BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: Dreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul munciiCyberlaw
 
Banking
DezbateriCărţiProfesionişti
CMS CMK
 
Print Friendly, PDF & Email

Procedura de solutionare de catre BNR a diferendelor dintre utilizatorii si prestatorii de servicii de plata
21.06.2012 | Corina CIOROABĂ, Juridice.ro

 
Competition Law

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 408 din data de 19.06.2012 a fost publicat Regulamentul Bancii Nationale a Romaniei nr. 9/2012 privind procedura de solutionare a diferendelor dintre utilizatorii serviciilor de plata si prestatorii de servicii de plata, aplicata de Banca Nationala a Romaniei.

Regulamentul reglementeaza procedura de solutionare de catre BNR a reclamatiilor cu care este sesizata de catre utilizatorii serviciilor de plata, cand acestia invoca existenta unui diferend cu prestatorii lor de servicii de plata.

Poate apela la procedura de solutionare a diferendelor, in conditiile regulamentului, orice utilizator de servicii de plata care se considera prejudiciat de catre prestatorul sau de servicii de plata.

Procedura se aplica exclusiv reclamatiilor care privesc diferendele rezultate din incalcarea de catre prestatorul-parat a drepturilor utilizatorului-reclamant decurgand din urmatoarele acte normative:
– OUG nr. 113/2009 cu modificarile si completarile ulterioare, titlurile III si IV;
– Legea nr. 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica;
– Regulamentul (CE) nr. 924/2009 al Parlamentului European si al Consiliului din 16 septembrie 2009 privind platile transfrontaliere in Comunitate si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 2.560/2001 si Hotararea Guvernului nr. 1.259/2010 privind stabilirea unor masuri pentru aplicarea Regulamentului (CE) nr. 924/2009 al Parlamentului European si al Consiliului din 16 septembrie 2009 privind platile transfrontaliere in Comunitate si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 2.560/2001.

BNR poate fi sesizata in baza regulamentului inclusiv in situatia in care utilizatorul-reclamant a sesizat Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor sau Garda Financiara ori a inregistrat pe rolul instantelor competente o actiune avand ca obiect solutionarea aceluiasi diferend, daca in cauza nu a fost pronuntata o hotarare definitiva si irevocabila.

Inainte de a sesiza BNR, utilizatorul-reclamant trebuie sa se adreseze, in scris, prestatorului-parat, in vederea incercarii solutionarii diferendului pe cale amiabila. In cazul in care utilizatorul-reclamant considera ca raspunsul primit nu este satisfacator sau in cazul in care prestatorul-parat nu raspunde in termen de 30 de zile solicitarii, utilizatorul-reclamant poate recurge la procedura.

Reclamatia se formuleaza in scris si se transmite la sediul BNR.

In urma reclamatiei primite, in cazul in care apreciaza ca fiind necesar, BNR convoaca partile pentru clarificarea anumitor aspecte ale diferendului.

BNR formuleaza o solutie in termen de maximum 30 de zile de la inregistrarea reclamatiei.


Aflaţi mai mult despre , ,
Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

JURIDICE GOLD pentru studenţi foarte buni, free
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill













Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.