BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: Dreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul munciiCyberlaw
 
Drept penal
DezbateriCărţiProfesionişti
 
Print Friendly, PDF & Email

INFO-DNA, 11 septembrie 2012
11.09.2012 | Sorin-Ioan DUMITRAȘCU


CONFERINTA VALERIU STOICA 2019

Folosire sau prezentare de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, având ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene, abuz în serviciu contra intereselor publice, luare de mită, fals intelectual, fals în înscrisuri sub semnătură privată și uz de fals. Începerea urmăririi penale. DNA – Serviciul Teritorial Pitești

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Pitești au început urmărirea penală față de următoarele persoane:

1. N. C., președinte al Consiliului Județean Argeș, în sarcina căruia s-au reținut infracțiunile de folosire sau prezentare de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, având ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene; abuz în serviciu contra intereselor publice, dacă funcționarul a obținut pentru sine sau pentru altul un avantaj patrimonial sau nepatrimonial, ambele în formă continuată; luare de mită; fals intelectual în formă continuată;

2. O. C., primar (la data săvârșirii faptelor) al comunei Căteasca, județul Argeș, în sarcina căruia s-au reținut infracțiunile de folosire sau prezentare de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, având ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene, cu consecințe deosebit de grave; fals intelectual;

3. M. C. L., funcționar public în cadrul CJ Argeș, membru al comisiei de evaluare a ofertelor, în sarcina căreia s-au reținut infracțiunile de abuz în serviciu contra intereselor publice, dacă funcționarul a obținut pentru sine sau pentru altul un avantaj patrimonial sau nepatrimonial; fals intelectual și uz de fals;

4. N. M. G., funcționar public în cadrul CJ Argeș, membru al comisiei de evaluare, în sarcina căruia s-au reținut infracțiunile de abuz în serviciu contra intereselor publice, dacă funcționarul a obținut pentru sine sau pentru altul un avantaj patrimonial sau nepatrimonial; fals intelectual și uz de fals, toate în formă continuată;

5. P. I. M. și B. S. E., funcționari publici în cadrul CJ Argeș, membri ai comisiei de evaluare, în sarcina cărora s-au reținut infracțiunile de abuz în serviciu contra intereselor publice, dacă funcționarul a obținut pentru sine sau pentru altul un avantaj patrimonial sau nepatrimonial, în formă continuată;

7. F. A. M., D. C., S. O., funcționari publici în cadrul CJ Argeș, membri ai comisiei de evaluare a ofertelor, în sarcina cărora s-au reținut infracțiunile de abuz în serviciu contra intereselor publice, dacă funcționarul a obținut pentru sine sau pentru altul un avantaj patrimonial sau nepatrimonial;

10. P. E., reprezentantă a SC PROIECT INFRA 2005 SRL Pitești, în sarcina căreia s-au reținut infracțiunile de fals în înscrisuri sub semnătură privată, în formă continuată;

11. D. I., notar public în cadrul Biroului Notarului Public „D. I.” din municipiul Pitești, în sarcina căruia s-a reținut infracțiunea de fals intelectual;

12. D. G., asociat și administrator la SC ZEUS S.A. Pitești, în sarcina căruia s-au reținut infracțiunile de complicitate la abuz în serviciu contra intereselor publice, dacă funcționarul a obținut pentru sine sau pentru altul un avantaj patrimonial sau nepatrimonial, în formă continuată; dare de mită, fals intelectual în formă continuată și fals în înscrisuri sub semnătură privată;

În rezoluția de începere a urmăririi penale, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:

În cursul lunii martie 2009 Consiliul Județean Argeș, în calitate de autoritate contractantă, a organizat o procedură de achiziție publică prin licitație deschisă ce avea ca obiect reabilitarea unui pod (localitatea Căteasca) afectat de inundații.
Fondurile respective proveneau din accesarea unui proiect finanțat din fonduri PHARE destinat strict reabilitării obiectivelor de infrastructură rutieră și de mediu afectate de inundațiile din perioada aprilie–mai și iulie–august 2005. Pentru a accesa banii europeni, funcționari din cadrul CJ Argeș au atestat în cererea de finanțare, în mod nereal, că respectivele poduri fuseseră afectate de inundații, deși ele fuseseră avariate anterior, așadar nu erau eligibile pentru proiectul respectiv. Cererea de finanțare a fost semnată de învinuiții Constantin Nicolescu, președintele Consiliului Județean Argeș și de primarul comunei Căteasca, O. C..
În pofida aspectelor nereale consemnate în cererea de finanțare, în anul 2006 a fost încheiat respectivul contract de finanțare, existând indicii că beneficiarul, Consiliul Județean Argeș, a primit pe nedrept suma totală de 1.224.083,64 euro cu titlu de finanțare nerambursabilă de tip PHARE.
În cursul anului 2009, în urma licitației organizate de Consiliul Județean Argeș, contractul de reabilitare a podului a fost atribuit, în mod nelegal, societății comerciale ZEUS S.A., în condițiile în care inițial, câștigătoare a licitației fusese declarată o altă societate, înlăturată ulterior, în mod arbitrar, de comisia de evaluare, după reluarea procedurii dispusă de Constantin Nicolescu.
Societatea înlăturată se prezentase cu o ofertă financiară mai bună, respectiv cu 3.779.787,8 lei mai mică, sumă ce reprezintă prejudiciu în dauna CJ Argeș.
Lucrările de construcție au fost executate de către SC ZEUS S.A. și SC DRACONES CONSTRUCT GRUP SRL Pitești, cea din urmă având ca asociat un afin al președintelui Consiliului Județean Argeș, respectiv ginerele acestuia. Mai mult, furnizor de bunuri pentru construcția lucrării era SC SETRO METAL GROUP SA Câmpulung, firmă controlată de asemenea, de o rudă apropiată a președintelui Consiliului Județean Argeș,
Pe baza unor înscrisuri falsificate, în cadrul unei proceduri de achiziție complet falsificate, în cursul lunii iunie 2010, Consiliul Județean Argeș a atribuit aceleiași firme, SC ZEUS S.A, un contract în valoare de 4.973.065,75 lei, pentru presupuse lucrări suplimentare la același pod care, în realitate nu se mai justificau, fiind executate anterior, în luna martie 2010.
În cursul anului 2009, N. C. a primit cu titlu de mită de la D. G., acționar majoritar și administrator al SC ZEUS S.A., un spațiu comercial situat în municipiul Pitești, în suprafață de peste 300 mp, în valoare de 447.000 lei. Pentru a disimula infracțiunea de corupție, la data de 23 martie 2009, la Biroul Notarului Public D. I. a fost încheiat un contract fictiv de vânzare-cumpărare.
Atât în cursul procedurii de licitație publică, dar și în faza de derulare a contractului au fost falsificate mai multe înscrisuri (dispoziții de șantier, referate de necesitate, procese verbale etc.).

La data de 11 septembrie 2012, celor 12 învinuiți li s-au adus la cunoștință acuzațiile în conformitate cu prevederile art. 6 alin. 3 Cod de procedură penală.

Față de următorii învinuiți: M. C. L., N. M. G., P. I. M., B. S. E., F. A .M., D. C., S. O.procurorii au dispus măsura obligării de a nu părăsi localitatea pentru 30 de zile, iar față de P. E. și D. G. măsura obligării de a nu părăsi țara pentru 30 de zile.

>> Sursa: pna.ro

Sorin-Ioan DUMITRASCU
student, Universitatea Romano-Americana, Facultatea de Drept
internship Societatea de Stiinte Juridice

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate