Verificări privind repartizarea aleatorie a cauzelor la intanţele judecătoreşti
25.03.2013 | JURIDICE.ro

În şedinţa din data de 21 martie a.c., Secţia pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii a decis efectuarea de verificări având ca obiect respectarea dispoziţiilor referitoare la primirea şi repartizarea aleatorie a actelor de sesizare, la nivelul tuturor instanţele judecătoreşti, potrivit unui comunicat al CSM.
În acest context, Secţia pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii a hotărât ca, în măsura în care, în cadrul verificărilor efectuate de Inspecţia Judiciară la Tribunalul Municipiului Bucureşti vor fi identificate, punctual, chestiuni ce presupun clarificări la judecătoriile de sector şi/sau Curtea de Apel Bucureşti, verificările vor fi extinse – în legătură cu aceste chestiuni punctuale – şi la instanţele menţionate. În acelaşi timp, Secţia pentru judecători a decis sesizarea preşedinţilor curţilor de apel pentru efectuarea unor verificări a dispoziţiilor referitoare la primirea şi repartizarea aleatorie a actelor de sesizare, la instanţele pe care le conduc, precum şi la instanţele din circumscripţia acestora.
În comunicat se menţionează, de asemenea, că nu se impune efectuarea de verificări, pe această temă, la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, întrucât Inspecţia Judiciară a efectuat un control recent pe toate aspectele ce ţin de management, inclusiv în ceea ce priveşte repartizarea aleatorie.
Sesizările Secţiei pentru judecători a Consiliului au în vedere următoarele obiective:
– constatarea eventualelor disfuncţii în repartizarea cauzelor şi circuitul administrativ, inclusiv în cadrul procedurii de înaintare a dosarelor în căile de atac şi înregistrarea acestora la instanţa de control judiciar;
– modificările operate în programul informatic de repartizare şi identificarea situaţiilor de viciere a sistemului informatic;
– vulnerabilităţile sistemului informatic de înregistrare şi/sau repartizare;
– identificarea persoanelor responsabile de disfuncţiile sau vicierea modalităţii de înregistrare şi/sau repartizare;
– identificarea cazurilor în care repartizarea cauzelor nu s-a realizat prin sistemul informatic;
– măsuri şi propuneri de înlăturare a deficienţelor constatate.