« Secţiuni « Arii de practică « BusinessProtectiveLitigation
Insolvenţă
DezbateriCărţiProfesionişti
 

Despre cercetarea de catre SRI si MAI a hotararilor judecatoresti in materia insolventei din perioada 2005-2007
26.04.2007 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust Video juridice

Societatea pentru Justitie a dat publicitatii urmatorul comunicat de presa, pe care il reproducem integral:

In legatura cu informatiile aparute in presa, legate de verificarea de catre structuri ale S.R.I. si M.A.I. a hotararilor judecatoresti de reorganizare judiciara, faliment si insolventa, SoJust tine sa precizeze urmatoarele:

Potrivit art. 1 paragraf 4 din Constitutia Romaniei, in cadrul democratiei constitutionale puterea judecatoreasca se organizeaza si functioneaza potrivit principiului separatiei puterilor in stat si in echilibru cu puterile constituite in stat. Acest principiu constitutional presupune cu necesitate ca celelalte autoritati, institutii sau organe ale statului sa se abtina de la orice fapt sau act ce ar aduce atingere independentei justitiei.

Modalitatea in care S.R.I., precum si M.A.I., prin structurile lor teritoriale, au inteles sa procedeze, si anume sa solicite anumitor tribunale toate hotararile judecatoresti date in domeniul insolventei pe o perioada indelungata de timp (2005-2007 in adresele emise de structurile teritoriale ale S.R.I., 2002-2007 in adresele emise de M.A.I.) si, de asemenea, sa solicite acestor instante asigurarea accesului direct al unor reprezentanti ai unitatilor apartinand S.R.I. la documente de arhiva detinute de catre tribunale, reprezinta o imixtiune nepermisa in sfera puterii judecatoresti si o incalcare grava a independentei justitiei.

SoJust reaminteste ca, potrivit art. 2 din Legea nr. 14/1992 privind organizarea si functionarea S.R.I., acest organ de stat specializat in domeniul informatiilor privitoare la siguranta nationala a Romaniei executa acele activitati necesare pentru culegerea, verificarea si valorificarea informatiilor necesare cunoasterii, prevenirii si contracararii oricaror actiuni care constituie, potrivit legii, amenintari la adresa sigurantei nationale a Romaniei. SoJust refuza sa creada ca in toate dosarele de insolventa, perioada relevanta fiind 2005 – 2007, se ascund astfel de amenintari la adresa sigurantei nationale a Romaniei. O asemenea banuiala, lansata implicit prin solicitarile structurilor S.R.I. si M.A.I., ar spulbera intregul stat de drept construit cu mari eforturi si sacrificii de romani dupa 1989. De asemenea, aceasta banuiala aruncata in curtea puterii judecatoresti ii stirbeste intr-un mod nelegitim autoritatea constitutionala.

SoJust releva ca amenintarile la adresa sigurantei nationale sunt in mod explicit prevazute de art. 3 din Legea nr. 51/1991 privind siguranta nationala a Romaniei, acestea fiind tot atatea temeiuri legale care pot indritui S.R.I. sa propuna procurorului solicitarea autorizarii efectuarii unor activitati in scopul culegerii de informatii, in conditiile si cu procedura prevazute de art. 20 si urm. din Legea nr. 535/2004, privind prevenirea si combaterea terorismului. Aceste dispozitii asigura S.R.I. un cadru legal de culegere si de verificare a informatiilor, tocmai pentru a evita posibilele abuzuri care s-ar putea comite nu numai la adresa drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului, dar si la prezervarea statului de drept si a ordinii constitutionale. Or, prin adresele emise de unele structuri ale S.R.I., aduse la cunostinta publicului de catre presa, aceste organe de stat inverseaza modalitatea legala in care ar fi trebuit sa procedeze: in loc sa faca verificari, in baza unor informatii culese potrivit legii, in cauze concrete aflate pe rolul instantelor, conform art. 17 alin. 1 lit. a din Legea nr. 51/1991, prin antrenarea in mod nelegal a unor instante s-a incercat culegerea unor informatii pe baza carora sa se stabileasca daca exista sau nu amenintari la adresa sigurantei nationale.

Avand in vedere gravitatea deosebita a acestor evenimente, SoJust considera necesar, pentru a elimina orice atingere adusa independentei justitiei si orice imixtiune in activitatea acesteia, ca:
– S.R.I. sa faca publice care sunt acele amenintari la adresa sigurantei nationale, astfel cum sunt acestea prevazute exhaustiv de art. 3 din Legea nr. 51/1991 privind siguranta nationala;
– S.R.I. si M.A.I. sa faca publice solicitarile adresate tribunalelor (care structuri au solicitat prin adrese aceste informatii si care au fost tribunalele carora li s-au adresat);
– Comisia comuna a Senatului si Camerei Deputatilor sa se intruneasca de urgenta, conform dispozitiilor art. 1 alin. 3 din Legea nr. 14/1992, pentru a analiza situatia ivita si a stabili daca a fost sau nu incalcata legea, precum si care sunt persoanele ce se fac responsabile de posibila incalcare a legii;
– Consiliul Superior al Magistraturii, ca si garant al independentei justitiei, sa se sesizeze din oficiu, de urgenta, potrivit dispozitiilor art. 133 paragraf 1 din Constitutia Romaniei raportat la art. 30 alin. 1 din legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, in vederea stabilirii in ce masura independenta justitiei a fost afectata prin solicitarile facute de structuri ale S.R.I. si M.A.I. si sa comunice opiniei publice rezultatul verificarilor facute.

 
Secţiuni: Content, Insolvență | Toate secţiunile
Cuvinte cheie:
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează SmartBill

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.
PLATINUM Signature      

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                        

VIDEO   STANDARD