Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Fiscalitate
DezbateriCărţiProfesionişti
D&B DAVID SI BAIAS
 
Print Friendly, PDF & Email

Ce vrea UE de la o țară în ce privește fiscalitatea
17.01.2013 | Adina-Elena OPREA

În Jurnalul oficial al Uniunii Europene, L 004 din data de 9 ianuarie 2013 a fost publicată Decizia Consiliului din 4 decembrie 2012 de modificare a Deciziei 2011/734/UE adresată Greciei în vederea consolidării și a aprofundării supravegherii fiscale și de notificare a Greciei să ia măsuri de reducere a deficitului considerate necesare pentru remedierea situației de deficit excesiv.

Decizia este interesantă pentru observarea exigențelor europene cu privire la o țară…

Consiliul a adoptat această decizie de modificare în contextul în care art. 126, 136 ale Tratatului privind funcţionarea Uniunii Europene (TFUE) prevăd posibilitatea luării unor măsuri specifice pentru statele membre a căror monedă este euro, pentru a consolida coordonarea şi supravegherea disciplinei lor bugetare.

La data de 29 aprilie 2009, Consiliul a decis că Grecia se numără printre statele cu un deficit excesiv, motiv pentru care a adresat acesteia, la 10 mai 2010.
Decizia 2010/320/UE, stabilind în acelaşi timp ţinte anuale pentru deficitul public.

Ulterior, Decizia 2010/320/UE a fost modificată substanțial, fiind chiar reformată din motive de neclaritate prin Decizia 2011/734/UE a Consiliului, iar la acest moment activitatea economică înregistrează rezultate mult mai slabe decât s-a estimat la data adoptării ultimei modificări a Deciziei 2011/734/UE în martie 2012.

Astfel, dacă iniţial Grecia trebuia să ia măsuri de corectare a situației de deficit excesiv cel târziu până în 2014, în lumina evenimentelor economice nefavorabile, se justifică o prelungire a termenului pentru perioada de ajustare economic cu încă 2 ani, după cum stabileşte art. 1 al deciziei.

Articolul 2 al aceleiaşi decizii stabileşte o serie de măsuri pe care Grecia trebuie să le adopte în vederea remedierii situaţiei de deficit, precum şi perioada limită pentru adoptarea lor. Dintre acestea amintim:
1. prezentarea unui Plan de privatizare actualizat parlamentului elen și publicarea unei actualizări semestriale a Planului de dezvoltare a activelor;
2. garantarea faptului că ministerele de resort și alte entități competente vor furniza Secretariatului General pentru proprietatea publică acces complet la inventarul tuturor bunurilor imobiliare deținute de stat;
3. legislație care să definească rolul și calificările secretarului general al administrației fiscale și în baza căreia ministrul de finanțe să delege competențe decizionale secretarului general al administrației fiscale;
4. o reformă fiscală a impozitului pe venit și a impozitului pe profit care vizează simplificarea sistemului fiscal, lărgind baza de impozitare și eliminând scutirile și regimurile preferențiale;
5. măsuri de îmbunătățire a administrației fiscale, care să introducă evaluări ale rezultatelor, să îmbunătățească folosirea tehnicilor de evaluare a riscurilor, să înființeze și să consolideze unități de specialiști în gestionarea datoriilor;
6. să creeze o administrație fiscală semnificativ mai autonomă și să specifice gradul de autonomie, cadrul de guvernanță, răspunderea, competențele juridice ale șefului administrației fiscale și dotarea inițială cu personal a organizației;
7. să elaboreze și să facă public un nou plan complet de combatere a corupției în serviciul public, incluzând dispoziții speciale pentru administrația fiscală și vamală;
8. să atingă ținta de a dispune de 2 000 de auditori fiscali complet funcționali;
9. să adopte un nou cod de procedură fiscal.

La toate aceste măsuri enumerate în decizia de modificare, se adaugă măsuri suplimentare incluse în strategia bugetară pe termen mediu (SBTM) care sunt descrise în Anexa 1A a deciziei de modificare.

Decizia se adresează Republicii Elene, producând efecte de la data notificării şi a fost adoptata la Bruxelles în data de 4 decembrie 2012.

Adina Elena OPREA
internship Societatea de Științe Juridice


Aflaţi mai mult despre , , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!






JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill
JURIDICE GOLD pentru studenţi foarte buni, free
Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.