Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Cyberlaw
CărţiProfesionişti
SAVESCU & ASOCIATII
 
2 comentarii | 
Print Friendly, PDF & Email

Gmail. Acuzatii de invadare a intimitatii
20.10.2012 | Diana STOICA

RT prezintă o altă situaţie în care Google invadează intimitatea clienţilor săi însă elementul de noutate este procesul intentat contra acestuia.  Motorul de căutare este aşteptat să explice în faţa instanţei considerentele pentru care „trage cu ochiul” prin mesajele trimise prin intermediul serviciului său Gmail.

Reprezentanţii Google cer judecătorului federal respingerea acuzațiilor, deoarece reclamanţii nu pot dovedi faptul că  este monitorizată ilegal corespondenţa lor.

Brad Scott şi Todd Harrington sunt reclamanţii principali în acest proces şi susţin că acţiunile Google încalcă prevederile California Invasion of Privacy Act (CIPA). Reclamanţii consideră că Gmail efectuează scanări clandestine cuvintelor şi conţinutului din e-mail-uri, interceptând astfel comunicări private, fără permisiunea utilizatorului.

Pe de altă parte, Google susţine că scanările sunt efectuate de către computer şi nici o forţă de muncă umană nu participă la vizionarea acestor e-mail-uri, insistând asupra faptului că nici domnul Scott, nici domnul Harrington nu pot dovedi faptul că orice acţiune a Gmail a cauzat prejudicii.

Google a întocmit o moţiune de 25 de pagini prin care prezintă procedura computerizată a scanării datelor transmise prin intermediul Gmail. „Procedura este deplin automatizată şi nu implică niciun fel de recenzie umană”, au adăugat reprezentanţii companiei.

Reclamanţii au declarat că scanarea este echivalentul interceptărilor telefonice.

Google: „În contextul e-mail-urilor, numeroase instanţe au recunoscut că nimeni nu se poate aştepta ca mail-urile trimise să beneficieze de lipsa unei inspecţii parţiale. Reclamanţii nu reuşesc să prezinte un prejudiciu concret cauzat de procesarea automatizată a corespondenţei electronice şi se bazează pe afirmaţia conform căreia drepturile lor la intimitate au fost încălcate în abstract.  Termenii „comunicare electronică”, „email”, „internet”, „computer” nu sunt incluşi în reglementările prohibitive. Actul normativ CIPA are scopul de a proteja rezidenţii Californiei, nu de a reglementa afacerile Californiei.”

Diana STOICA


Aflaţi mai mult despre , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!







JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill
JURIDICE GOLD pentru studenţi foarte buni, free
Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Au fost scrise până acum 2 de comentarii cu privire la articolul “Gmail. Acuzatii de invadare a intimitatii”

  1. Marius APETREI spune:

    Apreciez de foarte multe ori subiectele tratate de Diana Stoica. E de ajuns sa ii vad trecut numele la autor pentru a deschide acel articol.
    Au fost surprinse bine cele 2 aspecte principale:
    1. „Reclamanţii nu reuşesc să prezinte un prejudiciu concret cauzat de procesarea automatizată a corespondenţei electronice şi se bazează pe afirmaţia conform căreia drepturile lor la intimitate au fost încălcate în abstract.”
    2. „Scanările sunt efectuate de către computer şi nici o forţă de muncă umană nu participă la vizionarea acestor e-mail-uri”.

    Mi-as permite o completare legata de motivul pentru care Google realizeaza totusi acest lucru: afisarea reclamelor contextuale in momentul in care un utilizator vizualizeaza un email.
    Reclama contextuala = reclama in functie de textul din acea pagina web. Exemplu: daca in email apare cuvantul faianta probabilitatea de afisare a unor reclame ale unor firme care vand faianta sau gresie, repara chiuvete, spala ferestre sau monteaza termopane este mai mare decat a unor reclame ale unor firme care ofera servicii de traduceri legalizate.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.