Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Concurenţă
DezbateriCărţiProfesionişti
 
PLATINUM+ PLATINUM Signature     

PLATINUM ACADEMIC
GOLD                       

VIDEO STANDARD
BASIC





Consiliul Concurenţei. Bune practici în activitatea de petiţionare
15.03.2013 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust

Consiliul Concurenţei informează că a adoptat o serie de recomandări de bună practică privind activitatea de petiţionare întreprinsă în comun de întreprinderi concurente sau de asociaţii de întreprinderi:

– operatorii economici, ca şi cetăţenii, au dreptul de a se adresa autorităţilor publice prin petiţii, în vederea soluţionării problemelor acestora;

– articolul 51 din Constituţie conţine şi prevederi generice privind exercitarea dreptului de petiţionare, inclusiv obligaţia, corelativă, a autorităţilor publice de a răspunde la demersurile întreprinderilor, în termenele prevăzute de lege;

– activitatea de petiţionare exercitată individual de către o întreprindere nu ridică, de principiu, nicio problemă din punct de vedere concurenţial;

– atunci când activitatea de petiţionare este exercitată în mod coordonat de către două sau mai multe întreprinderi, activitatea întreprinderilor în cauză trebuie analizată cu mai multă rigoare, în vederea evitării comportamentului de piaţă al acestora, dincolo de sau în afara obiectului activităţii de petiţionare;

– afectarea concurenţei în cadrul unor astfel de activităţi poate fie evaluată atât prin prisma obiectivului urmărit de întreprinderile implicate în activitatea de petiţionare, cât şi prin existenţa unor alte consecinţe ale acţiunii în comun;

– obiectivele urmărite în activitatea de petiţionare trebuie să nu contravină unor obiective de interes general dintre care cel mai important este bunăstarea consumatorilor;

– este foarte important ca întreprinderile implicate în activitatea de petiţionare să evite comunicarea unor informaţii de natura celor menţionate în punctul 86 al Orientărilor.

Aflaţi mai mult despre , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici.
JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului.

Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!







JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

JURIDICE gratuit pentru studenţi

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi [Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET]

JURIDICE recomandă e-Consultanta, consultantul tău personal în finanţare


Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.