juridice (magistrati, notari), cu mai putine restrictii decat in prezent
– sprijinirea eficienta, inclusiv materiala, a familiilor avocatilor aflati in situații speciale: deces, boala, maternitate
– facilitarea participarii avocatilor din Baroul Ilfov la programul de pregatire profesionala continuă urmand ca seminariile si cursurile sa fie organizate și pe langa sediul instantelor, in locatii din Buftea, Cornetu si Bucuresti
3. Trecerea la utilizarea contractelor de asistenta juridica in forma electronica pentru avocatii ce doresc sa utilizeze acest sistem
4. Implementarea de software specializat pentru uzul profesiei, dedicat serviciilor de facturare, arhivare, baze de date etc, pentru avocații care doresc acest lucru, în vederea eficientizării activitățiilor de evidență.
5. Inițierea demersurilor pentru modificarea cadrului normativ la organizarea si funcționarea sistemului de asistenta juridica obligatorie prin:
– demersuri pentru efectuarea platii lunare a sumelor de bani incasate la oficii
– fixarea unor criterii transparente si echilibrate de repartizare a cererilor de asistență judiciara obligatorie
– echilibrarea onorariilor încasate de avocatii ce optează pentru acest serviciu, minimizand disproportiile dintre onorariile acordate pentru activitati similare
6. Identificarea unor modalități de limitare a contribuției la asigurările sociale pentru avocati in situatia nerealizarii de venituri
7. Continuarea demersurilor începute în anul 2011 în vederea obţinerii sprijinului Ministerului Justitiei, Consiliului Superior al Magistraturii si al Ministerului Public pentru imbunatatirea accesului la portalul instantelor de judecata si extinderea categoriilor de informații la care avocatii au acces (incheieri, adrese ala institutiilor, rapoarte de expertiză, hotărâri, etc.)
8. Promovarea si intermedierea dialogului si colaborarii intre avocatii din Barourile din tara, in vederea indeplinirii obligatiilor profesionale cu celeritate
9. Efectuarea de demersuri la conducerea instantelor si autoritatilor locale din judetul Ilfov pentru obtinerea unor spatii destinate activitatii avocatilor urmind ca amenajarea si dotarea acestor spatii sa fie facuta din fondurile baroului
10. Initierea de demersuri la autoritatile locale din orasele Buftea si Cornetu pentru obtinerea si delimitarea unor spatii de parcare destinate avocatilor
B – Organizarea internă și administrativă a Baroului
Orice formă de organizare am alege nu putem ignora o realitate peste care nu se poate trece: bugetul. Ce nu poate fi ignorat este că o structură nu își justifică existența doar pentru a se autofinanța. Structura administrativă a Baroului trebuie să fie orientată spre a fi de folos membrilor săi și anume a avocaților care o compun și care o finanțează.
Acesta se prefigurează a fi punctul nevralgic al Baroului Ilfov ca, de altfel, aproape jumătate din structurile la nivel național. Este motivul pentru care strategia vizează două direcții: scăderea costurilor și identificarea unor soluții de finanțare.
O altfel de abordare a acestei probleme ne-ar situa în afara realităţii, iar scopul meu nu este acela de a vă oferi promisiuni pe care alţi colegi au fost tentaţi sa le insereze în pledoariilor dumnealor, întrucât organele profesiei nu trebuie să se confude cu politicienii unui stat sau cu instituţiile acestuia, Baroul de avocaţi vine în sprijunul profesiei în esenţa sa liberală, iar programele „electorale” trebuie să susţină realitatea şi să înfăţişeze doar acele lucruri ce pot fi cu adevărat îndeplinite!
Indiscutabil că structura Baroului nu poate să fie lipsită de Secretariat, Cancelarie, Serviciu Resurse Umane, Serviciu I. T., Serviciu de asistenta judiciara, Serviciul administrativ și Serviciul de solutionare a sesizarilor. Atribuțiile acestor servicii sunt cunoscute și inspirate din modul de funcționare a celorlalte barouri. Acestea sunt minimale și fără ele nu se poate desfășura o activitate eficientă și organizată.
Ceea ce putem face este ca, având în vedere că estimăm să avem un număr mic de avocați membri, cel puțin pentru început, să delegăm o persoană care să îndeplinească mai multe atribuții.
O altă modalitate de scădere a costurilor este informatizarea la maxim a tuturor activităților care suportă o astfel de abordare. Avizele diferitelor compartimente pot fi electronice, fisele membrilor de asemenea, orice formă de evidență poate fi electronică.
Comunicarea între servicii dar mai ales cu membrii trebuie să fie preponderent electronică. Este cea mai ieftină formă de comunicare și, în anumite condiții, mult mai sigură. Dezvoltarea unui site al Baroului cu suficiente garanții de securitate poate constitui o soluție atât pentru informarea membrilor dar și pentru a stabili o modalitate rapidă și eficientă de preluare a sesizărilor, transmiterii către consilierii cu atribuțiile corespunzătoare dar și pentru urmărirea stadiului de soluționare al lucrării depuse.
În perspectivă site-ul Baroului trebuie să aibă în vedere posibilitatea de a putea interacționa ușor și sigur cu alte structuri deținătoare ale bazelor de date ale autoritatilor publice cat si ale instantelor.
La acest moment avem sansa de a ne dezvolta impreuna, avem sansa de a porni pe un drum nou, strain de interese si afinitati, un drum pe care vom pasi impreuna fara prejudecati. Tot impreuna vom reusi sa pledam pentru ca profesia de avocat sa-si recapete demnitatea si onestitatea de care s-a bucurat candva in societate, in fata tuturor autoritatilor, institutiilor si mai cu seama a instantelor de judecata. Sa ne recastigam respectul pe care-l meritam!
Alaturandu-va crezului nostru, deveniti parte din echipa in care va invitam si care are nevoie de votul dumneavoastra, echipa UNUI NOU INCEPUT!„
Urmăriţi JURIDICE.ro şi pe LinkedIn
WhatsApp
Threads
Google News
(P) JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă
SmartBill.