BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: Dreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul munciiCyberlaw
 
Contencios administrativ
DezbateriCărţiProfesionişti
 
Print Friendly, PDF & Email

Modificări importante în materia achiziţiilor publice
03.07.2013 | JURIDICE.ro


CONFERINTA VALERIU STOICA 2019

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 387 din data de 28 iunie 2013 a fost publicata Legea nr. 193/2013 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2012 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii.

Principalele modificari si completari aduse OUG nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii se refera la:

1. Se elimina prevederile care asimilau unei autoritati contractante orice regie autonoma sau companie nationala/societate comerciala cu capital integral sau majoritar detinut de o autoritate contractanta, sau de catre un alt organism de drept public.

Regiile autonome sau companiile nationale/societatile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, isi paqstrează calitatea de autoritate contractantă si sunt obligate sa deruleze proceduri de achizitie publică, in masura în care se incadreaza in prevederile art. 8 sau art. 9 din OUG nr. 34/2006.

Legea introduce un nou articol in cuprinsul OUG nr. 34/2006, respectiv art. 161, care prevede ca regiile autonome sau companiile nationale/societatile comerciale care nu se incadreaza in prevederile art. 8 sau art. 9, dar al caror capital integral ori majoritar este detinut de un organism al statului, trebuie sa elaboreze norme procedurale interne care sa asigure respectarea principiilor nediscriminarii si egalitatii de tratament, transparentei, proportionalitatii si recunoasterii reciproce, in ceea ce privește atribuirea contractelor de furnizare/prestare de servicii/executie de lucrari, a caror valoare estimata depaseste pragul prevazut la art. 19.

2. Se elimina prevederile care exceptau de la aplicarea prevederilor OUG nr. 34/2006 achizitionarea serviciilor de cercetare si descarcare de sarcini arheologice pentru patrimoniul arheologic si siturile arheologice.

3. Se majoreaza pragurile valorice pana la care autoritatea contractanta poate achizitiona direct produse, servicii sau lucrari. Astfel, pragul valoric creste de la 15.000 euro exclusiv TVA la 30.000 euro exclusiv TVA pentru fiecare achizitie de produse sau servcii, respectiv la 100.000 euro exclusiv T.V.A. pentru fiecare achizitie de lucrari.

4. Se elimina conditionarea legata de forma autentica a anagajamentului ferm care se prezinta de tertul sustinator pentru demonstrarea situatiei economice si financiare sau capacitatii tehnice si profesionale a ofertantului/candidatului.

5. Se precizeaza ca certificarea respectarii standardelor de asigurare a calitatii nu poate face obiectul sustinerii acordate de catre o alta persoana. De asemenea, si certificarea respectarii standardelor de protectie a mediului nu poate face obiectul sustinerii acordate de catre o alta persoana.

6. O oferta prezinta un pret aparent neobisnuit de scazut in raport cu ceea ce urmeaza a fi furnizat, executat sau prestat, atunci cand pretul ofertat, fara T.V.A., reprezinta mai putin de 80% din valoarea estimata a contractului respectiv.

7. Partile pot conveni ca litigiile in legatura cu executarea contractelor reglementate de ordonanta de urgenta sa fie solutionate prin arbitraj.

8. Se majoreaza cuantumul amenzii contraventionale pentru situatia in care autoritatea contractanta divizeaza contractul de achizitie publica, amenda care se va aplica fiind de la 50.000 lei la 100.000 lei, fata de 40.000 lei la 80.000 lei, cat era prevazut pana in prezent.

9. Se instituie anumite limite speciale pentru amenda contraventionala, in cazul contractelor reduse ca valoare, stabilindu-se ca pentru aceste contracte  amenda pentru savarsirea contraventiilor reprezinta 50% din sumele prevazute in actul normativ.

10. Se abroga prevederile care stabileau ca Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice poate solicita instantei de judecata, constatarea nulitatii absolute a contractelor, pentru motivele prevazute in actul normativ.

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate