Modificarea Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea activităţii Curţii de Conturi
27 august 2013 | JURIDICE.ro

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 538 din data de 26 august 2013 a fost publicata Hotararea plenului Curtii de Conturi nr. 135/2013 pentru modificarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea activitatilor specifice Curtii de Conturi, precum si valorificarea actelor rezultate din aceste activitati, aprobat prin Hotararea plenului Curtii de Conturi nr. 130/2010.
In acord cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, actul normativ aduce modificari cu privire la competenta materiala si teritoriala de solutionare a sesizarilor formulate impotriva incheierilor pronuntate, ca urmare a solutionarii contestatiilor depuse impotriva deciziilor emise de structurile judetene sau centrale ale Curtii de Conturi.
Astfel, instanta competenta in cazul incheierilor pronuntate, ca urmare a solutionarii contestatiilor formulate impotriva deciziilor emise la nivelul camerelor de conturi judetene si a municipiului Bucuresti, este sectia de contencios administrativ si fiscal a tribunalului in raza caruia se afla sediul entitatii verificate.
In cazul incheierilor pronuntate, ca urmare a solutionarii contestatiilor formulate impotriva deciziilor emise de structurile centrale ale Curtii de Conturi, competenta revine sectiei de contencios administrativ si fiscal a curtii de apel in raza careia se afla sediul entitatii verificate.
Pana in prezent, in Regulament se prevedea ca instanta competenta este sectia de contencios administrativ si fiscal din cadrul curtii de apel in a carei raza teritoriala se afla sediul entitatii verificate, indiferent daca decizia contestata a fost emisa de o structura judeteana sau centrala a Curtii de Conturi. Practica judiciara a considerat, insa, ca aceste prevederi deroga de la dispozitiile legii organice – Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004.