Dreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilCyberlaw
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
 
Concurenţă
DezbateriCărţiProfesionişti
 
Print Friendly, PDF & Email

Consiliul Concurenţei. Bune practici în activitatea de petiţionare
15.03.2013 | JURIDICE.ro


CONFERINTA VALERIU STOICA 2019

Consiliul Concurenţei informează că a adoptat o serie de recomandări de bună practică privind activitatea de petiţionare întreprinsă în comun de întreprinderi concurente sau de asociaţii de întreprinderi:

– operatorii economici, ca şi cetăţenii, au dreptul de a se adresa autorităţilor publice prin petiţii, în vederea soluţionării problemelor acestora;

– articolul 51 din Constituţie conţine şi prevederi generice privind exercitarea dreptului de petiţionare, inclusiv obligaţia, corelativă, a autorităţilor publice de a răspunde la demersurile întreprinderilor, în termenele prevăzute de lege;

– activitatea de petiţionare exercitată individual de către o întreprindere nu ridică, de principiu, nicio problemă din punct de vedere concurenţial;

– atunci când activitatea de petiţionare este exercitată în mod coordonat de către două sau mai multe întreprinderi, activitatea întreprinderilor în cauză trebuie analizată cu mai multă rigoare, în vederea evitării comportamentului de piaţă al acestora, dincolo de sau în afara obiectului activităţii de petiţionare;

– afectarea concurenţei în cadrul unor astfel de activităţi poate fie evaluată atât prin prisma obiectivului urmărit de întreprinderile implicate în activitatea de petiţionare, cât şi prin existenţa unor alte consecinţe ale acţiunii în comun;

– obiectivele urmărite în activitatea de petiţionare trebuie să nu contravină unor obiective de interes general dintre care cel mai important este bunăstarea consumatorilor;

– este foarte important ca întreprinderile implicate în activitatea de petiţionare să evite comunicarea unor informaţii de natura celor menţionate în punctul 86 al Orientărilor.

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate