« Flux noutăţi
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateCyberlawDrept comercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveDrepturile omuluiData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiMalpraxis medicalProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrepturile omuluiDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Fiscalitate
DezbateriCărţiProfesionişti
D&B DAVID SI BAIAS
 

Reglementări privind privind organizarea şi funcţionarea ANAF
31.07.2013 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 473 din data de 30 iulie 2013 a fost publicata Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Actul normativ coreleaza cadrul actual de organizare și functionare a ANAF cu dispozitiile OUG nr. 74/2013 si se refera, in principal, la:
– fuziunea prin absorbtie și preluarea Administratiei Nationale a Vamilor;
– preluarea activitatii Garzii Financiare și desfiintarea acesteia;
– infiintarea unei structuri de antifrauda fiscala;
– infiintarea Directiilor generale regionale ale finantelor publice.

1. Dispozitii generale

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) se organizeaza si functioneaza ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, institutie publica cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Finantelor Publice.

Agentia asigura administrarea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri bugetare date prin lege in competenta sa, aplicarea politicii si reglementarilor in domeniul vamal si exercitarea atributiilor de autoritate vamala, precum si controlul operativ si inopinat privind prevenirea, descoperirea si combaterea oricaror acte si fapte care au ca efect evaziunea fiscala si frauda fiscala si vamala, precum a altor fapte date prin lege in competenta sa.

Agentia este condusa de un presedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a prim-ministrului. Acesta raspunde in fata ministrului finantelor publice pentru intreaga sa activitate.

2. Unitatile teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

Incepand cu data intrarii in vigoare a hotararii, se infiinteaza in subordinea ANAF directiile generale regionale ale finantelor publice, institutii publice cu personalitate juridica.

Orasele in care au sediul directiile generale regionale ale finantelor publice sunt urmatoarele: Iasi, Galati, Ploiesti, Craiova, Timisoara, Cluj-Napoca, Brasov, Bucuresti.

In cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice functioneaza, ca structuri fara personalitate juridica:
– directii regionale vamale;
– administratii judetene ale finantelor publice;
– servicii fiscale municipale si orasenesti, precum si birouri fiscale comunale;
– birouri vamale de interior si de frontiera.

Directiile generale regionale ale finantelor publice sunt conduse de un director general, functionar public, numit prin ordin al presedintelui Agentiei, cu avizul consultativ al ministrului finantelor publice.

Directiile regionale vamale sunt conduse de un director executiv si se afla in coordonarea Directiei generale a vamilor. In cadrul directiilor regionale vamale functioneaza birouri vamale de interior si de frontiera, fara personalitate juridica, conduse de sefi birou, care sunt ajutati in activitatea lor de sefi birou adjuncti, numiti prin ordin al presedintelui Agentiei.

Administratiile judetene ale finantelor publice sunt conduse de un sef administratie.

3. Directia generala antifrauda fiscala

In cadrul Agentiei se organizeaza si functioneaza Directia generala antifrauda fiscala, structura fara personalitate juridica, cu atributii de prevenire, descoperire si combatere a actelor si faptelor de evaziune fiscala si frauda fiscala si vamala.

In cadrul Directiei generale antifrauda fiscala functioneaza directii regionale antifrauda fiscala, conduse de inspectori generali adjuncti antifrauda.

Sediul principal al directiilor regionale antifrauda fiscala se stabileste in urmatoarele orase: Suceava, Constanta, Alexandria, Targu Jiu, Deva, Oradea, Sibiu, Bucuresti.

Directia generala antifrauda fiscala este coordonata de un vicepresedinte, cu rang de subsecretar de stat, si condusa de un inspector general antifrauda, numiti prin decizie a prim-ministrului.

Inspectorii antifrauda, cu exceptia celor din cadrul Directiei de combatere a fraudelor, executa:
– operatiuni de control curent;
– operatiuni de control tematic.

Controlul curent se executa operativ si inopinat, pe baza legitimatiei de control, a insignei si a ordinului de serviciu permanent.

Controlul tematic se executa de catre inspectorii antifrauda in baza legitimatiei de control, a insignei si a ordinului de control tematic prin care se stabilesc obiectivele de verificat, entitatile supuse controlului, perioada asupra careia se efectueaza verificarea, durata si momentul declansarii controlului.

Personalul Agentiei care ocupa functii publice de inspector antifrauda poarta in timpul serviciului, uniforma, insemne distinctive, ecusoane si, dupa caz, armament si alte mijloace tehnice utilizate ca mijloc individual de aparare, protectie si comunicare.

4. Directia generala a vamilor

Directia generala a vamilor este condusa de un director general, aflat in subordinea vicepresedintelui Agentiei care coordoneaza Directia generala antifrauda fiscala.

Directia generala a vamilor coordoneaza direct din punct de vedere metodologic si indruma activitatea birourilor vamale de frontiera si primeste nemijlocit toate raportarile din partea acestora.

Directiile regionale vamale coordoneaza si indruma birourile vamale de interior.

5. Dispozitii finale

Directiile generale regionale ale finantelor publice se infiinteaza prin transformarea directiei generale a finantelor publice a judetului, respectiv a municipiului Bucuresti in care este stabilit sediul directiei generale regionale, prin fuziunea prin absorbtie a celorlalte directii generale ale finantelor publice judetene din aria de competenta, care isi pierd personalitatea juridica.

Directiile generale regionale ale finantelor publice preiau prin fuziune prin absorbtie directiile regionale pentru accize si operatiuni vamale, directiile judetene si a municipiului Bucuresti pentru accize si operatiuni vamale, precum si birourile vamale de interior si de frontiera din aria de competenta stabilita.

Directiile judetene si a municipiului Bucuresti pentru accize si operatiuni vamale se reorganizeaza in birouri vamale de interior si de frontiera.

Administratiile finantelor publice municipale constituite la nivelul municipiilor resedinta de judet din subordinea directiilor generale ale finantelor publice judetene se reorganizeaza in administratii judetene ale finantelor publice.

Administratiile finantelor publice municipale (altele decat cele resedinta de judet) si administratiile finantelor publice orasenesti din subordinea directiilor generale ale finantelor publice judetene se reorganizeaza in servicii fiscale municipale, respectiv servicii fiscale orasenesti.

Administratiile finantelor publice comunale din subordinea directiilor generale ale finantelor publice judetene se reorganizeaza in birouri fiscale comunale.

Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului Ilfov se reorganizeaza in Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ilfov, ca structura subordonata in cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti.

Administratiile finantelor publice ale sectoarelor 1-6 din subordinea Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti se reorganizeaza in Administratii ale sectoarelor 1-6 ale finantelor publice.

PLATINUM+
PLATINUM Signature       

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                                

VIDEO STANDARD
Aflaţi mai mult despre , , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici.
JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului.

Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!












Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
 Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

Lex Discipulo Laus

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.