Secţiuni » Articole
Articole autoriRNSJESSENTIALSStudiiOpiniiInterviuriPovestim cărţi
Opinii

Comunicarea interna in avocatura de business
14.11.2012 | Ioana PRÂNDUREL

JURIDICE - In Law We Trust

Comunicarea interna este existenta in orice organizatie. Atunci cand o considerati a fi importanta si daca ii acordati timp, poate deveni un element de branding care va conta mult in evolutia societatii de avocatura. Experienta reflectata din studii de caz realizate in randul companiilor multinationale arata ca brandul de angajator este de luat in seama si in acest domeniu.

Daca este luata in serios, gandita si aplicata, comunicarea interna este o cale prin care societatile de avocatura obtin reale avantaje in fata competitorilor. Este vorba despre reputatie in randul potentialilor angajati, implicit si in randul clientilor actuali si potentiali.

Comunicarea interna defectuoasa are efecte asupra rezultatelor companiilor din orice domeniu, in special asupra celor ce ofera servicii premium cum sunt cele de avocatura. Brandul de angajator, o data formulat si inclus in strategia de brand la care am mai adus referire in articolele pe care le-am semnat, este apoi “crescut” si intretinut prin comunicarea intre toti aceia ce pun umarul la lucru intr-o societate de avocatura, fie ei avocati sau personal administrativ, parteneri coordonatori sau avocati stagiari.

Deseori am observat ca, la auzul conceptelor pomenite aici, unii avocati ridica din umeri. Ma simt nevoita sa aduc argumente simplificate care sa sustina ideea ca atat comunicarea interna, cat si brandul de angajator conteaza cu adevarat. Atunci cand, intr-un grup de angajati, acestia nu se cunosc, nu stiu cu ce se ocupa fiecare si, in plus, lucreaza intr-un climat apasator, neplacut, intesat de zvonuri spuse in soapta, intregul grup are de suferit. Tot un efect malign au si lipsa de directie, absenta «unei carari» cat de cat semnalizate si imposibilitatea membrilor de a se identifica macar cu doua-trei caracteristici generale ale grupului.

Am ales in mod deliberat sa fac referire la acest subiect in aceasta perioada. Nu m-am gandit ca este usurel si “simpatic”, ci, din contra, ma bazez pe ideea ca lasam un pic deoparte tumultul de informatii de actualitate politica si ne luam ragaz pentru chestiuni poate mai subtile care tin de cei cu care lucram zi de zi.

Intrebarile pe care va indemn sa vi le puneti, fie ca sunteti de acord cu mine ca brandul de angajator merita atentie sau inca vi se pare ca spun gogosi, sunt urmatoarele:

Societatea de avocatura pe care o coordonez are un brand de angajator? Cum este definit acesta de catre angajati/avocati asociati?

Ce efect are brandul de angajator in randul clientilor mei? Oare conteaza in vreun fel pentru acestia?

Care este legatura intre brandul de angajator si comportamentul angajatilor/avocatilor asociati ai societatii pe care o reprezint?

Ma intereseaza in vreun fel sa pun mai mult accent pe acest brand? Cum as putea face acest lucru? Ce efecte ar avea asupra cifrei de afaceri?

Ioana PRÂNDUREL

mulțtumim Wall-Street.ro

PLATINUM+
PLATINUM Signature       

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                                

VIDEO STANDARD
Aflaţi mai mult despre , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici.
JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului.

Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!












Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
 Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

Lex Discipulo Laus

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.