Secţiuni » Noutăţi legislative
Noutăţi legislative
Proiecte legislativeMonitorul Oficial al RomânieiJurnalul Oficial al Uniunii Europene
Banner BA-01
Banner BA-02
Noutăți legislative

Reglementări privind organizarea şi funcţionarea Institutului Cultural Roman

27 martie 2013 | JURIDICE.ro

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 154 din data de 22 martie 2013 a fost publicata Legea nr. 55/2013 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 27/2012 privind unele masuri in domeniul cultural.

Prin OUG nr. 27/2012 privind unele masuri in domeniul cultural, Institutul Cultural Roman, aflat sub autoritatea Presedintelui Romaniei, a fost reorganizat ca autoritate administrativa autonoma, cu personalitate juridica, sub control parlamentar.

Legea aproba aceasta ordonanta de urgenta, cu modificari si completari legate de organizarea si functionarea acestei institutii.

Astfel, potrivit noii legi, conducerea Institutului este realizata de Consiliul de conducere, organul deliberativ al Institutului, format din 23 de membri, cu urmatoarea componenta:
– presedintele Institutului;
– 2 vicepresedinti ai Institutului;
– un membru desemnat de Presedintele Romaniei;
– un membru desemnat de prim-ministru;
– un secretar de stat desemnat de ministrul afacerilor externe;
– un secretar de stat desemnat de ministrul culturii;
– un secretar de stat desemnat de ministrul educatiei nationale, prin ordin;
– presedintele Academiei Romane sau un vicepresedinte desemnat de acesta;
– 14 membri numiti de Senat, dintre care 7 membri la propunerea asociatiilor si uniunilor de creatori legal constituite si declarate de utilitate publica si 7 membri la propunerea grupurilor parlamentare, potrivit configuratiei politice si ponderii lor in Senat.

Comitetul director este organul care asigura conducerea executiva a activitatii curente a Institutului si este alcatuit din 7 membri, dintre care unul este presedintele Institutului, 2 sunt vicepresedintii, unul este secretarul general, unul este secretarul general adjunct, iar restul de 2 membri sunt numiti de presedinte dintre persoanele cu functii de conducere din aparatul propriu al Institutului.

Conducerea operativa a Institutului este asigurata de un presedinte, cu rang de ministru, ajutat de 2 vicepresedinti, cu rang de secretar de stat, numiti si revocati in/din functie de plenul Senatului, cu votul majoritatii senatorilor prezenti, la propunerea Biroului permanent al Senatului. Functia de vicepresedinte al Institutului este incompatibila cu calitatea de membru al unui partid politic..

Numirea si revocarea directorilor si a directorilor adjuncti se fac la propunerea presedintelui Institutului si cu avizul comun al Comisiei pentru cultura, arta si mijloace de informare in masa si al Comisiei pentru politica externa ale Senatului, prin ordin comun al ministrului afacerilor externe, al ministrului culturii si al presedintelui Institutului, pentru un mandat de 4 ani, cu posibilitatea reinnoirii pentru inca un mandat; directorul Accademia di Romania din Roma si cel al Institutului Cultural Roman si de Cercetare Umanistica de la Venetia sunt numiti la propunerea presedintelui Academiei Romane.

Activitatea Institutului este analizata de Senat, prin dezbaterea raportului de activitate anual si ori de cate ori comisiile de specialitate ale Senatului solicita Institutului rapoarte cu privire la probleme specifice, care se depune, impreuna cu contul de executie bugetara, pana la data de 15 aprilie a anului urmator.

Citeşte mai mult despre , , ! Pentru condiţiile de publicare pe JURIDICE.ro detalii aici.
Urmăriţi JURIDICE.ro şi pe LinkedIn LinkedIn JURIDICE.ro WhatsApp WhatsApp Channel JURIDICE Threads Threads JURIDICE Google News Google News JURIDICE

(P) JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă SmartBill.

 
Homepage J JURIDICE   Cariere   Evenimente   Dezbateri   Profesionişti   Lawyers Week   Video
 
Drepturile omului
Energie
Fiscalitate
Fuziuni & Achiziţii
Gambling
Health & Pharma
Infrastructură
Insolvenţă
Malpraxis medical
Media & publicitate
Mediere
Piaţa de capital
Procedură civilă
Procedură penală
Proprietate intelectuală
Protecţia animalelor
Protecţia consumatorilor
Protecţia mediului
Sustenabilitate
Recuperare creanţe
Sustenabilitate
Telecom
Transporturi
Drept maritim
Parteneri ⁞ 
Specialişti
Arii de practică
Business ⁞ 
Litigation ⁞ 
Protective
Achiziţii publice
Afaceri transfrontaliere
Arbitraj
Asigurări
Banking
Concurenţă
Construcţii
Contencios administrativ
Contravenţii
Corporate
Cyberlaw
Cybersecurity
Data protection
Drept civil
Drept comercial
Drept constituţional
Drept penal
Dreptul penal al afacerilor
Dreptul familiei
Dreptul muncii
Dreptul Uniunii Europene
Dreptul sportului
Articole
Essentials
Interviuri
Opinii
Revista de note şi studii juridice ISSN
Note de studiu ⁞ 
Studii
Revista revistelor
Autori ⁞ 
Publicare articole
Jurisprudenţă
Curtea Europeană a Drepturilor Omului
Curtea de Justiţie a Uniunii Europene
Curtea Constituţională a României
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie
Dezlegarea unor chestiuni de drept
Recurs în interesul legii
Jurisprudenţă curentă ÎCCJ
Curţi de apel
Tribunale
Judecătorii
Legislaţie
Proiecte legislative
Monitorul Oficial al României
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene
Flux noutăţi
Selected
Comunicate
Avocaţi
Executori
Notari
Sistemul judiciar
Studenţi
RSS ⁞ 
Publicare comunicate
Proiecte speciale
Cărţi
Condoleanţe
Covid-19 Legal React
Creepy cases
Life
Povestim cărţi
Poveşti juridice
Războiul din Ucraina
Wisdom stories
Women in Law

Servicii J JURIDICE   Membership   Catalog   Recrutare   Talent Search   Comunicare   Documentare   Evenimente   Website   Logo   Foto   Video   Partnership