TOP LEGAL
Print Friendly, PDF & Email

Lucruri esentiale si simple despre comunicarea in legal marketing
24.10.2012 | Ioana PRÂNDUREL


CONFERINTA VALERIU STOICA 2019

Dupa cum am observat prin presa si nu numai, societatile de avocatura se axeaza din ce in ce mai mult pe comunicare. Bineinteles, sunt de parere ca pentru o astfel de activitate este nevoie de o strategie, o directie clara care sa fie urmata prin fiecare mesaj transmis. Chiar daca multi cei din aceasta piata stiu ca asa este cel mai indicat, de multe ori lucrurile se intampla altfel in realitate.

Totusi, si fara strategie, comunicarea (cu presa, cu clientii, cu alte grupuri tinta) se intampla. Cateva reguli de baza pot fi urmate si in acest caz. Macar pana cand ne dam seama ca avem nevoie de un drum (sau macar o carare) inainte de a ne misca intr-o directie.

Pentru cei care, cat de cat, vor sa obtina efecte de pe urma mesajelor pe care le transmit, propunerea mea este sa ia in considerare ca lucrurile devin simple de indata ce au definit cui se adreseaza si care este scopul pentru care comunica. Fara astfel de indicii, transmiterea de mesaje devine anevoioasa si ineficienta.

Un exemplu, pe scurt: transmitem un acelasi mesaj catre toata lumea, inclusiv contactele din presa pe care le avem, catre clienti fosti si actuali, catre client potentiali si catre ceilalti colegi de breasla. Rezultatul este indoielnic, de vreme ce nu am adaptat in niciun fel ceea ce am transmis catre cei care au primit comunicarea.

Legat tot de comunicare, cred cu tarie ca este esential sa ne gandim de cel putin doua ori inainte de a alege un subiect pentru un comunicat de presa. Sunt situatii in care oricum am incerca sa abordam informatia, din orice unghi am privi-o, ea tot nu este de interes pentru cei carora ne adresam. Da, de data aceasta ma refer la toti cei la care am putea trimite astfel de informatii. Pur si simplu, comunicare cu forta si cu orice pret nu se poate. Daca un subiect pare important pentru noi, el nu este, in mod evident, relevant si pentru cei care citesc sau aud cate ceva despre el.

Concluzia la care vreau sa ajung, la final de articol, este un truism: comunicarea si legal marketingul sunt cel mai bine facute de cei care sunt specializati in aceste domenii.

Ioana PRÂNDUREL

multumim Wall-Street.ro

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate