Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Drept penal
DezbateriCărţiProfesionişti
 
Print Friendly, PDF & Email

Tribunalul București. Registratură Unică pentru secțiile penale
20.09.2013 | JURIDICE.ro

Joi, 19 septembrie 2013, Secţia pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii şi-a însuşit conţinutul răspunsului Inspecţiei Judiciare cu privire la obiecţiunile formulate de Tribunalul Bucureşti în legătură cu constatările şi concluziile cuprinse în Raportul de control privind respectarea dispoziţiilor referitoare la primirea şi repartizarea aleatorie a actelor de sesizare la Tribunalul Bucureşti, în perioada 1 ianuarie 2012 – 15 februarie 2013.

Secţia pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii a decis că se impune luarea următoarelor măsuri:

– înfiinţarea la nivelul Tribunalului Bucureşti a unei Registraturi Unice pentru cele două secţii penale, cu organizare proprie (în ceea ce priveşte personalul desemnat) şi care să asigure primirea şi înregistrarea actelor de sesizare şi a celorlalte documente în materie penală şi repartizarea aleatorie a dosarelor între secţiile penale;

Totodată, Secţia pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii a considerat justificată propunerea doamnei judecător Laura ANDREI, preşedintele Tribunalului Bucureşti, de reorganizare a celor două secţii penale din cadrul acestei instanţe într-o singură secţie, având această specializare.

– luarea măsurilor necesare de către persoanele şi organele cu atribuţii de conducere în vederea asigurării repartizării cauzelor, indiferent de obiect şi urgenţă, între cel puţin două complete, cu excepţia cauzelor având ca obiect măsuri preventive, în conformitate cu cele dispuse prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr.877 din data de 20 august 2013;
– luarea măsurilor necesare de către persoanele şi organele cu atribuţii de conducere în vederea respectării dispoziţiilor art.95 alin.(9) din Regulamentul de ordine interioară al instanţelor judecătoreşti, în sensul întocmirii unor procese-verbale (pe suport de hârtie sau în sistemul informatic), care să descrie într-o manieră explicită motivele care au determinat orice intervenţie în sistemul informatic la repartizarea aleatorie sau în legătură cu aceasta;
– se impune completarea dispoziţiilor art.93 alin.(1) şi ale art.83 din Regulamentul de ordine interioară al instanţelor judecătoreşti, în sensul instituirii obligativităţii ţinerii unei evidenţe care să ateste ordinea primirii actelor de sesizare, în situaţia în care în cadrul instanţei există mai multe secţii de aceeaşi specializare;
– efectuarea demersurilor pentru actualizarea de către specialiştii IT din cadrul instanţei a rapoartelor IJRep şi punerea acestora la dispoziţia conducerii instanţelor, pentru efectuarea unor verificări periodice cu privire la modul de utilizare a aplicaţiei.
– sesizarea Ministerului Justiţiei în vederea dezvoltării aplicaţiei ECRIS, pentru a permite:
a) includerea rapoartelor extrase prin IJRep în aplicaţia Ecris, în vederea eficientizării activităţii de raportare;
b) evidenţierea completă a tuturor intervenţiilor efectuate asupra repartizării aleatorii a cauzelor;
c) redactarea şi arhivarea în format electronic a proceselor-verbale întocmite în procedura repartizării aleatorii;
d) condiţionarea efectuării operaţiunii de modificare/ştergere de completare în aplicaţia Ecris a motivului care a determinat intervenţia respectivă;
e) sporirea gradului de securitate a aplicaţiei prin: instituirea unor parole complexe de acces la baza de date, a unor politici de schimbare periodică a acestora, instruirii utilizatorilor cu privire la confidenţialitatea datelor de acces în aplicaţie;
f) instituirea unor sisteme de alertă, care să avertizeze conducerile administrative ale instanţelor cu privire la intervenţiile în sistemul informatic care au consecinţe directe asupra procesului de repartizare aleatorie;
g) arhivarea datelor în legătură cu operaţiunile de ştergere/modificare sau orice alte intervenţii efectuate în procesul de distribuire aleatorie a cauzelor în timp;
h) recunoaşterea, în materie penală, a stadiilor procesuale, pentru cauzele având ca obiect măsuri preventive;
– constituirea unui grup de lucru compus de specialiştii IT (ai instanţelor, ai Inspecţiei Judiciare şi ai Consiliului Superior al Magistraturii), judecători şi inspectori judiciari, în vederea identificării şi a altor modalităţi de dezvoltare şi securizare a aplicaţiei ECRIS;
– efectuarea unui control la Secţia I penală a Tribunalului Bucureşti, referitor la verificarea eficienţei manageriale şi a modului de îndeplinire a atribuţiilor ce decurg din legi şi regulamente pentru asigurarea bunei funcţionări a instanţei, a calităţii corespunzătoare a serviciului, de către preşedintele secţiei.

:: raportul Inspecției Judiciare


Aflaţi mai mult despre , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!







JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill
JURIDICE GOLD pentru studenţi foarte buni, free
Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.